DAP Audio DPA-1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepperduck
    • Mar 2011
    • 14

DAP Audio DPA-1200

Heeft iemand met deze versterker van DAP al ervaringen? Al problemen gehad?

DAP DPA-1200 Vintage

Mooie 1 HE versterkers van DAP Audio. De DAP Vintage Amps zijn digitale klasse-D versterkers met een hoog vermogen. Dit apparaat heeft een hoog rendement. De versterkers zijn ingepakt met diverse beveiligingen zoals: overbelasting, kortstluiting en oververhitting. De stevige 19 inch metalen behuizing van de DPA-Serie is uitgerust met een aluminium frontpaneel. Mede daardoor is de versterker zo licht als een veertje. Deze versterkers zijn ideaal voor de mobiele DJ, verhuur, discotheken en of live evenementen.
    Specificaties:
    Power Output (RMS): Stereo 4 Ohms 2 x 600 W
    Stereo 8 Ohms 2 x 350 W

Freq. response: 5 Hz - 30 kHz
    Signal-to-Noise Ratio: >105 dB
    Total Harmonic Distortion: 0.1 %
    Damping Factor: >500
    Voltage Gain: 32 dB
    Slew Rate: 40 V/m sec.
    Crosstalk: >70 dB
    Input Sensitivity: 1.1 V
    Input Impedance: 10 kilo-Ohm
    Input Connectors: 2 x XLR + 2J x
    Jack mounting socket
    Output Connectors: 2 x Speakon (stereo)
    Protection: Overheat, overload, short-
    circuit, DC, soft-start
    Cooling: 2 radial fans, front-to-rear
    Controls: Power switch, input
    attenuates
    Indicators: Signal, Clip, Protect, 4-fold
    LED-meter
    Construction: Steel chassis, aluminium
    front-panel
    Power Supply: 230 V AC, 50-60 Hz ~
    Power Consumption: 1950 W
    Built-in Dimension: 483 x 491 x 45 mm (LxWxH)
    Total Dimension: 483 x 527 x 45 mm (LxWxH)
    Weight: 8,8 kg
    (power/weight-relation: 60 W/kg)

Groetjes Manu
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

Afgezien van het feit dat dit nogal lijkt op reclame, probeer ik voor de rest ver weg te blijven van deze producten.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Uhm, hij vraagt alleen naar ervaringen en kopieërt vervolgens de producttekst welke je op elke site kan vinden wat dit model verkoopt, lijkt mij niet op reclame dus.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

ik ben altijd benieuwd hoe dap aan die waardes komt, het ziet er mooi uit.. maar helaas moet je er niet naar kijken maar er naar luisteren, en das net net het minst mooie eraan....

Comment

• Pepperduck
          • Mar 2011
          • 14

Originally posted by Hansound
          ik ben altijd benieuwd hoe dap aan die waardes komt, het ziet er mooi uit.. maar helaas moet je er niet naar kijken maar er naar luisteren, en das net net het minst mooie eraan....
          Ik vond het ook al mooie waardes vandaar dat ik me afvroeg of er al iemand ervaringen mee had. Ben wel benieuwd eigenlijk. Het is ook geen goedkope versterker voor DAP te zijn.

Comment

• Richnies2000
            • May 2008
            • 204

en een mooi verkoopverhaaltje,

8,8 kg voor een 1200w amp is best nog al een gewicht, valt nou niet onder het kopje veertje

als voorbeeld, een 1k0 van synq 3,3 kg met 2x 540 wat

of een 2k2 van synq 5,5 kg met 2x 1100 wat

redelijk dezelfde prijs cat.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Crown XTI-1000 bijna het zelfde budget, meer on-board en zeker goed...
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dj pr0flow
                • Mar 2011
                • 85

Ik zelf gebruik een dap dsa-400 en een dap p2000 en ik ben er erg tevreden van. Oké ik weet dat het geen topkwaliteit levert maar voor beginnende dj's...
                We hebbe trouwens niet allemaal het geld om direct te investeren in crown xti apparaten of qsc versterkers....

Comment

• hardstyle
                  • Jan 2010
                  • 427

Hier dezelfde mening: heb verschillen gehoord tussen verschillende versterkers, maar voor het geld zijn mijn P-1200 en P-2000 het dubbel en dwars waard!
                  Voor mij is het een hobby en moet niet te gek worden (mijn ouders zeggen nu al dat ik er veel aan uitgeef, laat staan als ik een Crown versterker met DB speakers erbij haal, als voorbeeld, met een vette DBX crossover, compressor en lexicon effectenbak etc etc etc etc.)

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

Ik denk dat iedereen hier wel een mening over heeft. Ik heb ze gehoord en moet zeggen dat ik het niet echt slecht vond klinken. Bij dit soort versterker vind ik (in het algemeen gesproken) het mid en hoog altijd net ietsjes minder klinken als "normale/traditionele" versterkers.

Ik heb in het verleden de LEM powerfactor 5 en 7 gehad en vond dat prima versterkers, terwijl anderen daar zo hun eigen mening over hadden.
                    Degene die het "wat minder" vonden, refereerden dan wel naar CAMCO of Labgruppen.... dus tsja...

Als je gewoon een betaalbare versterker wilt hebben, die ook aan JOU eisen voldoet, is het volgens mij (echter niet gebaseerd op eigen ervaring, maar een luistersessie) een prima versterker.

Comment

Working...