Remote control voor LS9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Dat is duidelijk, vindt het erg interessant. Aangezien er nog niet echt een optie is om met een iPad een LS9 te besturen, zonder er nog een laptop bij te laten draaien.
    Heb je verder meer ervaring mee dan alleen een keer mee gespeeld? Ben benieuwd naar je ervaringen en je methoden hoe je het gebruikt.
    Heb het al diverse keren op klus gebruikt, gisteravond nog op een bedrijfsfeest, met een voor mij onbekende band.
    Soundcheck was onmogelijk, maar kon met de tablet nog wel snel de monitors inregelen. Mengtafel stond natuurlijk weer heel ongelukkig in een hoekje verstopt, dus daar kwam de tablet ook weer goed van pas.
    Mooie is dat alle functies onder faders geplaatst zijn, dus geen virtuele potmeters. Ik er er in ieder geval erg happy mee.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Originally posted by bones2001
      Ik heb wat heen en weer gemaild met Adam van Airfader, over wat functies
      die ik graag zou zien in de software.
      In het laatste "news" staat,

"Finally, there is some exciting work going on regarding mobile platforms including Android-based devices and iPads. I can't say much else yet, but it will definitely revolutionize the entire sound reinforcement industry."

Nieuwe update kan elk moment uitkomen, effe afwachten wat dat brengt...
      Even geduld dus nog.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• WesleyVDH
        • Oct 2010
        • 80

Even een kleine update van mijn kant: stagemix is echt een leuk programma maar ik mis nog behoorlijk wat functies.
        Net nog even op de air fader site gekeken, en dit zou al een hele verbetering zijn! Nu nog hopen dat ze de effectsectie aan kunnen pakken, en het geluid van de cue mee kunnen streamen naar de iPad en het zijn helden! Maar ik ben wel benieuwd of dit technisch te maken is.
        Bones ondertussen al wat wijzer geworden?

Ps: een kort filmpje waarbij ik het gebruik.
        YouTube filmpje
        Uiteraard met nog iemand achter de tafel tbv IEM, FX en Dynamics.
        Last edited by WesleyVDH; 07-05-11, 14:03.

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Zit ook op de update te wachten, maar ben nog steeds erg blij met het ding.
          Laatst nog met m,n eigen band gespeeld, en zelf de monitors gedaan vanaf het podium.
          Trok toch wel de aandacht van diverse mensen uit het publiek

Comment

• WesleyVDH
            • Oct 2010
            • 80

Iemand al geprobeerd om stagemix en studio manager tegelijk naast elkaar te draaien? Het is niet ideaal, maar dan kun je wel FX'en en dynamics aanpassen..

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Is weer een update !!

Major new features in version 1.3 include:[LIST][*]CUE buttons (operate console's CUE functions)[*]SCENE SAVE (to console memory)[*]OutPort Attenuation, Delay, and Phase Controls[*]Improved Sync methods[*]Re-work of Channel View window options (Full Screen, Link Channel Select to Console, New Window)[*]Significantly faster Channel View loading[*]Many minor cosmetic and functional improvements[*]BETA support for the Yamaha M7CL (Most features completed but not intended for live use. Scene handling and DCA assignments pending.)[LIST][*]M7CL mode provides new DCA Master fader layer[/LIST][/LIST]

Comment

• WesleyVDH
                • Oct 2010
                • 80

Nieuwsupdate op de site van Airfader.
                Voor Android wilen ze bewijzen dat het gemaakt kan worden, maar voor Apple gaat het er zeker voorlopig niet aan zitten komen.
                Een grote tegenvaller als je het mij vraagt!
                Last edited by WesleyVDH; 07-06-11, 21:58.

Comment

• WesleyVDH
                  • Oct 2010
                  • 80

Even een inhoudelijke reactie op het programma zelf.
                  Heb de full demo versie gedownload en de gehele middag bezig geweest om het via Remotes toch werkend te krijgen op de iPad.
                  En ik deel volledig mijn mening met die van Bones.

Het programma werkt gewoon goed!
                  Op het aanpassen van de FX na zit er zo'n beetje alles op wat ik zou willen.
                  Het werkt allemaal zoals het aangegeven wordt, en je fietst er zo mee weg.
                  Dingen als "fine mode", het snelle wisselen tussen scenes en mogelijkheid om de dynamics aan te passen maken dit programma voor mij een stuk prettiger om mee te werken dan Stagemix van Yamaha.

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

FX editing is "in the works", en een tap delay wordt ook aan gewerkt.

I don't have a timeframe but it's likely that the EFX parameters could be
                    added eventually. The difficulty is the large number of effect types, each
                    with varying styles and quantities of parameters.

