Monitor eq op foh

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Originally posted by MusicXtra
    .
    Overigens heeft Timo gelijk, je kunt door het indrukken van de switches bij de aux masters de functie van de groepen en auxen wisselen, met de switches bij de groep/aux faders kun je ze dan nog steeds naar de master L/R routen.

voor alle duidelijkheid, net nog getest, dit werk dus niet. Het is niet mogelijk om het signaal vanop de draaipotmeter door te routen naar de L/R-bus. Indien ik het knopje naast de faders indruk om het signaal naar de L/R bus te routen word het signaal dat op group (aux)faders zit door gestuurd naar de L/ bus ipv het signaal op de draaipots.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Check even of je via TM de gebruiksaanwijzing kunt krijgen van de GL2000 . A&H kennende hebben ze wel iets verzonnen .
      Echt ff contact zoeken met TM

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Staaf
        voor alle duidelijkheid, net nog getest, dit werk dus niet. Het is niet mogelijk om het signaal vanop de draaipotmeter door te routen naar de L/R-bus. Indien ik het knopje naast de faders indruk om het signaal naar de L/R bus te routen word het signaal dat op group (aux)faders zit door gestuurd naar de L/ bus ipv het signaal op de draaipots.
        Lijkt me dat er een fout in de tafel zit, ik weet dat A&H bij de GL3300 verschillende opties geeft die je door middel van het omsolderen van jumpers al of niet kunt gebruiken. Wellicht dat er bij jouw tafel jumpers niet goed zitten.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

Timo;

Ik zit eraan te denken om een klein kastje te maken met 4* jack in 4x jack insert en XLR-uit. Dan zijn ineens alle problemen opgelost. Ik vraag me wel af of het noodzakelijk is te balanceren. De multi richting podium is 30m.

Het idee om toch de groepen nog te behouden en dan te mixen via de draaipots spreekt me eigenlijk niet aan. Ik vind het maar wat aanklooien. Andere optie zou zijn om het groepenverhaal niet te gebruiken, maar dan gaat er toch een stuk functionaliteit verloren van de tafel.

Ik heb ook al gedacht aan een aparte multi, juist voor de EQ's en dan de send en de return op een apart kanaal, maar dan moet ik weer gaan werken met de female jack..., en komt er weer een kabel bij

Ik raak er eigenlijk niet goed aan uit. Hoe wordt dit nu eigenlijk standaard uitgevoerd bij de grotere bedrijven?

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

Originally posted by MusicXtra
            Lijkt me dat er een fout in de tafel zit, ik weet dat A&H bij de GL3300 verschillende opties geeft die je door middel van het omsolderen van jumpers al of niet kunt gebruiken. Wellicht dat er bij jouw tafel jumpers niet goed zitten.
            Als ik op de pdf kijk die Timo hier iets boven aanhaalt, zie ik op het laatste blad op het blok diagramma toch dat de signaal op de draaipots rechtstreeks naar de aux connector gaat. De mogelijkheid om te routen naar de L-R bus zit enkel op de 100mm fader.

Bij de eventuele interne omsoldeeropties vind ik ook niets terug in die richting.

Aan allen: bedankt om mee te denken trouwens
            Last edited by Staaf; 16-05-11, 23:50.

Comment

• Junior
              • Jan 2010
              • 114

Originally posted by Staaf
              Als ik op de pdf kijk die Timo hier iets boven aanhaalt, zie ik op het laatste blad op het blok diagramma toch dat de signaal op de draaipots rechtstreeks naar de aux connector gaat. De mogelijkheid om te routen naar de L-R bus zit enkel op de 10mm fader.

Bij de eventuele interne omsoldeeropties vind ik ook niets terug in die richting.

Aan allen: bedankt om mee te denken trouwens
              dan hebben we het over het kapje neem ik aan

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Met female jackjes gaan werken als een soort omgekeerde insertkabel geeft toch wel weer wat extra en onnodige bekabeling achter de mixer. Het geeeft ook extra connectors die loskunnen. En daarnaast ga je dan ook nog eens ongebalanceerde signalen over een afstand versturen. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een prutsersmethode: onnodig gecompliceerd en storingsgevoelig. Weet je echt zeker dat jouw EQ's ongebalanceerd zijn? Zelfs de Behringers en Yamahaas die de absolute onderkant van de markt zijn, zijn zelfs gebalanceerd. Dus is het misschien zo dat alleen je insertsnakeje ongebalanceerd is, maar je EQ's wel gebalanceerd zijn?

