speakers voor buiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by salsa
    Weet jij wel waar Aruba ligt?
    Weet jij wat de Tropen zijn??
    Weet jij wel hoe veel het regent in de tropen??
    Weet jij hoe dicht Aruba bij de evenaar ligt?
    Weet jij hoeveel zon/u.v intensiteit er is op Aruba?
    Weet jij hoeveel salpeter er in de lucht zit op een eiland?

JBL maakt prima luidsprekers met geimpregneerde conussen.

Heb je ervaring met deze JBL luidsprekers?

Ik wel.

Dave
    Ik ook. Het is waarschijnlijk net zo erg als een subtropisch zwemparadijs hier, waarbij je dan als extra nog chloordamp hebt.
    Ik heb bij vergissing eens een speakertje vervangen door een met een foam rand. Binnen een half jaar was er geen foamrand meer en zaten de metalen delen dik in de roest. Volgens de zwembadeigenaar roest in zo'n omgeving zelfs roestvast staal
    Maar er zijn zeker luidsprekers die gebouwd worden en behandeld voor vochtige en aggressieve omgevingen.

Ik denk dat je hier in Nederland wel weg komt met inbouwluidsprekers als ze onder een luifel zitten. Ook de bekende "tonnetjes" hebben een redelijke geluidskwaliteit. Verder worden veelvuldig tweewegsysteempjes aangeboden, compleet met beugel. Gezien het model bij alle merken komen ze uit een fabriek. Voor de draadloze verbinding, zul je de luidsprekers aansluiten op een versterker met een netwerkingang. Die zijn er wel, maar of die binnen het budget vallen is natuurlijk een tweede.

Speakertech
    Last edited by speakertech; 11-08-11, 19:28.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• zjeten
      • Mar 2003
      • 331

Dit is echt wel Hifi, maar volgende kan misschien iets zijn.
      Art Sound 2.1 (radio + line in) http://www.elektrozine.be/ez/product...p?prodid=23876
      en 2 x Art Sound inbouw of opbouw luidspekers waterbestendig.

Groeten,
      Jeffrey
      PS:hou rekening dat de art21 niet veel vermogen heeft maar voldoende
      voor achtergrondmuziek

Comment

• Gertje123
        • Aug 2011
        • 61

Originally posted by zjeten
        Dit is echt wel Hifi, maar volgende kan misschien iets zijn.
        Art Sound 2.1 (radio + line in) http://www.elektrozine.be/ez/product...p?prodid=23876
        en 2 x Art Sound inbouw of opbouw luidspekers waterbestendig.

Groeten,
        Jeffrey
        PS:hou rekening dat de art21 niet veel vermogen heeft maar voldoende
        voor achtergrondmuziek
        De versterker heeft maar 3watt. Daar kan je niet eens even een miniscuul feestje mee geven!!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Even los van alle adviezen, de TS heeft zich hier in februari geregistreerd en wel één bericht geplaatst met zijn vraag en we hebben vervolgens nooit meer iets van hem vernomen. Ik mag toch hopen dat hij voor dit HTK projectje allang een oplossing heeft gevonden.

Gertje123, 3Watt is niet veel maar gezien de vraag van de TS misschien wel meer dan genoeg. Het aantal watts zegt niet zoveel, hang er speakers van 2watt (hou rekening met de 1,5 regel) met een hoog rendement aan dan kunnen die best hard gaan (theoretisch).

Jouw advies (Koop een Ev EVID 6.2. Kunnen zeer hard) slaat de plank nogal mis, wie zegt dat het zeer hard moet gaan bij de TS in zijn tuintje?

Comment

• Gertje123
            • Aug 2011
            • 61

Originally posted by vasco
            Even los van alle adviezen, de TS heeft zich hier in februari geregistreerd en wel één bericht geplaatst met zijn vraag en we hebben vervolgens nooit meer iets van hem vernomen. Ik mag toch hopen dat hij voor dit HTK projectje allang een oplossing heeft gevonden.

Gertje123, 3Watt is niet veel maar gezien de vraag van de TS misschien wel meer dan genoeg. Het aantal watts zegt niet zoveel, hang er speakers van 2watt (hou rekening met de 1,5 regel) met een hoog rendement aan dan kunnen die best hard gaan (theoretisch).

Jouw advies (Koop een Ev EVID 6.2. Kunnen zeer hard) slaat de plank nogal mis, wie zegt dat het zeer hard moet gaan bij de TS in zijn tuintje?
            Het is inderdaad heel goed mogelijk dat dat genoeg is, maar welke speakers van 2 watt wil jij dan vinden?

Ik ben altijd erg voorstander voor een installatie die als het nodig is wel een soort van 'volume' kan neerzetten!

Comment

• 4YOU
              • Aug 2011
              • 16

Beste RJF

er is natuurlijk ook nog een sonos 120 multi room system.

dit zet je ergens neer draadjes naar de boxen connecten naar het internet app voor de ipod downloaden en klaar is kees.

400 euro totaal +-

“Without music, life would be a mistake.”
              ― Friedrich Nietzsche

Comment

• Gertje123
                • Aug 2011
                • 61

Originally posted by 4YOU
                Beste RJF

er is natuurlijk ook nog een sonos 120 multi room system.

dit zet je ergens neer draadjes naar de boxen connecten naar het internet app voor de ipod downloaden en klaar is kees.

400 euro totaal +-
                Heb ik gehad, NIET NEMEN!!!!

Werkt totaal NIET. Ik heb 120mbps internet, nog werkt het gewoon niet!!
                Heel je internet word traag. Als ik op de router de kabel van Sonos erin deed begon alles op te lichten als een kerstboom in mijn patchkast. Haal ik hem eruit, dan is het een spookhuis.

Comment

Working...