Crest Pro 9200 op 16A zekering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by som
    case 3 actief setje met crossover, sub 1000w, top 1000w, Als we de vermogens optellen dan is het 2000w.
    spl 120 db is dan bij 2000w.
    Ik ging van deze setup uit, dus als het goed is inderdaad 3dB meer.

Als je passief filtert, dan word het wel gescheiden maar (stel) een sinus / toon van 1kHz, die word gewoon boven op een 100Hz gezet. Stel dat ze beiden even groot van amplitude zijn dan is de totale amplitude het dubbele. Het filter maakt er dan weer de helft van 100Hz voor het laag, 1kHz voor het hoog. Zie hier je 3dB in vermogen (of 6dB in signaal )

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

Originally posted by MusicXtra
      Nope, dan heb je 3 dB meer output.
      Anders zou je met een 4 weg systeem bij 4000 Watt dezelfde output hebben als met 1000 W passief.
      Ergens denk ik van wel,

1000w sub passief gefilterd lijkt mij net zo hard te gaan als actief,
      per weergever stop je namelijk niet meer vermogen erin.
      En waarom zouden we actief wel alles optellen en passief niet?

ik bedoel dan wel simpel filteren en niet met een clevere processor,
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

Originally posted by DJ Antoon
        Ik ging van deze setup uit, dus als het goed is inderdaad 3dB meer.

Als je passief filtert, dan word het wel gescheiden maar (stel) een sinus / toon van 1kHz, die word gewoon boven op een 100Hz gezet. Stel dat ze beiden even groot van amplitude zijn dan is de totale amplitude het dubbele. Het filter maakt er dan weer de helft van 100Hz voor het laag, 1kHz voor het hoog. Zie hier je 3dB in vermogen (of 6dB in signaal )
        Volgens mij vallen de amplitudes over elkaar,niet op elkaar,
        dus als ze even hoog zijn geven ze evenveel vermogen, eerder of later scheiden zou dan niet zo veel meer verschillen.

vind het wel een intressant vraagstukje,
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by som
          Ergens denk ik van wel,

1000w sub passief gefilterd lijkt mij net zo hard te gaan als actief,
          per weergever stop je namelijk niet meer vermogen erin.
          En waarom zouden we actief wel alles optellen en passief niet?

ik bedoel dan wel simpel filteren en niet met een clevere processor,
          Of ik volg je niet helemaal of je snapt het niet helemaal.
          Bij een passief systeem met subs en toppen aangesloten op een 1000 Watt versterker zal het scheidingsfilter ervoor zorgen dat het deel van het vermogen dat sub bevat slechts bij de subs terecht komt en alle mid/hoog bij de toppen. Even uitgaande van 50% voor de subs en 50% voor de toppen voor een weergave die in balans is komt dit dus neer op 500 Watt voor de subs en 500 Watt voor de toppen.
          Maak je dezelfde set nu aktief waarbij je twee versterkers gebruikt van 1000 Watt ieder dan heb je het vermogen verdubbeld en heb je dus 3 dB winst in geluidsdruk. Je stopt er dus weldegelijk meer vermogen in. Hierbij ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat het passieve filter geen invloed heeft op het rendement.
          Overigens is een verschil van 3 dB maar net waarneembaar ondanks dat het vermogen verdubbeld is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by som
            Volgens mij vallen de amplitudes over elkaar,niet op elkaar.
            Hier zit de basis van de (foutieve) redenatie. Dus als de frequenties maar naast elkaar liggen dan kan het. Nee ze worden op elkaar gesuperponeerd.
            Op een scoop is het verschijnsel makkelijk te zien, hier in tekst wat moeilijker...

Comment

• Verheyen
              • Jan 2007
              • 65

Crest 9200 op een 16a groep is geen enkel probleem.
              Ik gebruik met regelmaat 2x9200 en 1x8200 op een 16a groep en zelfs daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Er is dan wel maar 1 van de 3 amps op 4ohm belast.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by MusicXtra
                Of ik volg je niet helemaal of je snapt het niet helemaal.
                Bij een passief systeem met subs en toppen aangesloten op een 1000 Watt versterker zal het scheidingsfilter ervoor zorgen dat het deel van het vermogen dat sub bevat slechts bij de subs terecht komt en alle mid/hoog bij de toppen. Even uitgaande van 50% voor de subs en 50% voor de toppen voor een weergave die in balans is komt dit dus neer op 500 Watt voor de subs en 500 Watt voor de toppen.
                Maak je dezelfde set nu aktief waarbij je twee versterkers gebruikt van 1000 Watt ieder dan heb je het vermogen verdubbeld en heb je dus 3 dB winst in geluidsdruk. Je stopt er dus weldegelijk meer vermogen in. Hierbij ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat het passieve filter geen invloed heeft op het rendement.
                Overigens is een verschil van 3 dB maar net waarneembaar ondanks dat het vermogen verdubbeld is.
                volgens mij kun je een 1000 watter in brug )of monoparallel) op een passief gescheiden set knopen ( dus met filters), of in stereo parallel op een aktief gescheiden set ( dus zonder filters).
                Die filters eten alleen op het kantelpunt een beetje vermogen weg, maar das te verwaarlozen .

je moet alleen ff investeren in 4p kabel, ipv 2p, en een crossover voor je amps ( ook wel porcessor genaamd etc)

Omdat de meeste filters van niet echt hoge kwaliteit zijn wordt de laatste optie aangeraden, ook al omdat je dan bij een storing de laag of juist hoogkant nog draaiend hebt.

Comment

• Mdg
                  • Dec 2005
                  • 23

Hallo Verheyen,

Hoe klinkt de Crest pro 9200? Ik lees op diversen buitenlands forums dat deze versterker een vorm van "punch" aan de luidsprekers geeft.

Helemaal mooi is dat de Crest is voorzien van een interne jumper om van
                  115V naar 230V te switchen. Handig voor import.

Mvg,
                  Mdg

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

Originally posted by DJ Antoon
                    Heb jij dan 230V groepen tot je beschikking hoger af gezekerd als 16A?
                    ja hoor op 32 en soms zelf op 63 ampere met blauwe cee form.
                    de 32amp blauwe cee form kom je in bijna elk theater wel tegen.
                    en de grotere P.A firma's gebruiken ze ook voor hun versterkers
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by daviddewaard
                      de 32amp blauwe cee form kom je in bijna elk theater wel tegen.
                      en de grotere P.A firma's gebruiken ze ook voor hun versterkers
                      De grote vraag is alleen of ze ook daadwerkelijk op 32A gezekerd zijn....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

32A blauw Cee connectoren worden inderdaad veel gebruikt voor ampracken. 4 fp6400's in een rackje draai je ook snel op 32A blauw.

In theater kom je die ook vaak tegen voor 5kw spotjes, daar hebben ze dan 5kw dimmers voor beschikbaar.. Vandaar de 32A Cee's
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

Ken nogal wat bedrijven die hun crest pro modellen allemaal weggedaan hebben en allemaal zijn overgegaan op lab10000.
                          Het zijn niet meer de cresten van vroeger.

Comment

• Verheyen
                            • Jan 2007
                            • 65

Originally posted by Turboke
                            Ken nogal wat bedrijven die hun crest pro modellen allemaal weggedaan hebben en allemaal zijn overgegaan op lab10000.
                            Het zijn niet meer de cresten van vroeger.
                            Het zijn inderdaad niet meer de cresten van vroeger. Het verschil in gewicht is dan ook 40kg.

Ik ben er tevreden mee. Klank is niet hezelfde dan de oude serie maar het geheel klinkt wel netjes uitgebalanceerd en strak.

Comment

Working...