Cursus Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Timo Beckman
    Google eens op de naam Bob mcCarthy en zijn boek . Als je wilt weten hoe geluid werkt is dat een aanrader .
    Je kunt ook hier op het forum zoeken .
    Suc6

ga jij ff slapen? Morgen weer vroeg dag... Enne, we zitten in Team Magu, niet in Team McCarthy....
    Last edited by Gast1401081; 18-04-11, 20:43.

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Maccie ergens last van??
      There is no substitute for imagination

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

inside joke...

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Originally posted by MacGyverSounds
          ga jij ff slapen? Morgen weer vroeg dag... Enne, we zitten in Team Magu, niet in Team McCarthy....
          Begint allebei met een m net als het merk speakers dus maakt mij niet zoveel uit . Moet eerst nog die map ellende doen en die video naar een hard disk zetten .
          Ben nog wel ff bezig
          K*T internet
          Last edited by Timo Beckman; 18-04-11, 22:52.

Comment

• Michel van de Beek
            • Oct 2000
            • 283

Originally posted by stainz
            Bob mcCarthy ligt hier op de stapel om gelezen te worden en schijnt echt een must-read te zijn. Verder een mooie aanrader waar ik nog niet helemaal door heen ben is "Live Audio The ART of MIXING a SHOW" van Dave Swallow.
            Loopt nog ergens een topic waar meer titels van aanraders in genoemd worden als je even zoekt.
            Voor diegenen die het boek kunnen waarderen; Dave Swallow geeft ook workshops, bijvoorbeeld: 27-april staat een editie gepland
            Last edited by Michel van de Beek; 19-04-11, 12:19.
            Groeten,
            Michel

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Ben om de een of andere redenen toch overtuigd geraakt van het feit dat de TopicStarter dit soort dingen (nog) helemaal niet wil weten.

gewoon ff lekker beij een (degelijk) PA0verhuurbedrijf meedraaien, leer je de meeste truukjes wel.

De M-seminars komen dan later wel een keer, als je de grote line's gaat aansturen.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

inside joke...
                Leuk op Mallorca? Kon helaas niet mee.

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by SPS

Paul
                  geweldig, maareh, veel te kort.......

Comment

• nightline
                    • Oct 2002
                    • 1001

Originally posted by SPS

Paul
                    Voor mij Idem !

In welk theater, en met welk speelgoed hebben jullie gespeeld?

Mr Maggu weer goed opdreef zeker?

Jack
                    Powered by AudioMadness....

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

= geen theater maar een grot waar een evenementen locatie in zit . Best wel stoer en klinkt behoorlijk goed .
                      speelgoed :
                      16 x melody
                      4 x HP700
                      2 a 3 x UPJ met een bij behorend lief subje
                      2 x galileo
                      een hele collectie meet micro's
                      2 x SIM3 (een van AEM 1 van mij)
                      Alles wat ik hier vergeet
                      Last edited by Timo Beckman; 20-04-11, 20:54.

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Bob heeft zijn eigen bedrijf maar goed wat jij wilt .

Foto's van mallorca
                        Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

Alle binnen foto's zijn genomen in een club genoemd Galdent . Hier werd het seminar gehouden .
                        Er komen er nog wel meer bij . Ook screen shots van metingen met SIM3 alleen is het internet hier niet van het snelle zeg maar dus als ik vrijdag of zaterdag thuis kom kijk ik wel of ik ze in de set-up & data viewer kan zetten ....
                        Last edited by Timo Beckman; 20-04-11, 22:24.

Comment

• qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

Originally posted by M'Elodie
                          Boek Bob Mc C. is zeker een aanrader. Echter plaats ik er nog wel een hele grote kanttekening bij. Bob McC. is verbonden aan Meyer Sound. Op zich niks mis met dit merk echter op gebied van (wel coherente) line array (Meyer noemt haar line arrays niet voor niets curvelineair array) kan je de topics hierover in het boek aannemen voor niet geheel de waarheid (behalve de waarheid van Meyer Sound zelf).
                          Een echte line array heeft een cylindrisch afstralende hoog (Ribbon of een goeie waveguide a la Lacoustics) zodat hiermee zonder level of andere trucjes wel koppeling ontstaat en door juiste curving een "natuurlijke" afstraal veld onstaat die van voor naar achter na genoeg vlak (SPL respons) afloopt, danwel 3 dB per afstandsverdubbeling. Helaas is bij Meyer "line" arrays dit onmogelijk.
                          Hij was verbonden aan Meyersound, heeft oa meegewerkt aan de beginselen van wat SIM nu is
                          There is no substitute for imagination

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

Bob mcCarthy heeft de code voor SIM1 en 2 geschreven voor zover ik weet .
                            Tijdens het seminar in duitsland heeft hij bij het bedienen een aantal truukjes gebruikt die erg makkelijk zijn dus heb er toen zeker wat aan gehad .

Voor de rest staat sim voor source independent measurement (als hier een fout inzit jammer dan maar ben gisteren om 12uur s'middags vanuit mallorca met de boot vertrokken en ben nu net terug dus zie het niet echt meer) dus maakt her geen bal uit welk merk speakers je meet . Natuurkunde discrimineert niet(een quote die iemand hier op het forum had meen ik) ook niet voor speakers (Meyersound l'acoustic adamson of wat dan ook) filters of golven .

Naar de toppic starter . Cursus of seminar of wat voor scholing dan ook je zult het zelf moeten doen dus scoor elk stukje informatie wat je maar kunt vinden en probeer het te door gronden lukt het niet schroom dan niet om vragen te stellen aan anderen hier op het forum of in de praktijk op klus . Je wordt er alleen maar wijzer van...............
                            De dag dat je stopt met leren is de dag dat ze je opbaren etc....
                            Last edited by Timo Beckman; 22-04-11, 19:15.

Comment

• Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

Bob heeft zijn eigen bedrijf maar goed wat jij wilt .

Foto's van mallorca
                              https://www.facebook.com/profile.php...281.1475271891

Alle binnen foto's zijn genomen in een club genoemd Galdent . Hier werd het seminar gehouden .
                              Er komen er nog wel meer bij . Ook screen shots van metingen met SIM3 alleen is het internet hier niet van het snelle zeg maar dus als ik vrijdag of zaterdag thuis kom kijk ik wel of ik ze in de set-up & data viewer kan zetten ....

Screen shots van sim 3 staan nu op facebook

Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
                              Last edited by Timo Beckman; 25-04-11, 01:30.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Ben om de een of andere redenen toch overtuigd geraakt van het feit dat de TopicStarter dit soort dingen (nog) helemaal niet wil weten.

gewoon ff lekker bij een (degelijk) PA0verhuurbedrijf meedraaien, leer je de meeste truukjes wel.

De M-seminars komen dan later wel een keer, als je de grote line's gaat aansturen.
                                Ik vind de TS ook verbazingwekkend stil, trouwens..

Comment

Working...