Dedicated de-esser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Dedicated de-esser

Heren, Dames,

De huidige digitale mixers kunnen een hoop. Toch mis ik vaak een no-nonsense de-esser. Ben bang dat ik die dan toch weer even buiten de doos ga doen. Heb een DPR 402 maar die vind ik te lomp voor alleen de-essing en de DPR 901 is te traag. Bovendien doe ik die tegenwoordig steeds vaker op een group omdat je dan post fader werkt en makkelijker de mate van eq'ing kunt bepalen (verhouding tussen kanaal en group fader aanpassen) en je kunt er nog eens meerdere vocals doorheen blaffen...

Twee opties springen in het oog: SPL en Drawmer. De SPL heeft een weinig-knoppen-altijd-goed mentaliteit. Drawmer heeft meer knoppen, maar is het daardoor beter?

Wie o wie kent beide dozen en heeft er een mening over?
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

De Drawmer ken ik niet, de SPL wel. Zowel als de-esser in een channelstrip alsook als losse unit. Inderdaad... een simpele 'altijd goed' de-esser en uiteraard ook de industry standard (zeker hier in de regionen). Wat mij betreft dus zeker aan te raden eens te proberen als hardware-kastje.

Is ook best wel regelematig links en rechts te vinden, dus vast en zeker iemand van wie je hem eens mag lenen om te proberen.

0,02
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• peterwagner
      • Oct 2008
      • 317

Yo Gert,
      Ik heb ook alleen ervaring met de SPL. Doet gewoon wat ie moet doen, en dat doet ie goed.
      De Drawmer heb ik zelf nooit gebruikt, volgens mij zie je die weer vaker in studio's.
      Ik denk dat je je met geen van beiden een buil zult vallen. De Drawmer heeft wel een split-functie wat wel fijn kan zijn.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Ik weet niet wat je nog meer hebt/toe wilt voegen, maar SPL heeft ook een rackpack, volgens mij heeft elke unit voor daarin een dubbele (trafo optie) uitgang.

Mooi spul...
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dwali
          • Jun 2002
          • 92

Originally posted by gertgeluid
          ...de DPR 901 is te traag.
          Loop ik ook telkens tegenaan.. vd week maar eens experimenteren, kijken of de situatie werkbaarder wordt als ik de S weg-EQ met de tafel en dan weer "terug expand" met de 901..

gr.dwali

p.s.: de dyn EQ op een digico sd-serie is wel supersnel.. (maarja, daar heb jij niks aan..)
          For those about to rock, we salute you...

Comment

• gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

@Whitefarmer: leuke suggestie. Had ik nog niet aan gedacht.

@Dwali: denk je dat dat een oplossing is? Eerst de shit helemaal weg halen en dan de lucht weer terug toveren met datzelfde trage ding? Laat me weten hoe het is gegaan! Ik ben benieuwd!

Nog geen Drawmer bezitters/kenners?

Comment

• dwali
              • Jun 2002
              • 92

Originally posted by gertgeluid
              @Dwali: denk je dat dat een oplossing is? Eerst de shit helemaal weg halen en dan de lucht weer terug toveren met datzelfde trage ding? Laat me weten hoe het is gegaan! Ik ben benieuwd!
              Werkt sowieso goed met veel overspraak (cymbals..) en bijv. catwalks.. "helemaal" wegdraaien moet natuurlijk wel met mate..
              For those about to rock, we salute you...

Comment

• peterwagner
                • Oct 2008
                • 317

Trouwens Gert, mocht je voor SPL gaan zou ik niet hun eigen rackpack versie nemen, maar hun 500 versie. API 500-serie racks zijn universeel en er zijn veel verschillende modules voor te vinden.

Comment

Working...