Synthesizer met mono output?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thijsmooren1
    • Feb 2011
    • 5

Synthesizer met mono output?

Hallo,

Ik heb de digitale synthesizer Roland Juno-D.
    Ik zou graag 1 of 2 stompboxen die eigenlijk voor een gitaar bedoelt zijn willen aansluiten, zodat ik een aantal effecten tijdens live optredens analoog kan aansturen.
    Het probleem is dat ik dan een mono output krijg. Ik weet dat er ook stereo stompboxen zijn, maar die zijn 3 รก 4 keer zo duur en dat was ik eigenlijk niet van plan uit te gaan geven.

Nu is mijn vraag:
    Hoe groot zal het verschil zijn qua geluid tussen mono en stereo output? Ik heb mijn synthesizer bovenop een stagepiano staan, dus de synth is puur alleen voor de effecten!

Raden jullie me af om een mono output te nemen op mijn synth vanwege kwaliteitsverlies of is het verschil in mijn geval zo klein dat het eigenlijk weinig uitmaakt?

Mvg,
    Thijs
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

Heb je het al uitgeprobeerd????

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

die roland is waarschijnlijk uit zichzelf mono. Ook qua bronsamples.
      En gebruikt effecten om stereo te worden.

Meestal gaan ze pas bij duurdere apparaten of expansioncards stereo bronsamples in synths stoppen.

Wel kun je met multitimbrale synths ten koste van polyfonie zelf echte stereosounds maken. Maar er zijn uiterst weinig toetsenisten die zelf sounds programmeren. (ik bedoel niet wat tweaken, maar echt inhoudelijk aan de slag gaan)

Een gitaarpedaaltje achter een synth kan. Maar let wel op impedantie en level verschillen. Dus zacht uitsturen en bij voorkeur weer met een DI oppakken.

Technisch valt er aan pedaaltjes een hoop af te dingen, maar muzikaal gezien zijn er zeker pedaaltjes die veel toevoegen aan synths.
      tremolo, phasing, enz.

Goedkope tip die goed werkt met toetsen is een tweedehands line6-modulator. Voor gitaar is ie niet geweldig maar met toetsen wel. (die is trouwens wel stereo)
      lekker belangrijk!

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

mono rules

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Wou net zeggen.. denk dat de geluidsman vooral blij is met een mono synth, als die hem niet al "stiekem" mono gebruikte
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Sikkie
            • Sep 2004
            • 126

Originally posted by Mike Manders
            mono rules
            likelikelikelikelike

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Gewoon eens proberen en afstemmen met de technicus.

Als je op de mengtafel nog iets met galmpjes of andere fx aan de slag gaat heb je toch weer een wat meer stereo effect.

Je kan het ook nog terug laten komen op een eigen (sub)mixertje om er (stereo) fx aan toe te voegen. Ben je helemaal flexibel.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• noot
                • Nov 2005
                • 37

Originally posted by Mike Manders
                mono rules
                Ja...want stereo is een hype.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Originally posted by noot
                  Ja...want stereo is een hype.
                  een hype die nooit langer dan een jaar blijft en dan gaan ze weer wat anders hip doen. Televisie in kleur ofzo.

be-la-che-lijk-ke novelies
                  lekker belangrijk!

Comment

• thijsmooren1
                    • Feb 2011
                    • 5

Bedankt voor alle reacties, en mijn excuses voor mijn wel heel erg late reactie! Heb ondertussen diverse mogelijkheden geprobeerd (multi pedaal van de gitarist in mijn band, en via mijn laptop diverse effecten uitgeprobeerd. Ook heb ik ergens wat stompboxen geleend en de synthesizer zelf bij diverse geluiden geschakeld tussen mono en stereo.

In mijn geval voegde stereo inderdaad weinig toe, terwijl de effecten zoals al gezegd werd wel een hele hoop toevoegen! Daarbij komt nog dat een aantal zaken van mijn digitale synth op deze manier analoog worden en dan is de keus dus snel gemaakt! Op naar de muziekwinkels dus!

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Comment

Working...