Budget 50.000 euro voor een P.A.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

he Sis dan weet ik idd al waarschijnlijk wie het zal wezen!!

Is niet zo heel gek, zij zijn sinds kort distributeur voor belgie.
    11 mei zal het om gaan? Dan hebben we het over hetzelfde en staat het gewoon bij hun op de site!

Ik ga eens even zien of ik de 11de richting belgie kan afreizen.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• mesadude
      • Oct 2009
      • 40

deed vroeger Logic Audio zeker? heb die mail ook gekregen.. ben eens benieuwd.. eens kijken of ik mij (een deel van de dag) kan vrijmaken..

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

En anders eens gaan luisteren naar system one.... *****.... wat komt daar een bak geluid uit!

Afgelopen zaterdag op een van de buiten podia zn setje gehoort, smiddags met band, s avonds met een DJ.. Slechts een enkele top (50Kg) en een triple 18"" per kant..... Wat een sound komt daarvan af! alles actief.

Plein, 40 meter diep werd zondermeer overbrugt zonder noemenswaardig in te leveren.... sub ging daarna ook gewoon door, topje iets minder!

Maar echt, dit is heftig spul. Top is zeker met TW T24 te vergelijken!
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

U're dammn right, die system one kastjes produceren zeker een bak geluid:O

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Bedoelen jullie niet ONE SYSTEM??

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

Originally posted by hardstyle
              U're dammn right, die system one kastjes produceren zeker een bak geluid:O
              het verkleinwoord is er alleen wel wat overdreven bij
              lekker belangrijk!

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Haha, jah En nee, het is gewoon System One, hier in Didam draaien ze ook bij een verhuurder.
                System One Audio: De beste PA-systemen die technologisch te realiseren zijn

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

Originally posted by showband
                  het verkleinwoord is er alleen wel wat overdreven bij
                  Die basskast is idd een serieuse jongen... maar als je het topkastje zo eenzaam op het podium ziet staan, op case gezet anders is ie niet hoog genoeg... dan mag je het wel een kastJE noemen!

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Originally posted by hardstyle
                    Haha, jah En nee, het is gewoon System One, hier in Didam draaien ze ook bij een verhuurder.
                    http://www.systemoneaudio.nl/
                    Sorry, helemaal nooit gevonden/gedacht....

Specs zien er goed uit!

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• hardstyle
                      • Jan 2010
                      • 427

Ook weer met carnaval hier die krengen gehoord, kwam overal bovenuit
                      Dan praat ik over 3x sub en 2x top als ik het goed heb.
                      Het is echt de moeite waard om een keer te gaan beluisteren

Edit: en ja, ze klonken ook nog fatsoenlijk!

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit systeem te laat komt.

Heel nederland is afgevuld met line-array's die relatief veel in de opslag blijven staan.

de vergunningen eisen steeds meer een gericht en zacht geluid en niet "enorme geluidsdrukken op afstand"

de kasten zijn best lomp terwijl de arbo dat niet zo leuk vind. Die line array's zijn per kast echt vriendelijker voor de voorschriften.

De prijs is .... eh... poe poe. Terwijl de veilingen uit de voegen barsten van de bijna ongebruikte reguliere systemen.

En als je het koopt dan sta je alleen, bijhuren gaat niet omdat de meeste verhuurders reeds gekozen hebben. En nu met de even wat mindere tijd gaan ze niet snel over.

Daarom zet ik echt mijn vraagtekens bij de keuze voor system one.
                        Economische vraagtekens.
                        lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by showband
                          toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit systeem te laat komt.

Heel nederland is afgevuld met line-array's die relatief veel in de opslag blijven staan.

de vergunningen eisen steeds meer een gericht en zacht geluid en niet "enorme geluidsdrukken op afstand"

de kasten zijn best lomp terwijl de arbo dat niet zo leuk vind. Die line array's zijn per kast echt vriendelijker voor de voorschriften.

De prijs is .... eh... poe poe. Terwijl de veilingen uit de voegen barsten van de bijna ongebruikte reguliere systemen.

En als je het koopt dan sta je alleen, bijhuren gaat niet omdat de meeste verhuurders reeds gekozen hebben. En nu met de even wat mindere tijd gaan ze niet snel over.

Daarom zet ik echt mijn vraagtekens bij de keuze voor system one.
                          Economische vraagtekens.
                          [FONT=Verdana]Ik stel me ook grote vraagtekens bij dat systeem.[/FONT]
                          [FONT=Verdana]Dan stel ik me de vraag, als je de prijs bekijkt wat is het verschil in kwaliteit met een andere kleine fabrikant als Ivo? Waarom een veelvoud uitgeven aan System One?[/FONT]
                          [FONT=Verdana] [/FONT]
                          [FONT=Verdana]Bovendien als ik even kijk naar de Specs: spreiding toppen maar 90° [/FONT]
                          [FONT=Verdana]Hoe ga je dat oplossen om een bredere spreiding te krijgen? 2 naast elkaar hangen, zal kamfilter problemen opleveren.[/FONT]
                          Last edited by frederic; 04-05-11, 09:36.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Dat is altijd een keuze die je moet maken, zowel inzetbaarheid, bijhuren mogelijk, als wederverkoopbaar.

heb je voor jezelf echter heel goed helder welke soort klussen jij doet, en welke spullen jij daarvoor nodig hebt, dan zou het wel een hele goede keuze kunnen zijn.

Alleen maar kijken wat je concullega in de schuur heeft staan, of iets kopen omdat de verkoopwaarde behoorlijk blijft is ook niet goed!!!!

Maar je moet voor jezelf wel hele goede keuzes maken en weten wat je wilt en gaat doen! Anders is het idd niet verantwoordt om een dergelijk, onbekend systeem aan te schaffen. ( ik denk btw dat je ruim binnen je 50K blijft)

Je hebt het verder over de array's, zijn er idd heel veel van, maar staan zoals je ook al aangeeft, veel in de schuren te wachten.... Dus of dat gunstig is? Lijkt mij toch een verkeerde keuze... zn ding aanschaffen terwijl er geen werk voor is.

Maar het blijft een lastige keuze die weloverwogen gemaakt moet worden, wil je er het maximale uithalen

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

jongens,

Sis wil een PA kopen, die hij ook nog gemakkelijk op een rider verhuren kan..

Op iedere straathoek zit tegenwoordig wel een eigenbouwer die erg mooi spul maakt, maar waar de gerenommeerde jongens echt niet op inprikken...

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

Originally posted by frederic
                                [FONT=Verdana]Ik stel me ook grote vraagtekens bij dat systeem.[/FONT]
                                [FONT=Verdana]Dan stel ik me de vraag, als je de prijs bekijkt wat is het verschil in kwaliteit met een andere kleine fabrikant als Ivo? Waarom een veelvoud uitgeven aan System One?[/FONT]

[FONT=Verdana]Bovendien als ik even kijk naar de Specs: spreiding toppen maar 90° [/FONT]
                                [FONT=Verdana]Hoe ga je dat oplossen om een bredere spreiding te krijgen? 2 naast elkaar hangen, zal kamfilter problemen opleveren.[/FONT]
                                Haha! Eeen typische Frederic antwoord...

Het systeem vergelijken met dat van Ivo is wel erg kort door de bocht...

System One is toch echt kwa ontwikkeling een stuk hoger in het sigment dan wat Ivo produceerd.. Kom op joh!!

Comment

Working...