Dé compressor/limiter voor vocals

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Timo Beckman
    Ik doe het de laatste tijd net zo lief zonder compressors en insert ze pas als ik me begin te iriteren aan uithalen van de een of ander . Meestal alles op vinger compressie
    +1 .. als het ff zonder kan : alles weglaten.

Zit trouwens nu erg te prakkedenken om in mn ouwe soundwebjes een 8x8 gate / comp / eq te bouwen, om dat met het laptoppie ( gek op mac) aan te sturen.
    Paar leuke apps gevonden op Mallorca...

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Originally posted by MacGyverSounds
      +1 .. als het ff zonder kan : alles weglaten.

Zit trouwens nu erg te prakkedenken om in mn ouwe soundwebjes een 8x8 gate / comp / eq te bouwen, om dat met het laptoppie ( gek op mac) aan te sturen.
      Paar leuke apps gevonden op Mallorca...
      Het kan natuurlijk wel en ik heb het met de BLU80ers ook gedaan (nooit gebruikt maar wel geprogrameert) maar houdt er rekening mee dat je x-tra latency oploopt door dit via inserts op je tafel aan te sluiten . Ik heb ooit een keer een design gemaakt met iets wat op 8 x een dynamic eq leek maar vond het uiteindelijk te lastig qua bediening .

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Originally posted by Whitefarmer
        Om hoeveel kantjes vocal gaat het?
        Heb je voldoende ruimte om in te bouwen?
        Is een channelstrip een oplossing?
        Is het voor eigen gebruik of ook gast tech?
        Speelt prijs geen rol, of is er een richtbedrag?
        Is het ALLEEN voor vocals, of ook voor andere bronnen?
        Hoe ziet de rest van de set-up eruit?
        Moet het nieuw leverbaar zijn, of mag het vintage?
        Eigenlijk zou het moeten dienen voor een 3-tal microfoons dus een 2-weg valt al zo'n beetje af.
        Qua ruimte zou 1 unit leuk zijn, maar meer is niet echt een probleem.
        Het toestel wordt vooral door mij bediend, zeer uitzonderlijk door een gast tech.
        Ik ga niet op een Euro kijken, maar ik heb een budget van rond de 1.000 EUR.
        Het toestel moet enkel dienen voor vocals. Het mag 2de hands zijn, maar dan wel in onberispelijke staat.
        De rest van de set:

4 x top front loaded beyma 12" / 1" (700 watt rms per kast)
        4 x sub front loaded beyma 15" (700 watt rms per kast)
        2 x sub horn loaded beyma 18" (900 watt rms per kast)
        4 x qsc k10 (monitor + side fill)
        2 x qsc PL 4.0
        1 x qsc plx 3402
        1 x midas venice
        2 x klark teknik dn360 op front (en een voor extra monitor(s))
        1 x apex gx230 op monitors
        1 x xta dp426
        1 x lexicon pcm90
        1 x tc electronic m one
        3 x mics e945 sennheiser
        1 x mic ew300 sennheiser condensator

Ik had een dbx1046 of een TLA5021 in gedachte, maar over die TLA heb ik al zeer veel negatieve commentaren gelezen. Die klark teknik dn540 lijkt me ook wel leuk. Iemand meer ervaringen met dit toestel? Ben je verplicht ook nog een gate in te pluggen om de rommel eruit te houden? Want de mics klinken nu al super, maar een beetje compressie op de stemmen zou leuker klinken in de eindmix.

Tot op vandaag heb ik zelf nog geen enkel toestel zelf getest.
        Last edited by Tofke78; 25-04-11, 10:33.

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by Tofke78
          [...]
          Neem een BSS DPR-404, dat is een altijd-goed compressor die perfect werkt.
          Ook zit er een de-esser in op een aparte VCA, die kun je tot 1 kHz terug draaien, dus als een soort dynamic EQ inzetten... super handig.

Heb deze lang zelf gehad en altijd zeer tevreden mee geweest.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Originally posted by berolios
            Ik heb de 404 zelf nog steeds, en ben er rete-blij mee. Niet alleen op vocals trouwens, maar ook op bas doet 'ie het erg leuk...

Groet, Rob.

PS: Ik kan de TD4 op kick ook zéér zeker aanraden. Die heeft me dit weekend weer de mix gered, toen er op een festivalletje een drummert met een kartonnen doos als kick aankwam...
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• djberjo
              • Aug 2008
              • 130

Over de TK audio heb ik goede verhalen gehoord, nog geen kans gehad om hem zelf uit te proberen.

Misschien is dit een optie voor je. Deze is te gebruiken op een bus. Als je dan daar al je vocalen door haalt.

Comment

• daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

Originally posted by berolios
                Neem een BSS DPR-404, dat is een altijd-goed compressor die perfect werkt.
                Ook zit er een de-esser in op een aparte VCA, die kun je tot 1 kHz terug draaien, dus als een soort dynamic EQ inzetten... super handig.

idd helemaal mee eens voral de regelbare de esser wat eigenlijk en bandje van de drp-901 is erg handig voor naare freqenties in een stem die erg hard zijn.
                en als je wat meet budget heb een avalon 737 een wereld apperaat
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Vandaag de TLA 5052 even uitgeprobeerd. Dit toestel doet inderdaad wat het moet doen zonder veel slechter te maken. De stem komt er misschien net ietsje warmer uit, maar dit verschil is tijdens een live optreden misschien te verwaarlozen. Ook even een DBX 166 geprobeerd. Hiervan werd ik echt niet vrolijk. Nu zou ik graag nog eens KT 540 willen proberen. Dan zal ik een beslissing nemen.

Comment

• Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

ik gebruik een Summit TLA100A, zeer fijn, en erg subtiel qua klank. De BSS'en werken idd ook zeer goed. maar het hangt ook erg af van het soort stem waar je op dat moment mee moet dealen

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

Summit heet niet voor niks zo . Top wou dat ik daar het geld en het werk voor had .
                      Maar de orams die ik in mijn racken heb zitten zijn ook prima .

Comment

• Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

Oram is zeker helemaal okay. Heb daar ooit eens een EQ van gehad, had ik niet weg moeten doen...

Comment

• JohanH
                          • Mar 2010
                          • 98

Waves C4/C6 + Vocal Rider in MultiRack...

ik weet het.. een beetje alternatief en je bent er voor of tegen.

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

@mike ik heb er nog 1 die al jaren niks staat te doen . Laat het even weten als je interesse hebt via pm.

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Originally posted by JohanH
                              Waves C4/C6 + Vocal Rider in MultiRack...
                              ik weet het.. een beetje alternatief en je bent er voor of tegen.
                              Vind het MultiRack systeem (maar ook i.c.m. SoundGrid) waanzinnig mooi en interessant om me flink in te verdiepen. Ben altijd erg fan van de Waves-plugins voor studiogebruik geweest en vind deze integratie erg chique. SoundGrid maakt het verhaaltje compleet: Multi-server processing voor audio-effecten en vanaf een andere netwerk-PC of MAC "beheer" doen via een nette GUI.

Af en toe best jammer dat ik in het dagelijks werk-leven lichtnicht ben.
                              Creating shows beyond Imagination

Comment

• Timo Beckman
                                • Jul 2006
                                • 1298

Af en toe best jammer dat ik in het dagelijks werk-leven lichtnicht ben. [/QUOTE]

Nou en ik doe meestal geluid maar heb vaak genoeg lampen in mijn handen . Alleen is het meestal zwaar i.p.v. licht

Comment

Working...