I think Tap Tempo is the most-desired parameter though, and ironically
                    would be the most difficult to implement. The console does not support
                    remote tap-tempo at all, because the time it takes to transmit the tap
                    from software to console is not accurate enough to the millisecond level -
                    you'd never get it "right". But there is another way it can be done. I
                    will move this up a little bit in priority, I know it would be valuable by
                    itself.

Thank you for your feedback, and glad you are satisfied with the software!

Comment

• theo
                      • Nov 2001
                      • 503

Effe een Schopje Vraagje:
                      Ben van plan een tablet aan te schaffen om als remote te gebruiken.
                      Bij een ls9 overigens.
                      Wil eigenlijk niet een aparte laptop aan de mixer hebben, maar daar zo een router aan hangen.
                      Dit kan alleen via stagemix, aan een ipad? en werkt dit ook met de nieuwe ipad3?
                      Bij airfader moet er beslist een computer aan en moet er betaald voor de software?
                      Bvd Theo
                      Last edited by theo; 29-08-12, 12:17.

Comment

• vester86
                        • Jul 2010
                        • 164

Originally posted by theo
                        Effe een Schopje Vraagje:
                        Ben van plan een tablet aan te schaffen om als remote te gebruiken.
                        Bij een ls9 overigens.
                        Wil eigenlijk niet een aparte laptop aan de mixer hebben, maar daar zo een router aan hangen.
                        Dit kan alleen via stagemix, aan een ipad? en werkt dit ook met de nieuwe ipad3?
                        Bij airfader moet er beslist een computer aan en moet er betaald voor de software?
                        Bvd Theo
                        ik heb de omschreven setup draaien (ls9-16 & ls9-32 + Router & Ipad2) werkt super. (stagemix dus)
                        volgens de beschrijving werkt het ook met de nieuwe ipad (ipad3)

heb er nu een paar (theater)festivals mee gedraaid en groot voordeel vind ik dat je (voor kleine soundchecks, headsetjes werk voor sprekers of singer-songwriter) lekker op het toneel kan blijven staan om (met de spreker) je monitors in te regelen.
                        in combinatie met gastmixers/gasttechneuten is het een retefijne en snelle manier om snel met z'n 2en een set microfoons snel in te regelen. op de ipad is het inregelen van de gain (met je faders) enorm snel en overzichtelijk.
                        ook kan de gastmixer zijn zaalmix soundchecken terwijl (ik) op het podium de monitors fijn-afregel met mn ipad. ietsje zang er bij en gitaar een tikje zachter, dat werk... gewoon naast de muzikant staan en schuiven maar op je ipad.

merk wel dat de LS9 er een stuk langzamer van wordt, reageert soms ff niet direct op bediening/input (lokaal) maar geluid hapert geen moment (anders was het een no-go)

Comment

• theo
                          • Nov 2001
                          • 503

Originally posted by vester86
                          ik heb de omschreven setup draaien (ls9-16 & ls9-32 + Router & Ipad2) werkt super. (stagemix dus)
                          volgens de beschrijving werkt het ook met de nieuwe ipad (ipad3)

heb er nu een paar (theater)festivals mee gedraaid en groot voordeel vind ik dat je (voor kleine soundchecks, headsetjes werk voor sprekers of singer-songwriter) lekker op het toneel kan blijven staan om (met de spreker) je monitors in te regelen.
                          in combinatie met gastmixers/gasttechneuten is het een retefijne en snelle manier om snel met z'n 2en een set microfoons snel in te regelen. op de ipad is het inregelen van de gain (met je faders) enorm snel en overzichtelijk.
                          ook kan de gastmixer zijn zaalmix soundchecken terwijl (ik) op het podium de monitors fijn-afregel met mn ipad. ietsje zang er bij en gitaar een tikje zachter, dat werk... gewoon naast de muzikant staan en schuiven maar op je ipad.

merk wel dat de LS9 er een stuk langzamer van wordt, reageert soms ff niet direct op bediening/input (lokaal) maar geluid hapert geen moment (anders was het een no-go)
                          Ipad3 binnen werkt inderdaad fantastisch bedankt.
                          gr theo

Comment

• drummerke
                            • Oct 2006
                            • 432

Hey, en heeft iemand de studio manager software al gebruikt met de nieuwere versies tablets met vb windows 8 touchscreen. Ik vind nog steeds geen optie om via I Pad te werken LS9 stage mix wegens te weinig functies.

Werkt die airfader niet rechstreeks met je wifi router en tablet?

Comment

Working...