Ik zeg: maak een mooie EQ-multi-aanluiting op je tafel, iets van Akkerman ofzo waarmee je de boel direct aansluit. Wil je de tafel ook als monitortafel gebruiken en dan wel graag met de EQ's op de inserts, dan kun je altijd nog met losse spinners gaan werken: een insert-spinner en een direct-spinner.

En mocht je idd te weinig kanalen hebben op je multi om gebalanceerd terug te gaan naar het podium, dan is het tijd voor een kleine multi erbij of als het geld het toelaat: Een hele nieuwe.

Hou je spullen nou gewoon bedrijfzeker! Werk niet onnodig gecompliceerd en balanceer langere signaalroutes!
                Last edited by sparky; 17-05-11, 21:39.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Staaf
                  • Feb 2003
                  • 398

Sparky;

Ik weet echt wel zeker dat mijn eq's (alesis meq-230) ongebalanceerd zijn. Probleem blijft bij de eq-multi dat ik ergens moet gaan werken met een female jack.

Jack in uitgang tafel -> multi
                  multi eq-in
                  eq uit -> multi
                  multi naar female jack (om daar dan weer de send naar de monitor amps in te pluggen)

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Waarom zit je send naar je monitor amps op jack en niet op XLR?
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

Omdat een GL2000 de aux uitgangen op jack uitgevoerd heeft?
                      Ik blijf er bij dat het ombouwen van een passieve DI hiervoor een goede oplossing blijft, omdat het wel noodzakelijk is om de sends vanaf je tafel gebalanceerd over je multikabel te sturen.
                      Een andere optie is een extra multi voor de EQ's met een (rack) DI of transformator in het effectenrack en de eerder genoemde neutrik kabeldelen.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by BJD
                        True, maar dan heb je dus voor die specifieke tafel gekozen ipv modulair en uniform te zijn. Dat kan natuurlijk, maar persoonlijk zou ik mijn sends op XLR houden en met Jack -> XLR verlopen werken.
                        Scheelt je een hoop getob wanneer je bijvoorbeeld MON vanaf FOH gaat doen
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Originally posted by BJD
                          Ik blijf er bij dat het ombouwen van een passieve DI hiervoor een goede oplossing blijft, omdat het wel noodzakelijk is om de sends vanaf je tafel gebalanceerd over je multikabel te sturen.
                          Een andere optie is een extra multi voor de EQ's met een (rack) DI of transformator in het effectenrack en de eerder genoemde neutrik kabeldelen.
                          Waarom een pasieve di gebruiken als de output zelf gebalanceerd kan worden in de tafel zelf . Bijkomend voordeel je level gaat behoorlijk omhoog . Ik heb een 2200 waarop de outputs gebalanceerd zijn door a&t mbv bijbehoorende upgrade . 1ste keer dat ik hem als monitor tafel gebruikte was ff schrikken . Moest ff snel terug gainen .

Comment

• Junior
                            • Jan 2010
                            • 114

Originally posted by Timo Beckman
                            Waarom een pasieve di gebruiken als de output zelf gebalanceerd kan worden in de tafel zelf . Bijkomend voordeel je level gaat behoorlijk omhoog . Ik heb een 2200 waarop de outputs gebalanceerd zijn door a&t mbv bijbehoorende upgrade . 1ste keer dat ik hem als monitor tafel gebruikte was ff schrikken . Moest ff snel terug gainen .
                            Omdat als je tafel wel gebalanceerd is maar je je EQ (ongebalanceerd) inline aansluit het signaal over de multi nog steeds ongeblanceerd is.

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Originally posted by Junior
                              Omdat als je tafel wel gebalanceerd is maar je je EQ (ongebalanceerd) inline aansluit het signaal over de multi nog steeds ongeblanceerd is.
                              Waarom zou je in dat geval je EQ ongebalanceerd doen?
                              Snap ik niet hoor

Eenvoudiger is nog: Ongebalanceerd uit de 2200 naar de EQ en daarvandaan gebalanceerd met XLR je multi in.
                              Leuker kan ik het niet maken...

Paul
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• BJD
                                • Oct 2007
                                • 771

Originally posted by SPS
                                Eenvoudiger is nog: Ongebalanceerd uit de 2200 naar de EQ en daarvandaan gebalanceerd met XLR je multi in.
                                Leuker kan ik het niet maken...
                                Paul
                                Misschien helpt het om het hele topic door te lezen. Dan zul je zien dat het om een GL2000 gaat, en de EQ's ongebalanceerd zijn en dus ook niet gebalanceerd met XLR de multi (die op jack zit) in kan.

Comment

Working...