Meningen gevraagd!! Kom er zelf niet uit!
Collapse
X
-
-
hoe ben je tot de keuze gekomen van deze zes sets? Wat waren je uitgangspunten? wil je klein licht en compact? ben je een verkoper tegengekomen die gecharmeerd is van deze merken? waar juist deze, want zoals terecht wordt opgemerkt, er is nog zoveel meer. en ik denk dat er serieus beter materiaal te krijgens is als dit voor deze prijs.
Persoonlijk zou ik iets compleets anders kopen en voor dat geld zou ik proberen het via marktplaats bij elkaar te scharrelen. Ik heb zelf een aantal Mackie Thump's thuis staan. dat is leuk voor een tuinfeestje, maar meer ook niet.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Iets compleets anders.. ? Zoals wat? Voorbeeld aub?hoe ben je tot de keuze gekomen van deze zes sets? Wat waren je uitgangspunten? wil je klein licht en compact? ben je een verkoper tegengekomen die gecharmeerd is van deze merken? waar juist deze, want zoals terecht wordt opgemerkt, er is nog zoveel meer. en ik denk dat er serieus beter materiaal te krijgens is als dit voor deze prijs.
Persoonlijk zou ik iets compleets anders kopen en voor dat geld zou ik proberen het via marktplaats bij elkaar te scharrelen. Ik heb zelf een aantal Mackie Thump's thuis staan. dat is leuk voor een tuinfeestje, maar meer ook niet.
Waarom deze sets? Omdat ik deze in de winkel heb gezien en gehoord...
Ik kan uiteraard niet ALLES gaan beluisteren, niet elke winkel heeft alle merken en setjes zo paraat staan. Ik moet toch ergens een lijn trekken... dus dat heb ik gedaan.Comment
-
Ok jongens, beslissing is gevallen en het nieuwe setje in binnen.
Ik ben bij de verkoper langs geweest van de Machie SRM450 + 1501.
Geluisterd...gepraat...gekeken...'Made in USA'.. met RCF speakers erin...
Klonk super dus ik vroeg hoeveel hij voor het complete setje wilde hebben.
(stond op marktplaats voor 1200,-) Hij wilde ervan af dus hij zei: voor 900 euro... dus ik zeg strik erom en meenemen
Toen ik tijdens het sjouwen nog zei: 'Wel jammer dat er geen wieltjes onder zitten', rende hij naar de garage en pakte nog 4 volwaardige zwenkwieltjes (prijs stond er nog op, 20 euro p/s dus 80euro) voor me. "Alsjeblieft, gratis erbij". Ik zeg, TOP!Comment
-
Nou ik zeg; eind goed al goedOk jongens, beslissing is gevallen en het nieuwe setje in binnen.
(stond op marktplaats voor 1200,-) Hij wilde ervan af dus hij zei: voor 900 euro... dus ik zeg strik erom en meenemen
Toen ik tijdens het sjouwen nog zei: 'Wel jammer dat er geen wieltjes onder zitten', rende hij naar de garage en pakte nog 4 volwaardige zwenkwieltjes (prijs stond er nog op, 20 euro p/s dus 80euro) voor me. "Alsjeblieft, gratis erbij". Ik zeg, TOP!
Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!Comment
-
Ok jongens, beslissing is gevallen en het nieuwe setje in binnen.
Toen ik tijdens het sjouwen nog zei: 'Wel jammer dat er geen wieltjes onder zitten', rende hij naar de garage en pakte nog 4 volwaardige zwenkwieltjes (prijs stond er nog op, 20 euro p/s dus 80euro) voor me. "Alsjeblieft, gratis erbij". Ik zeg, TOP!
Gefeliciteerd. Goede set en bij normaal gebruik kun je er voorlopig eventjes mee vooruit.Comment
-
Ik kwam mn oude thread toevallig tegen en bedacht me dat het misschien wel leuk is om te vermelden dat ik op dit moment (bijna 3 jaar later) nog steeds gebruik maak van deze set. Alleen heb ik nu 1 sub erbij gekocht.
Dus op het moment nog steeds aan het draaien met 2x SRM450 V1 en 2x SWA1501, alles made in USA.
Ik heb tot op heden nog helemaal NIKS hoeven te vervangen. Geen luidsprekers, geen amps, niks.
En ik heb echt flink geknald met deze set.
Dus nog steeds een tevreden Mackie (V1) gebruiker!
Ook nog nooit een negatief woord gehoord over de geluid kwaliteit, zuiverheid of iets dergelijks.
Ik zit te twijfelen om de SWA1801 erbij te kopen voor de grotere party's. Draai op het moment steeds vaker 'house' genre feestjes en dan komen de 15 inches weleens wat te kort... Bij deze muziek wil je ook graag de bass voelen en dat gebeurd niet echt...
Dus het idee is om de SWA1801 samen met de SWA1501 neer zetten met een actieve crossover zodat de 18inches het echte laag pakken en de 15inches de punch.
Goed of slecht idee?
Anders ga ik de subs verkopen en overstappen naar de DB Technologies DVA series... S10 bijvoorbeeld.Comment
-
Een verdeling van de lage frequenties in laag en sub zie je steeds minder, en als je dat met een 15" en een 18" driver per kant wilt gaan doen denk ik niet dat het daar veel beter van gaat worden, omdat je een geschikt x-over punt moet zien te vinden, en omdat je heel veel kans hebt op rare faseverschillen.
Ik weet toevallig dat de dB S10 kastjes beesten van subs zijn, voor het formaat en gewicht helemaal, en die gaan het uitstekend doen onder je Mackies. Gewoon de 450's achterin de auto en een keer gaan luisteren. Je zou ze ook voor een wat steviger feestje een keer kunnen huren om te kijken hoe het bevalt.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment

Comment