Klark teknik of behringer graphic eq

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • highendsyl
    • Feb 2007
    • 81

Klark teknik of behringer graphic eq

Collega's,

is een klark teknik DN370 echt nodig als grafische eq om de gain before feedback te verhogen of werkt een behringer net zo goed:
    * in toespraken op FOH;
    * in live omgevingen met zangers en zangeressen op monitoring.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Of adviseren jullie geen behringer, maar dan een dbx of bss als polder-oplossing?

Alvast bedankt.
    Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Kom op hee...dit is geen vergelijk...En vooral vragen naar een bekende weg...Gebruik even de zoek functie..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Op het moment dat je zo'n vraag stelt kan ik maar één conclusie trekken:
      Die Behringer zal voor jou waarschijnlijk goed genoeg zijn...

Dat die Klark 10x zoveel kost dan die Behringer is niet zonder reden.
      En als jij verwacht dat er géén kwaliteitsverschil is, heb je die Klark ook niet nodig.

Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Berhinger werkt net zo goed als Klark Teknik waar het gaat om GBF.
        Alleen krijg je bij Berhinger nog iets extra's voor je geld.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Originally posted by MusicXtra
          Alleen krijg je bij Berhinger nog iets extra's voor je geld.
          Yes! Lampjes!

Comment

• highendsyl
            • Feb 2007
            • 81

heren,

ik wil jullie echt niet beledigen. Ik ben mij zeer bewust van het kwaliteitsverschil en prijsverschil. De vraag is echter: het verhogen van gain before feedback: is een Klark echt nodig? Of welke andere oplossing werkt ook?

Behringer --> ben zeker geen fan (ruis, dynamiek)
            BSS--> veel verschillende meningen (nieuwe werkt goed, maar ouderdom werkt niet positief)
            DBX --> bij mij onbekend qua kwaliteit

Willen jullie dus zeggen dat jullie allemaal hiervoor een DN370 in gebruik hebben?

gr

Sylvester

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

In mijn vorige post schreef ik het al, je hebt daar geen Klark Teknik voor nodig. Alleen is het prijsverschil niet voor niets, de Klark Teknik zal veel opener klinken doordat deze een veel beter fasegedrag heeft en dat komt de verstaanbaarheid van je monitor zwaar ten goede. Daarmee kun je dus met de Klark Teknik op een lager volume toch een beter verstaanbaar monitor geluid creëren waardoor je de EQ minder extreem hoeft te gebruiken.
              Ook hier weer alle waar naar zijn geld.

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Als je puur zoveel mogelijk GBF wil koop dan een (digitale) parameet. Heb je veel meer aan.
                Wat betreft het verschil in EQ's: alle waar is naar zijn geld gaat wat betreft klank (kwaliteit ook) heel erg goed op hierbij.
                Het heeft heel erg veel met de "netheid" van de filters te maken: hoe duurder de EQ hoe fijner hij werkt/filtert. Mijn ervaring is dat ik met een duurdere EQ minder moeite heb met feedback onderdrukken dan met een goedkopere, al kan ik het technisch niet goed verklaren. Fasegedrag misschien? Als je echt in het budgetsegment een grafische EQ wilt kijk dan eens naar een DBX 1231, een leuke EQ voor die prijs, maar lang niet zo goed als een 1000> euro EQ.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

in welk (budget) segment ben je werkzaam, en hoe vaak per jaar gaat die set uit?

(zelf: klark square 1 op FOH, DBX 2231 op mon's)
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• highendsyl
                    • Feb 2007
                    • 81

wij hebben een dubbele EV Qrx set met TG versterker, inmiddels met RCM modules. Alles aangestuurd via IRIS-net.

Wij doen 30 tot 40 klussen per jaar, waarbij met name kwaliteit een grote rol speelt.

Deze optredens varieren van discofeestje, tot theater tot corporate presentaties. Zeer divers dus.

Een klark ligt zeker binnen de investeringsmogelijkheden, ik vraag mij alleen af of er geen goedkopere mogelijkheden zijn.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Als kwaliteit belangrijk is en je hebt investeringsmogelijkheden , dan moet je toch niet twijfelen.
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

En dan ga je bezuinigen op een EQ?...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

Originally posted by highendsyl
                          Willen jullie dus zeggen dat jullie allemaal hiervoor een DN370 in gebruik hebben?
                          Nee, een DN9340. Onder andere vanwege het feit dat hij naast een grafische EQ ook een parametrische aan boord heeft...
                          En om eerlijk te zijn, ik kan je uitlating
                          waarbij met name kwaliteit een grote rol speelt
                          niet rijmen met je vraag naar Behringer.
                          Last edited by keenoncoolstuff; 10-04-11, 19:43.
                          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• BJD
                            • Oct 2007
                            • 771

Welke EQ's ik gebruik varieert, afhankelijk voor wie ik werk en wat ik mee heb. Vaak DN360, DN370 DBX2231 of Apex digitale EQ. Zoals ik eerder heb aangegeven: hoe duurder de EQ hoe beter hij klinkt. Ga dus gewoon voor een KT DN-360 of BSS FCS-960 en je zult er geen spijt van krijgen. Digitaal kun je ook overwegen, maar de manier van bedienen moet je liggen.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Voor je veel geld in nieuwe EQ's gaat steken is het wellicht even de moeite waard om te kijken hoe lang je nog analoog blijft mixen.
                              Dit omdat EQ's in een digitale mixer ingebouwd zitten.

Comment

Working...