Clip on mic voor blaasinstrumenten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

welke mic zouden jullie gebruiken om een doedelzak te versterken?

Comment

• Speelman
      • Jan 2009
      • 21

Originally posted by mrVazil
      Hangt er ook wat van af welke doedelzak. Ik gebruik daar een sennheiser E608 voor op de speelpijp. Maar dat is een zwaarder type zoals een schotse. Wat je meestal ziet bij de fijnere doedelzakken zoals de vlaamse, ed. is zo'n ATM350.
      Maar dat wordt ook wel een dure grap als je 1 speelpijp en 2 à 3 bourdons hebt en op elk een DPA hangt. Om maar te zwijgen over het aantal kabels

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Originally posted by mrVazil
        in principe geen. Een doedelzak is ontworpen om snoeihard in de open lucht overal hoorbaar te zijn. Zelfs als pauzeact in een voetbalstadion gaat iedereen hem nog horen.

Voor een gewone doedel minimaal twee mikes. Voor de drones moet ie een hoge geluidsdruk aankunnen. Bij de fluit is wat definitie nuttig.
        Een iers model (de killer contraptions hell and devil @!#$%) heb je minimaal drie microfoons voor nodig. Je hebt ook griekse en turkse en *** mag weten wat een mislukte soorten uit heel europa je op middeleeuwse feesten tegen kan komen.

Toch blijft. Een zak doedels hoort akoestisch hoorbaar te zijn. Hooguit een goede mike bij de fluit voor de definitie van de noten.
        lekker belangrijk!

Comment

• animaldrums
          • Nov 2008
          • 88

Ik ben toch wel benieuwd wat de DPA4099 nu een betere Mic maakt dan de ATM350. De frequency response van de ATM is mooi vlak, die van de DPA heeft een boost tussen 10-12K. Is een vlakke response niet beter dan een niet vlakke?? Als je een specifieke frequentie wilt boost-en kan je dat toch beter EQ'en?? Of zie ik iets over het hoofd?

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by animaldrums
            Ik ben toch wel benieuwd wat de DPA4099 nu een betere Mic maakt dan de ATM350. De frequency response van de ATM is mooi vlak, die van de DPA heeft een boost tussen 10-12K. Is een vlakke response niet beter dan een niet vlakke?? Als je een specifieke frequentie wilt boost-en kan je dat toch beter EQ'en?? Of zie ik iets over het hoofd?
            Yep. Je ziet 'iets' over het hoofd zoals:
            Vervormingscijfers,
            maximale spl,
            eigen ruis,
            richtinggevoeligheid bij verschillende frequenties.....

Dus, een freq. kar. alleen zegt niet zo veel over een mike!
            Paul
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• animaldrums
              • Nov 2008
              • 88

Oké, maar ik lees nergens op het forum dat de ATM350 op die punten echt onder doet voor de DPA 4099.
              Of moet/kan ik dat uit de specificaties op de specifieke websites halen??

Comment

Working...