Dé compressor/limiter voor vocals

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Originally posted by Tofke78
    Vandaag de TLA 5052 even uitgeprobeerd. Dit toestel doet inderdaad wat het moet doen zonder veel slechter te maken. De stem komt er misschien net ietsje warmer uit, maar dit verschil is tijdens een live optreden misschien te verwaarlozen. Ook even een DBX 166 geprobeerd. Hiervan werd ik echt niet vrolijk. Nu zou ik graag nog eens KT 540 willen proberen. Dan zal ik een beslissing nemen.
    Ondertussen de TLA 5052 live gebruikt. De stemmen worden inderdaad echt beter, maaarrrrrrrr ik wist niet dat de stemmen in de monitors ook mee beïnvloed worden met als gevolg dat de achtergrondrommel ook mee opgehaald wordt. En dat laatste was zéker niet de bedoeling. Dus allemaal leuk in de huiskamer of in de studio, maar zeker niet op "moeilijke" podia. Misschien toch eens een Klark Teknik DN 540 proberen. Heeft iemand misschien al ervaring met dit laatste toestel? Is ongeveer van dezelfde prijsklasse dacht ik?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

, als je je monitorgeluid van de FOH tafel haalt zul je altijd op monitor meekrijgen wat je op front doet .

Ik weet niet of je aux PRE insert te routen is?
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

En anders het zangkanaal d.m.v. een splitje 2x op je tafel laten binnenkomen.
        Op het ene kanaal kun je dan je compressor inserteren, voor FOH, het andere kanaal gebruik je dan zonder insert voor monitors.

Groet, Rob.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Originally posted by keenoncoolstuff
          En anders het zangkanaal d.m.v. een splitje 2x op je tafel laten binnenkomen.
          Op het ene kanaal kun je dan je compressor inserteren, voor FOH, het andere kanaal gebruik je dan zonder insert voor monitors.

Groet, Rob.
          Inderdaad, zo had ik het ondertussen ook ontdekt. Maar eigenlijk vind ik dit een heel gedoe... Misschien toch nog eens een KT Dn540 proberen om te horen hoe die klinkt. Pfff, we zien wel. Toch bedankt voor de tip!

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

Originally posted by Whitefarmer
            , als je je monitorgeluid van de FOH tafel haalt zul je altijd op monitor meekrijgen wat je op front doet .

Ik weet niet of je aux PRE insert te routen is?
            Jammer genoeg niet. Naar het schijnt kan dit wel op bijvoorbeeld de nieuwe Midas Venice F.

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Afgelopen weekend een Manley geprobeerd. Weinig knoppen, maar toch zeer goed resultaat! Nu had ik nog graag de nieuwe KT DN 540 eens willen proberen, maar die zijn blijkbaar pas leverbaar begin juli...?

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by Tofke78
                Afgelopen weekend een Manley geprobeerd.[...]
                Welke? Een Vari-Mu? ELOP?

Manley is tegek, heb lang heel veel plezier gehad van m'n VoxBox en bijna een Vari-Mu gekocht... totdat mijn auto kapot liep en ik een dot geld nodig had opeens...
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Originally posted by berolios
                  Welke? Een Vari-Mu? ELOP?

Manley is tegek, heb lang heel veel plezier gehad van m'n VoxBox en bijna een Vari-Mu gekocht... totdat mijn auto kapot liep en ik een dot geld nodig had opeens...
                  Een ELOP. Simpel ding, maar doet zeer goed wat het moet doen. Op de stemmen althans toch.

Comment

• Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

ELOP rules

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

Originally posted by Mike Manders
                      ELOP rules
                      Wel, ik denk dat ik niet ga wachten op de Klark Teknik DN 540 die begin juli uitkomt, maar de Manley ELOP ga kopen :-) Volgend weekend nog eens uittesten om zeker te zijn.

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

mss toch ook de summit eens proberen?

grtz
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

ja, de TLA100 is te gek.
                          die heb ik ook.
                          maar de ELOP is wat feller.

TLA100 is voor vocals echter mijn favoriet, maar volgens mij heb ik dat al gemeld ergens eerder in dit topic

Comment

• Mike Manders
                            • Aug 2006
                            • 341

ik gebruik een Summit TLA100A, zeer fijn, en erg subtiel qua klank. De BSS'en werken idd ook zeer goed. maar het hangt ook erg af van het soort stem waar je op dat moment mee moet dealen
                            ja dus, zie hierboven, haha

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Originally posted by NesCio01
                              mss toch ook de summit eens proberen?

grtz
                              'k ben niet zo voor lampen... Misschien een fout gevoel, maar toch liever niet.

Comment

• Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

ja dus, zie hierboven, haha
                                En toch vind ik de ELOP lekkerder klinken dan de TLA. Misschien verschillende op welke PA hij gebruikt wordt :-)

Comment

Working...