verschil RCF 4Pro 8001 actief/passief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

verschil RCF 4Pro 8001 actief/passief

Zelf heb ik 4 8001 passief staan, echter komen er in de zomer verscheidene klussen aan waar wat extra basjes te wensen zijn. Alleen zijn er maar weinig bedrijven die de passieve versie in de opslag hebben.

Het boeit me eigenlijk niet zo om dan de actieve te gaan huren, maar als ik de actieve specs zie en een verschil van 200Watt denk ik meteen aan een andere driver en dus klank?
    Last edited by moderator; 13-08-11, 22:08.
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Het wattage is bij de selfpowered versie het versterkervermogen, bij de passieve versie het vermogen van de speaker zelf.

Het verschil zit hem dan ook in de versterker; die bij de selfpowered versie zit ingebouwd. De kast en de woofer zullen heus hetzelfde zijn.
    Maar tenzij jij exact dezelfde versterker hebt als bij de selfpowered ingebouwd zit, krijg je een verschil in geluid.

Gewoonweg hetzelfde verschil als je de passieve kast aan zou sluiten op bijv. een McSquare of een Crown... Die hebben toch beiden een eigen klank/karakteristiek.

Even vergelijken is natuurlijk een mooie middel om problemen te voorkomen.

Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 29-05-11, 17:27.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• arieO
      • Feb 2007
      • 16

RCF 4 pro

Heb zelf de actieve versie gehad en nu 4 stuks van de passieve versie.
      Hangt er natuurlijk vanaf welke versterker je er achter zet maar met een beetje versterker klinkt het toch al gauw beter dan de actieve al hoewel deze ook heus niet slecht klinkt. De speaker in de passsieve versie kan best wat vermogen aan dus draai nu met een versterker gebrugt ongeveer 1400w per kastje en door gebruik van externe processor klinkt de passieve versie beter dan de actieve. X-over switch en filters vind ik persoonlijk niet best in de actieve versie.
      Last edited by moderator; 13-08-11, 22:07.

Comment

• w00Dy
        • May 2006
        • 257

Vreemd dat ze de actieve versie dan underpoweren?

arieO mag ik je contact gegevens?
        Alles begint bij Neutrik

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by arieO
          door gebruik van externe processor klinkt de passieve versie beter dan de actieve. X-over switch en filters vind ik persoonlijk niet best in de actieve versie.
          Als je ze door elkaar gaat gebruiken dan zit er een mogelijk probleem in verschil in processing. andere x-frequenties, ander type filter. Als je ze gelijk wilt krijgen zou je misschien nog het makkelijkst de processing van de active kunnen gebruiken, als die naar buiten toe beschikbaar is...

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Kan inderdaad nog wel tegenvallen.

Afhankelijk van gebruikte versterkers (met dsp = latency) en gebruikte processing voor de complete set (= latency) en eventueel gebruikte processing in de actieve kasten (digitaal = latency).

Als je daar allemaal rekening mee houdt en gelijke filters gebruikt voor actief en passief zou het goed moeten kunnen.

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

De passieve versie is nu ook niet weer een heel duur kastje, wellicht een idee om er een stel extra aan te schaffen,
              Bijhuren is een gedoe, met borg, identiteitkaart, ophalen, terugbrengen

Inderdaad is de versterker van de actieve versie niet de beste amp die er is, en zijn de inerne filters ook niet zo heel stijl..

Comment

• w00Dy
                • May 2006
                • 257

Passief en actief zijn niet dezelfde drivers, laat staan hetzelfde kastje. De passieve versie heeft trouwens een 4Ohm speaker.

terzijde, RCF levert geen 8001's meer, actieve was al ff uit de cataloog nu dus ook de passieve

Eerste set TTS 18 is al geleverd
                Alles begint bij Neutrik

Comment

Working...