Van batterij naar Phantom mogelijk??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifespan
    • Dec 2007
    • 47

Van batterij naar Phantom mogelijk??

Hallo lui,

Ik gebruik voor Hihatt, cymbals en overhead al jaren de Shure Prologue 16L, ik vind het geluid van die dingen nog steeds fantastisch, ook geweldig voor het versterken van akoestische piano en akoestische gitaar. Enige probleem met deze microfoons is dat ze niet op 48V werken maar op een 1,5V batterij. En dat is waardeloos werken, kans op lege batterijen maar ook kans op lekkende batterijen natuurlijk!
    Is het mogelijk iets te fabriceren dat de plaats inneemt van de batterij en de microfoon dan gelijk geschikt maakt voor 48V? (ik weet 't, ik kan ook een nieuwe kopen, maar ik werk met 7 van deze microfoons, en allemaal vernieuwen is knap kostbaar!)
    Heeft iemand nog een goed idee/goede tip?

mvg, Lifespan
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zelf heb ik ook een stuk of 6 van deze microfoons in mijn collectie zitten waarvan er één behoorlijk verminkt is door een lekkende batterij.
    Denk dat een eenvoudig schakelingetje met een 1,5 V zener en een weerstandje al genoeg is om ze op 48 V fantoom te kunnen laten werken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Tenzij er een oscillatie-voltage-doubler schakeling in zit welke van die 1.5V weer 30V maakt. In ieder geval is het prima mogelijk om ze om te bouwen, mits ze aan een paar milliampère genoeg hebben.

Comment

• lifespan
        • Dec 2007
        • 47

Dank, had zelf ook al zo'n idee, en als er nu nog iemand een passend en werkend schema heeft.......

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

Heb je wat aan deze schema's en uitleg
          Powering microphones
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• lifespan
            • Dec 2007
            • 47

Dank, maar ik vind hierin geen vervangingsschema voor batterij

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Volgens mij is het ook geen condensator maar een electret microfoon.
              Heb hier een heel simpele oplossing gevonden.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakobjan
                • Jul 2002
                • 599

Er staat anders een heel mooi schema van een phantom power capsule in.. volgens mij moet dit heel bruikbaar zijn.
                Je kan hier volgens mij de mike wel mee ombouwen tot phantom powered.
                Jakob-Jan
                Lightjockey Beta tester
                Freelance Licht tekkie

Comment

Working...