Remote control voor LS9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Remote control voor LS9

Maakt er hier al iemand gebruik van het programma AIR FADER ?
    Kwam dit toevallig gisteren tegen op het www, en het werkt toch wel
    erg lekker op mijn touch tablet.

Kijk hier voor meer info, AirFader - LS9 Control Software
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.
  • WesleyVDH
    • Oct 2010
    • 80

Had me laatst ook een beetje verdiept in deze zaken, maar vond het erg vervelend dat het niet werkt op een iPad. Las net wel bij de FAQ dat er een lichtpuntje zou zijn, maar in hoeverre dit op korte termijn geregeld wordt is gissen. Het idee is sowieso makkelijk!

Comment

• Lynx
      • Nov 2010
      • 94

Voor de Ipad heeft yamaha een goed werkende app: LS9 Remote for iPad on the iTunes App Store

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Die app is niet van Yamaha.
        De enige app die Yamaha zelf heeft is die voor de M7CL.

Comment

• WesleyVDH
          • Oct 2010
          • 80

En zover ik kan zien moet je hiervoor ook nog een laptop hebben draaien.
          Dus heb je een iPad en een laptop bij.

Comment

• vester86
            • Jul 2010
            • 164

kan je met dat Air Fader programma de delaytijden van je OMNI outputs op afstand instellen?? met de Yamaha Studio manager software kan dat niet en dat vind ik een groot gemis

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

Which Features are Implemented?
              Not yet implemented zegt ie.
              Misschien kan je een request indienen, want dat hebben ze er bij staan.

Ziet er op zich wel goed uit, ik denk dat ik het ook wel eens ga proberen op mijn tablet.
              Lijkt me handig voor een band waar ik vast mee meega, dikwijls met eigen materiaal en IEM. Als ik die tablet gewoon op het podium laat liggen kunnen ze hun eigen IEM mix aanpassen zoals ze zelf willen (hoewel natuurlijk, de mix, eens hij goed staat in feite amper hoeft te veranderen). Dan zou een locking feature wel handig kunnen zijn zodat ze alleen de aux faders kunnen bedienen.

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Zijn er wellicht al mensen die Airfader hebben kunnen vergelijken met de app van Yamaha voor de LS9 ?

Ik heb zelf een LS9 en werk daar dus veelvuldig mee. Ik ben nu aan het kijken voor een remote oplossing en dit zijn in mijn ogen twee goede oplossingen.

Aangezien ik geen ipad heb momenteel is het voor mij lastig de app te vergelijken met Airfader.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Ik heb ook geen Ipad, maar heb al wel de Airfader uitgebreid live kunnen testen. Monitors uitfluiten en inregelen is echt een fluitje van een cent.
                  Enigste wat ik nog mis is een tap functie voor de delay, en de mogelijkheid om de fx-en te editen, maar hier wordt aan gewerkt werd mij verzekerd.
                  Airfader komt binnenkort ook beschikbaar voor Android en I-pad.

Comment

• WesleyVDH
                    • Oct 2010
                    • 80

Dat klinkt me goed in de oren, maar mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt?
                    Op de website kon ik zo snel nog geen toezeggingen vinden.
                    En kun je ook al iets zeggen over het tijdsbestek?

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Ik heb wat heen en weer gemaild met Adam van Airfader, over wat functies
                      die ik graag zou zien in de software.
                      In het laatste "news" staat,

"Finally, there is some exciting work going on regarding mobile platforms including Android-based devices and iPads. I can't say much else yet, but it will definitely revolutionize the entire sound reinforcement industry."

Nieuwe update kan elk moment uitkomen, effe afwachten wat dat brengt...

Comment

• WesleyVDH
                        • Oct 2010
                        • 80

Dat is duidelijk, vindt het erg interessant. Aangezien er nog niet echt een optie is om met een iPad een LS9 te besturen, zonder er nog een laptop bij te laten draaien.
                        Heb je verder meer ervaring mee dan alleen een keer mee gespeeld? Ben benieuwd naar je ervaringen en je methoden hoe je het gebruikt.

Comment

• FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

Originally posted by WesleyVDH
                          Dat is duidelijk, vindt het erg interessant. Aangezien er nog niet echt een optie is om met een iPad een LS9 te besturen, zonder er nog een laptop bij te laten draaien.
                          Heb je verder meer ervaring mee dan alleen een keer mee gespeeld? Ben benieuwd naar je ervaringen en je methoden hoe je het gebruikt.
                          Yamaha heeft toch de ls9 app uit ? Ik vind de M7cl app best lekker werken, heb de Ls9 app nog niet geprobeerd maar neem aan dat hier dezelfde functionaliteit in zit.
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• WesleyVDH
                            • Oct 2010
                            • 80

Dan heb ik er goed overheen gekeken! Was me echt enkel nog maar bewust van de M7CL app.
                            Ik ga eens kijken of ik hier alles uit kan halen wat ik zoek.
                            Edit: Alvast heel wat, maar ik zie dat Airfader nog wat uitgebreider is, maar tot die tijd een prima alternatief!
                            Last edited by WesleyVDH; 21-04-11, 19:16.

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

Originally posted by WesleyVDH
                              Dan heb ik er goed overheen gekeken! Was me echt enkel nog maar bewust van de M7CL app.
                              Ik ga eens kijken of ik hier alles uit kan halen wat ik zoek.
                              Edit: Alvast heel wat, maar ik zie dat Airfader nog wat uitgebreider is, maar tot die tijd een prima alternatief!
                              Volgens mij issie in dezelfde week als de prolight&sound gelanceerd ! Dus hij is inderdaad net uit
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...