idee FSA array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    idee FSA array

    ............................
    Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:44.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Lijkt me dat een dergelijke array ook wel op de grond te doen is.
    Ben erg benieuwd naar de processor instellingen en met welke settings je welke afstraling krijgt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

      #3
      ............................
      Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:44.

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Originally posted by Timo Beckman
        en een klein beetje metalica
        Metallica was een gevolgen vortex setup, toch?

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #5
          Bijzonder.

          Doet me ook denken aan die opstelling waarin de subs in een vierkant staan, met één opening. Even vergeten hoe dat ook alweer zat/waar ik dat kan vinden.

          Mvg,

          Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Dave Rat beschrijft in zijn blog diverse opstellingen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • john-xr3i
              • May 2009
              • 93

              #7
              Originally posted by BJD
              Metallica was een gevolgen vortex setup, toch?
              tataaa!





              ergens op het eind laten ze hem zien.

              gr john
              echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
              vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Volgens mij wordt er bij Metallica geen processing toegepast om het sub te kunnen richten. Deze sub array werd gebruikt bij een opstelling midden in het stadion.
                Om te voorkomen dat er ongewenste uitdoving ontstaat tussen de onderlinge subs moet je ze zo dicht mogelijk bij elkaar plaatsen, dat is de reden van de opstelling in een vierkantje.
                Door nu 10 subs hoog te gaan krijg je een bundeling in het verticale vlak waardoor de worp toeneemt en de overlast door het dak en op het podium afneemt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

                  #9
                  Goh, wat ben ik blij dat NEXO met een druk op de knop zo een perfect cardioide subwoofer tot z'n beschikking heeft...
                  De CD18 is een monster en de nieuwe RS18 al helemaal een beest!

                  Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Ik bedoelde dit:
                    **** Sound Nerd Speak ****
                    Ok, so one of the wonderful realities of our world as traveling sound humans is that everyday is a new adventure. So now that the Vortex (Orgasmatrons), Slotfire and V-Fire setups are running smooth and predictable, we can now start upping the anti a bit. We learned from Jones Beach shows that the Diagonal Vortex was effective for venues that require a narrower coverage. Remember that Vortex was designed to cover up to 135 degrees off axis but in a field or shed that is too wide. So rotating them 45 degrees does well for narrower coverage patterns.

                    But as anyone who has toured knows, we have to deal with a wide variety of setup spaces, restrictions and issues. So here are a few more setup variations for y'all to ponder.
                    Vortex
                    two dimensional control. Offers rejection behind the subs and on stage. Needs space around them. Offers very wide coverage. Steerable. Occupies an 8 by 8 footprint.
                    Slotfire
                    single dimension control. Coverage is symmetrical in front and behind. Works best when against a wall to block rear energy. Steerable width. Offers rejection center stage and somewhat behind. Controllable front compression alters sub tuning/tonality. Requires 13 by 4 footprint.
                    V-Fire
                    single dimension control. Coverage is focused forward and reduced behind. Does nor require a rear wall. Steerable width. Offers rejection center stage and somewhat behind. The V is less than optimum and slightly downgrades the tonality. Requires 13 by 4 footprint.
                    But what to do in this venue in Birmingham? We had a fairly open space. The barrier to the right in the photo is audience side and just a blow through scrim. Unfortunately there was not enough room for a vortex without jamming up monitor world . Plus the vortex would have to be diagonal to be aimed right and there was no way. So here is a Smooshed Vortex setup.

                    The math works well and coverage should be good with excellent rejection behind and on stage. But wait? Really? Am I going to point a 3 stack of double 18"s at our monitor guy?

                    Well, it made me nervous enough that we setup one side with the middle speakers pointing toward the audience but the math was not a good.

                    and the other side as the calculations told me would be superior

                    And we fired it up and sure enough, we spun the other side and ran with double 18"s pointed right at a happy Steve!

                    Bron: Dave Rat - Roadies in the Midst Meer hierover verderop in deze link.

                    Mvg,

                    Teun
                    Last edited by 4AC; 03-03-11, 18:34.
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Ik heb een paar van die opstellingen al eens geprobeert maar het valt nog helemaal niet mee om dit goed te laten werken. Een van de voorwaarden is veel ruimte rondom om reflecties, die het hele verhaal in de war schoppen, te voorkomen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #12
                        ............................
                        Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:43.

                        Comment

                        Working...