FAME Sub woofer MT-218B review

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    • Jul 2009
    • 2

FAME Sub woofer MT-218B review

Hi , ik heb thuis voor thuis te oefenen met de band ( 5 koppig) 2 Tapco 15 (active) en 2 Tapco en 2 full range Tapco 6915 en een Lem RDX204USB 20 sporen tafel ,op zich een heel aardig setje met een 150 watt versterker. zoals gezegd voor thuis oefenen is dat prima.

ik zat laatst op music store rond te neuzen en zag deze Fame Subwoofers staan. heb een paar vraagjes,

1) is dit wat dit die Fame Subwoofers ( las dat de enkele wel aardig goed zijn)
    2) wat voor versterker zou er bij moeten qua vermogen.
    3) heeft iemand nog een goede tip , manual voor bedienen mengtafel? liefst in Jip en Janneke stijl want ik ben van origine een drummer , geen geluidstechnicus.
    4) wat zou je er naast een cross over en qualizer en feedback killer er nog bij moeten hebben , want zie van allerlei processors staan maar weet niet wat nut heeft.

ik zit wel in de goedkopere prijs klasse te kijken , want we treden maar incidenteel op , en ik ben er flauw van om op half gare versleten PA's te spelen waarvan de helft niet goed werkt. het is voor optredens in cafe's en kleine zalen.
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 649

Eventjes een ontrafeling van je hoeveelheid vragen; Wat is de reden dat je een dubbele 18 inch wilt hebben, waarom niet 2 enkele 18 inch kastjes. Makkelijker te huffen (sjouwen) flexibeler (als je er maar 1-tje nodig hebt bijv.) en je kunt ze makkelijk meenemen (voor de dubbele 18 inch moet je al een bus hebben bijv).....

De enkele kastjes doen het behoorlijk goed hoor (goh, wat lijkt die op een JB-systems vibe 18s zeg )

Kijk eens op ; http://www.heuff.nl/html/service_login.html grote kans dat je het manuial kan vinden, anders een belletje die kant op....

Voor al je overige vragen; wat wil je gaan doen en waarvoor... dat maakt het antwoorden iets makkelijker.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Koop vooral GEEN feedback killer. Aan je verhaal te zien kom je dan met een Behringer aan en die is al helemaal k*t met peren. Feedback killers herken feedback vaak niet goed maar halen wel frequenties weg bij gitaar en toetsen waarvan deze apparaten denken dat het feedback is. Vervolgens is je complete sound naar de knoppen. Feedback bestrijd je netjes met een EQ, er bestaan geen wonder kastjes voor. Al doen ze je dat wel geloven.

@HR
      Het is voor optredens in cafe's en kleine zalen, zie laatste zin.

Comment

• JJT01
        • Jun 2011
        • 1

Hi HR sounds mijn gebruikers naam is inmiddels JJT01 , dank voor constructieve feedback, dus een enkele voldoet dus ook wel , bedankt voor de manual tip , ga ik achteraan. Vasco ook bedankt over je feedback verhaal, wist ik niet. dus een equalizer.

ik ben nog steeds eea aan het vergelijken, vind het last want wil het voor bar en kleine zalen gebruiken daarom zat ik aan die 218 B te denken, maar inderdaad de omvang is ook wel een punt om mee te nemen. maar goed bij 50 man moet je toch al wat geluids druk cq vermogen hebben is mijn ervaring , wil het nog klinken.

ik zit eigenlijk alleen nog te dubben passief of actief. ik heb het gevoel dat je passief met een losse versterker meer vermogen hebt en mooier kunt afregelen dan een actieve set maar dat kan ook een gebruikers fout zijn, vind het maar lastig.

maar goed heb een hele was lijst samen gesteld, ik ga nog wat rondneuzen op het forum wat de ervaringen zijn met samson versterkers, en power max en de TA series van Thomann en de fame versterkers, daar zal vast een forumtopic aan gewijd zijn .

bedankt voor jullie info

JJT01

Comment

Working...