Hoge ouput mic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Intussen staat in zijn profiel al dat hij in Nederland woont, gezien de zinsopbouw was ik zelfs daar bang voor .
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• J.C. Productions
      • Nov 2010
      • 26

@ Vegito

- het beste om te doen is om idd op -6 db uit te komen met de microfoon door middel van de PFL Functie op je mengtafel.
      - Welk merk geluidstafel gebruik je?
      - Welke microfoons heb je dan?
      - Wat is eigenlijk het probleem?
      - Ik kan je misschien wel helpen.

Geluidstechnicus Zeewolde
      Hartelijke groet,
      Joeri
      Technicus
      JC Techniek Groep

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Originally posted by J.C. Productions
        @ Vegito

- het beste om te doen is om idd op -6 db uit te komen met de microfoon door middel van de PFL Functie op je mengtafel.
        - Welk merk geluidstafel gebruik je?
        - Welke microfoons heb je dan?
        - Wat is eigenlijk het probleem?
        - Ik kan je misschien wel helpen.

Geluidstechnicus Zeewolde
        Je zou ook de moeite kunnen nemen om de hele topic door te lezen.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• vegito
          • Dec 2010
          • 18

Bedankt voor jullie reactie..

Mengtafel van Soundcraft FX8 met Lexicon effect
          Versterker Phonic 860 Max 2x
          Behringer DEQ1024
          Versterker American Audio VLC1500

Speakers SEM712 Phonic 8 stuks in totaal verdeeld in 2 ruimtes.

Oude speaker waren van JB System en klonken niet echt goed en ze hadden piezo tweeters die snel stuk gingen waarom ik nu voor de phonic gekozen heb die hebben een driver.

Betreft Microfoons

2 Gatt audio mic DM-100
          1x JB System wireless mic

Zoals je ziet is het een zooitje en probeer daarvan iets leuks te maken.

Liefst zou ik alles vervangen maar dat zit er gewoon niet in.

Op zich qua doel groep is dit genoeg er wordt veel gesproken en gezongen als acapella. Vaak krijg je met mensen te maken die bang zijn om een microfoon goed te stellen of erin te praten of zingen waardoor het geluid niet goed opgevangen worden. Dit heeft natuurlijk ook te maken dat er een non professional mic gebruikt wordt. Daarom wou ik een mic die veel gevoeliger is zodat ik die op een vaste stand kan zetten hoeven de gebruikers niet erin te kl*ten terwijl er wel genoeg volume is.

Maar er komt dan een nieuw probleem als er teveel volume is wil ik mijn boxen daarvoor beschermen bijv. een limiter. Hoe kan ik dit in de mixer instellen ik weet dat dit kan. alle kanalen zijn al via PFL gestuurd.
          Last edited by vegito; 08-04-11, 14:19.

Comment

• vegito
            • Dec 2010
            • 18

Ik wil als iemand voor de mic staat moet de gevoeligheid hoog zijn.. naar mijn weten is een condensor mic het beste aangezien je hiervoor niet perse precies voor de mic hoef te staan wat dus vaak gebeurt. Ik heb dus te maken met mensen die bang en geen raad weten met een microfoon en toch willen spreken. Vaak als ze een mic krijgen in hun handen dan praten ze zacht dan kan ik wel mijn mix volluit gooien dan hoor je nog weinig. uiteraard ligt het ook aan de gebruiker zelf probeer hierzo goed mogelijk instructies te geven.

huidige mic is gewoon non professional Gatt audio DM-100 beetje namaak van SM58 maar komt helemaal niet in de buurt.

budget is krap tot niks eigenlijk dus moet het doen met de apparatuur die ik heb en die zijn wel semi professional goed genoeg eigenlijk door de doelgroep.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by vegito
              Speakers SEM712 Phonic 8 stuks in totaal verdeeld in 2 ruimtes.

Oude speaker waren van JB System en klonken niet echt goed en ze hadden piezo tweeters die snel stuk gingen waarom ik nu voor de phonic gekozen heb die hebben een driver.
              Van de website van Phonic:
              FEATURES SEM712:
              - Double duty: use as a floor monitor or mounted as a raised sound reinforcement speaker
              - Power handling (program): 300 W
              - Frequency response: 60 Hz ~ 20 KHz
              - High sound pressure level, 95 dB SPL @ 1W / 1M
              - 12" heavy-duty woofer and piezo tweeter
              - 8 Ohm nominal load
              - Built-in handle
              - 35 mm stand adapter built-in
              - Dual 1/4" phone jacks

Waarom had je ook alweer gekozen voor deze speaker
              Slecht je huiswerk gedaan als ik het zo lees.

Wat je microfoongebruik betreft, poep (onverstaanbaar mompelen) in is poep uit. Tijd om de mensen die o zo graag met een mic in hun handen willen staan eens uit te gaan leggen hoe ze met zo een ding om horen te gaan omdat ze anders niet te horen zijn. "Buikspreken" is daarbij niet de juiste techniek. De techniek er omheen is een hulpmiddel en als de bron niet goed is gaat deze techniek je niet meer helpen. Zo simpel is het en zal het altijd blijven.

Echt, als je met randapparatuur gaat rommelen wordt het zelfs alleen maar slechter in deze situatie. Je hebt te maken met onkunde en die los je niet op met allerhande toeters, bellen en technische snufjes. Nee, die los je op met opleiden.
              Last edited by vasco; 08-04-11, 14:55.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by BJD
                Begin eens met je master helemaal bovenaan (op 0) en je kanaalfader 80% open (ook op 0). Dan gain je totdat het goed is en kijk je met de door RonaldH beschreven methode of je het kanaal niet overstuurd. Als je netjes rond de 0dB uitstuurt en het is nog niet goed dan heeft je PA te weinig power, of staat er ergens iets te knijpen.
                Ik denk niet dat dat een erg goed idee is. Door het ppenschuiven van de masterfader, komt alles na de kanaalfaders op je outputs terecht, dat hoeft geen probleem te zijn, maar al die trappen zijn meestal niet absoluut ruisvrij.
                Voor normale microfoonversterking kun je de gain beter uit je microfoonkanaal halen, dat is er op gebouwd om ruisvrij te zijn.
                Je regelt de gain zodanig dat bij de luidste passages, het cliplampje net uit blijft. Soms moet je dat beoordelen via PFL en de vumeter, die op dat moment naar PFL wordt geschakeld.
                Uit je microfoontrap komt dan een groot signaal, hetgeen verwerkt wordt door de toonregeling etc. Eindelijk aangekomen bij de masterfader, gaat die niet verder open dan nodig. De ruisvloer ligt dan zo laag dat die niet waargenomen kan worden.
                De volumeregelaars op de eindtrappen staan normaal op 100%. Bij een bi-ampsysteem kun je daarmee eventueel verschillen in geluidsopbrengst compenseren tussen de diverse weergevers, voorzover dat al niet gedaan is door een processor.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...