Sequencer/sampler gezocht.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StarclassicBB
    • May 2011
    • 25

Sequencer/sampler gezocht.

Hallo,

Midden in het digitale-plug-in tijdperk ben ik nog opzoek naar een stand-alone hardware sequencer/sampler.

Wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat midi informatie kan opslaan en afspelen/loopen. Dit apparaat moet tevens met midi aan te sturen zijn (dus afspelen, stoppen, volgende track, vorige track).

Daarnaast zoek ik een apparaat die deze midi informatie kan lezen en hiermee (nader in te laden) samples kan afspelen. Hierbij is een midi ingang en bij voorkeur 2 gebalanceerde uitgangen nodig.

Bij voorkeur een apparaat waar beide functie's in één behuizing zitten, en bij voorkeur 19".

Deze setup zal gebruikt worden om live samples en loops mee af te spelen.

Uiteraard is dit simpel te realiseren met een laptop + interface. Echter hebben wij zeer slechte ervaring met de stabiliteit van computers/laptops in dit geheel en daarbij vind ik een laptop/computer o.i.d. altijd zeer fragiel (zowel hardware als software matig). We zoeken dus eigenlijk naar een stand-alone apparaat wat we in ons rack kunnen schroeven en waar we niet naar om hoeven te kijken.

Nu ben ik echter al veel aan het zoeken geweest maar tot dusver heb ik niet veel kunnen vinden. Wellicht dat jullie hier iets over weten?

Ik heb tot dusver als sampler een Yamaha motif rack ES gevonden, maar deze is vrij prijzig en ik weet niet zeker of ik hier zelf samples kan in laden.

Qua sequencer heb ik nog niets kunnen vinden.

Alvast bedankt.
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Ga eens opzoek naar een roland MC50 . Is niet 19" maar werkt wel . Ik zal eens kijken of ik die van mij nog heb

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

19 inch combi sequencer+sampler bestaat niet.

als je deze functionaliteit wil is akai de king in dit gebied. de MPC serie doet wat jij wil. niet 19 inch echter...
      Explore the iconic MPC Series from Akai Professional — legendary music production systems that defined modern beatmaking, blending classic MPC workflow with powerful standalone and studio-ready technology.

Mijn persoonlijke mening voor live....
      Koop een enorme vette sampler tweedehands. emu / akai enz
      En sample alle loops gewoon geloop-ed en al voor desnoods 15 minuten.
      En hang deze onder een goedkoop midikeyboard met stickers op de toetsen. Plak op de ingang van het hold pedaal een on/off switch van een gitaarversterker. Of remap met een anatek doosje naar sostenuto
      Dan heb je instant acces voor loops en een zeer betrouwbare setup.
      lekker belangrijk!

Comment

• outvorst
        • Jul 2005
        • 84

Kijk anders eens naar de Miditemp MSX (of M2 of M8). http://www.miditemp.nl/stats/products.php . Dit is een 19" variant sequencer + sampler. Zeer stabiel, niet goedkoop, en in het begin een "real pain" om onder controle te krijgen. Maar als je hem eenmaal doorhebt, een bijzonder fijn apparaat om op de bühne mee te werken. Ik gebruik hem voor midi, samples en de pauzemuziek. Je kunt hem ook gebruiken om midi informatie en samples te "loopen" en als je wilt,direct opnames te maken.

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by StarclassicBB
          Hallo,
          Uiteraard is dit simpel te realiseren met een laptop + interface. Echter hebben wij zeer slechte ervaring met de stabiliteit van computers/laptops in dit geheel en daarbij vind ik een laptop/computer o.i.d. altijd zeer fragiel (zowel hardware als software matig). We zoeken dus eigenlijk naar een stand-alone apparaat wat we in ons rack kunnen schroeven en waar we niet naar om hoeven te kijken.
          Toch even een kleine reactie hierop. Zeer grote gerenommeerde artiesten/bands werken niet voor niks regelmatig met een Macbook on stage, of een Macbook / Mac Pro-achtige naast het podium. Hardware van Apple is prima betrouwbaar gebleken en de software al helemaal. Met name als je toch een stap verder wil gaan: Midi-tracks, audio-tracks, samples, maar straks misschien ook video, dan is dit een heerlijk flexibel uitgangspunt. Plus de user interface is ZOVEEL sneller, handiger en makkelijker te gebruiken dan met welk dedicated 19" apparaat dan ook. En voor ongeveer 1500 euro heb je een Macbook + Logic 9...
          Last edited by JeroenVDV; 03-05-11, 12:59.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• StarclassicBB
            • May 2011
            • 25

Bedankt voor de reacties.

@ Timo, Ik zal hier eens naar kijken!

@ Showband, Zoiets had ik ook in het hoofd, alleen dan niet met een midi keyboard maar met een drumpad, o.i.d.

@ Outvorst, bedankt! Volgens mij is dit wat ik zoek! Weet je toevallig ook of ik ook samples kan inladen op dit ding en of ik de harddisk kan vergroten? Ik zal hier zelf ook even beter naar kijken.

@ Jeroen, Ik heb zelf ook een Macbook pro en ik wel ook absoluut niet claimen dat een Mac zeer onbetrouwbaar is. Maar wij doen veel festivals en het is voor ons qua opbouwtijd, ruimte en bediening gewoon interessanter om iets te hebben wat je met één knop aan kunt zetten en verder niet om hoeft te kijken.

En daarbij heeft ook een Mac wel eens een slechte dag. Dit heb ik zelf een aantal keren ondervonden tijdens een opname sessie. De ene keer stopte hij met audio binnen halen en dan andere keer "hikte" hij tijdens het opnemen van een zang partij. Het is ook niet voor niks dat alle mobiele recording lui een backup mee hebben draaien. Maargoed, een Mac, 19" apparaat, een versterker, een mengtafel, ach... je kunt eigenlijk van geen enkel apparaat zeggen dat het 100% gegarandeerd altijd werkt. Maar volgens mij is een stand-alone apparaat toch net even iets betrouwbaarder dan een laptop, zelfs een Mac.

Het lijkt mij dan ook dat de "gerenomeerde" bands toch echt wel iets van een backup systeem achter de hand hebben.

Of ik doe iets verkeerds met mijn Mac?

Comment

• outvorst
              • Jul 2005
              • 84

Samples inladen kan op verschillende manieren (USB, CD, smartcard). Je kunt er inderdaad een grotere HD inzetten.
              Ik heb één keer op de bühne problemen gehad met mijn M2, en dat kwam door een beroerde stroomvoorziening. Dan mute hij zijn audio kanalen en stopt vervolgens met afspelen van de bestanden. Van Marco van Miditemp.nl kreeg ik toen de tip om de Miditemp op een andere fase te zetten, waardoor het probleem direct opgelost was. Sindsdien geen problemen meer op dat vlak.
              Last edited by outvorst; 04-05-11, 15:18.

Comment

Working...