veel boem weinig tik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

veel boem weinig tik

Hallo collega,s
    Effe een vraagje heb hier een niet al te best drumstel, die ik regelmatig moet uitversterken.
    Vooral de kick is een probleem.
    Nu heb ik erg veel laag maar krijg er never nooit niet een mooie attack uit.
    Er staat of een d112 of een shure beta52 voor.
    Al geprobeerd om de mic erin te liggen of staat op standaard voor t gat.
    En er ligt een ls9-32 voor.
    Wat ik ook probeer of draai, krijg er geen tik in.
    bvd.
  • Koert
    • Nov 2002
    • 86

Microfoon op statief in het gat. Hoe verder in de ketel, meer richting slagvel, hoe meer "tik".

Comment

• WesleyVDH
      • Oct 2010
      • 80

Of een mooie Beta 91 Grensvlak in de trommel leggen, en de 52 gewoon voor het gat zetten zoals die nu volgens mij al staat.
      Dit is iets wat ik zelf vaak doe en haal er goede resultaten uit.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Zoals gezegd, hoe meer je richting slagvel gaat, hoe meer tik. Het laag mis je dan in eerste instantie, maar met een beetje EQ kom je over het algemeen een heel end.

Tip: Ga de bassdrum eens beluisteren zonder hem te versterken, gewoon iemand laten spelen (alleen de bassdrum dus) of zelf spelen en dan goed luisteren. Als er geen lekkere tik in de bassdrum zelf zit krijg je die er nooit in met welke mengtafel dan ook. De oplossing is dan stemmen, nieuwe vellen enz.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

Ik heb zelf de D112 en vind die microfoon perfect om er wat tik in te draaien. Het liefste houd ik echter de microfoon zo neutraal mogelijk en draai ik de tik erin met de trigger. Het is inderdaad zo de beste aanbeveling om eerst het drumstel zonder microfoon te beluisteren. Ik kom in de praktijk nogal wat slecht gestemde drumstellen tegen. Ook bij profi bands. Bij slecht gestemde zet ik er direct een trigger op. Bij een goed gestemde liever de microfoon waarbij ik deze het liefst in het gat voorin zet, en dan met de 4kHz de tik erin draai. dat kun je rustig tot maximaal doen bij te weinig tik. Maar ook een overheersende tik is niet mooi vind ik.

(ook de 12kHz en de 400 - 500Hz kunnen hierin wonderen doen, experimenteer daar een beetje mee)
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Ook belangrijk om te weten: Wat voor PA-systeem draait het over? Krijg je wel genoeg tik bij andere drumstellen, een andere band of als je andere microfoons gebruikt?

Als je een systeem hebt wat net op de tik wat minder weergeeft dan kun je natuurlijk proberen tot je een ons weegt. Of gewoon een beter laag/mid kastje neerzetten.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• theo
              • Nov 2001
              • 503

Bedankt voor de snelle reacties.
              Zal vanavond nog eens stoeien met de mic richting vel.
              De klank zonder versterking is om te huilen.
              Met andere bands, lees drums ben ik zo klaar ding erin effe eq erop, gate afstellen prachtige klap attack naar wens.
              met deze ketel kom ik nooit weg.
              Maar dacht misschien weten jullie nog tips en trucks om er wel iets uit te krijgen.
              Ohja de pa- is een Cobra 4 , maar ook op een ks triaks, of een kleinere variline is t huilen.
              bvd

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Verwacht wel geen wonderen. De gebruikte micro D112 is goed. Met een LS9 moet dat ook goed te doen zijn.

Alleen, een instrument die van nature slecht klinkt, goed krijgen met de PA, is niet eenvoudig. Zou het dan niet nuttiger zijn om uw tijd en geld te spenderen, om dat drumstel zelf behoorlijk te laten klinken?

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Het klinkt alsof er iets niet lekker is met de vellen en of klopper. (al heb ik niet heel veel verstand van drums). Kijk ook eens of er iets verandert met het toevoegen of juist verminderen van dempingsmateriaal in de kick.

Comment

• metalteacher
                    • Dec 2007
                    • 467

gewoon een trigger meenemen, dan kom je er altijd uit
                    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• RonaldH
                      • Aug 2009
                      • 274

Is volgens mij vrijwel dezelfde draad: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...stel-live.html
                      Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Eerst alle demping eruit en het slagvel omlaag draaien. Een harde klopper (haha)-geen vilt dus- en een niet al te hoog gestemd slagvel zijn wel een recept voor tik. Dus nu de vellen slap zijn, langzaam opdraaien tot je hebt wat je zoekt. Hierbij gaat het vooral om het slagvel, het resonatievel moet vooral niet teveel naklinken en niet te lelijk, daar heb je vooral last van als de mic in het gat staat. Daarna blijft ie warschijnlijk nog wat te lang naklinken. Dan is het tijd voor wat demping. De manier waarop is pasgeleden uitvoerig beschreven. Hiermee moet het lukken hoor. En anders kun je nog eens kijken naar het soort vel dat je gebruikt.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Topic waar RonaldH naar verwijst heb ik uitgebreid beschreven hoe je het beste geluid uit je kickdrum kunt krijgen.
                          Wat ook veel uit kan maken is of de drummer in kwestie op zijn pedaal zit te aaien of dat hij echt trapt.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...