PA uitbreiding met Subkast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronald1977
    • Oct 2005
    • 5

PA uitbreiding met Subkast

Heey mede muzikanten.
    Ik heb een HK Elias PX als pa set,
    alles actief 400W, nu wil ik graag wat meer druk opbouwen zodat de bereikbaarheid wat groter wordt.
    Het makkelijkste is om er twee subs uit de zelfde serie neer te zetten maar
    nu er ook een nieuwe kast bij EV uit is ben ik aan het twijfelen het gaat om de Electro-Voice ELX118 P, graag jullie gedachtten hierover en wellicht dat er nog andere tips zijn. Ook wil ik graag weten wat dan mijn bezoekersaantal ik hierme aankan, en snap dat dit van verschillende factoren afhankelijk is.

Alvast bedankt.
  • Lynx
    • Nov 2010
    • 94

Persoonlijk denk ik dat het toevoegen van een extra sub niet de oplossing is. Als je nu aan je max van je sub zit dan zullen de toppen ook wel tegen hun max aan zitten. De Elias serie is best goed op elkaar afgestemd en ik heb de ervaring dat als de sub richting de clip gaat, de toppen snel volgen.

Als je toch extra sub wil dan zou ik in dit geval dezelfde sub erbij nemen. Anders wordt het een zooitje bij elkaar geraapte merken en de sub van HK klinkt weer anders dan de EV en ik betwijfel of het sub er mooier van wordt.

Hoeveel man je aankan is afhankelijk van soort muziek en vooral ook de zaal.
    50 man in ahoy zal deze set echt niet redden maar 200 in een buurthuis moet gaan.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Twee subs erbij geeft je 6 dB meer druk in het sub en da's een heel stuk harder, als je dat nu ook tekort komt zijn twee extra subs een welkome aanvulling. Zelf heb je ervaring met de set en zul je dus het beste in kunnen schatten wat de capaciteit is met de soort muziek waar de set voor gebruikt wordt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ronald1977
        • Oct 2005
        • 5

Ik denk zelf ook dat dezelfde wel beter is maar de EV geeft wel meer druk,
        of het doel met 2 subs bereikt wordt weet ik ook niet.

Ik zit ook te denken om er nog een complete HK Elias of Esys (met dubbele sub) erbij te kopen of verklaren jullie me dan voor gek.

Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om compleet over te stappen op de EV Live x.

Ik vind de Ev RX erg super maar te duur in aanschaf.

Nog tips?!?!?!

Comment

• Koen De Paepe
          • Nov 2009
          • 52

Ik ben erg tevreden over de live x serie, qua klank en rendement vind ik het een stuk beter dan de HK reeks die jij gebruikt. Ik weet niet hoe ver je wil uitbreiden maar de ELX reeks is natuurlijk een stuk beperkter dan de RX.

Comment

Working...