2x ARX usb DI op laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

2x ARX usb DI op laptop

Ik gebruik al een tijdje de ARX usb DI in combinatie met mijn macbook pro en bevalt prima. Nu wil ik eigenlijk voor een installatie 4 kanalen uit hebben (op XLR uiteraard)
    Nu zit ik te denken om een 2e ARX bij te kopen maar ik vraag me af of dit werkt. Iemand hier ervaring mee?
    Ben wel benieuwd voordat ik een 2e bestel.

Of weet iemand anders een goede geluidskaart met 4 XLR uitgangen?

Groet freek
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Dit zou moeten werken, alleen is een USB bus niet synchroon. Het kan dus zijn dat een van de 2 kaarten een ms of 2 voor of achter gaat lopen. Aan jou of dit problematisch is. Uiteraard moet je software het gebruik van meerdere kaarten simultaan ondersteunen.

Comment

• freek
      • Aug 2008
      • 238

Originally posted by BJD
      Dit zou moeten werken
      hmmm, bedankt voor je antwoord maar nog niet bevredigend genoeg. Wil het graag zeker weten. latency is niet het probleem, gaat om een theater voorstelling met instarts naar links/rechts en instarts naar effect luidsprekers in het decor. Lijkt me handig om dit vanaf 1 laptop te doen.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Hoi Freek,

Goeie keuze geweest die ARX!

Uit je posts begrijp ik nog niet helemaal of je
        nu 4 kanalen uit wilt hebben of juist 2 x 2 (dezelfde) uit?

In het laatste geval adviseer ik je om juist 2 trafogescheiden
        splitters aan te schaffen, ja ook van ARX.

Vanuit je USB DI ga je dan de splitters in (L+R)

Je kunt overigens je ARX boxen op een 19" 1 HE plaat monteren.

grtz

btw: of je 2 x een USB DI op je MacBook kunt aansluiten
        weet ik niet, wil ik best wel eens proberen.
        Je kunt dit ook even bij de importeur navragen.
        Vraag ff naar Jan.

Last edited by NesCio01; 06-02-11, 20:32.
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• freek
          • Aug 2008
          • 238

Originally posted by NesCio01
          [COLOR=Navy]Hoi Freek,

Goeie keuze geweest die ARX!

Uit je posts begrijp ik nog niet helemaal of je
          nu 4 kanalen uit wilt hebben of juist 2 x 2 (dezelfde) uit?
          Nee het gaat om 4 kanalen uit. Bijvoorbeeld muziek naar links/rechts PA en dan nog 2x mono lijntje naar speakers in het decor of zijtoneel voor effecten.

Bedankt voor je tip van de trafo's maar dat wil ik juist voorkomen door op 4x XLR uit te gaan.

Ik hoop eigenlijk dat iemand toevallig 2 van die dingen heeft liggen en even tegelijk aan zijn mac wil hangen. Maar misschien is dit wish-full thinking.

Comment

• Dennis vd Dool
            • Jan 2007
            • 72

Dat moet geen probleem, alleen moet je software hebben waar je de audio-output kan patchen naar de verschillende di's. Als ik het goed herinner werkt het met q-lab.

Greetz!!

Comment

• freek
              • Aug 2008
              • 238

okee, misschien moet ik er nog maar 1 bestellen en dan proberen. Ik zat zelf ook al te denken aan Q-lab of PVP.
              Dank voor de info.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Hoi Freek,

Heb het nog eens doorgelezen, maar ik verwacht dat het met
                2 x een USB DI toch niet gaat werken, mede omdat USB
                - voor zover ik weet - alleen L + R audio geeft.

Mss dat er idd sofware is (ook voor OS?) om er toch netjes
                4 aparte signalen uit te geven?

Anders is wellicht een externe geluidskaart op firewire
                -mijn McB heeft iig een 800 mbs poort - een optie. Die kaart
                moet dan wel 4 aparte uitgangen kennen.
                Via firewire 4 lijnen uitsturen moet geen prob zijn, toch?

grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• muppet
                  • May 2009
                  • 94

Externe geluidskaart over Firewire zal het in ieder geval (voor een gedeelte) moeten werken.
                  Ligt in ieder geval ook aan de software die je gaat gebruiken.
                  Heb je een programma dat werkt met verschillende sporen, dan kun je die verschillende sporen een uitgang toewijzen.
                  Heb dat afgelopen jaar gehad. Was een flink kinderkoor. Die hadden een Mac bij zich met een externe kaart over FireWire.
                  Software ben ik kwijt, maar kan zomaar ProTools geweest zijn.
                  Ze hadden iig (volledig synchroon lopend) de volledige track, en een backingtrack lopen. Daaruit, over 2 kanalen L-R (gebalanceerd), de mix gemaakt.
                  Werkte echt heel mooi, en, ook niet geheel onbelangrijk, volledig storingsvrij.

Denk dan ook niet dat het met een USB-DI gaat werken...
                  Suc6 in ieder geval, en ben benieuwd naar de oplossing die het gaat worden!
                  Sound should sound like it should sound...

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Firewire moet makkelijk lukken, als zo'n presonus 32 in/18 uit tegelijk kan doen over 1 kabeltje zonder problemen. Wel zijn die dingen vaak 400 ipv 800 wat een mac heeft, even verloopkabeltje halen.

Meerdere programma's kunnen sporen toewijzen aan andere uitgangen, traktor (al is het bv dj software) kan het bv ook. Zou zelfs nog zo kunnen zijn dat je mac het standaard al kan, toewijzen aan andere programma's oid, maar daar heb ik nog nooit naar gekeken.
                    Vitality Show

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Als je een DAW (digital audio workstation) hebt, in de vorm van Protools, Logic, Cubase, Samplitude enz. enz. kan je gewoon mixbussen maken vanwaar je de signalen naar de 4 uitgangen stuurt, je kan ook direct vanaf de kanalen sturen als je alleen maar 2 stereobestanden tegelijk af hoeft te kunnen spelen. Persoonlijk zou ik dan REAPER (www.reaper.fm) aanraden, daarmee kan je makkelijk audio bewerken en afspelen, en ook per kanaal of mixbus uitsturen, bovendien is reaper gratis (alleen een paar seconden nagscreen) en ook voor Mac OS verkrijgbaar. De enige vraag die dan nog overblijft is of je meerdere interfaces/geluidskaarten tegelijk kan draaien.

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Lynx
                        • Nov 2010
                        • 94

Ik heb zelf laats bij de F**dback deze gekocht voor 135 euro: ESI - U46 XL

6x uit en 4x in. Werkt prima met de mac en dus ook met Qlab. Wat ik alleen nog niet zeker weet of je met Qlab een uitgang kan toewijzen aan een output van je kaart. Ik dacht van wel maar weet het dus niet zeker.
                        Garageband kan het iig wel.

Kwaliteit is top. Min punt is misschien dat ie geen XLR uit heeft.

Comment

• freek
                          • Aug 2008
                          • 238

Originally posted by Lynx
                          Kwaliteit is top. Min punt is misschien dat ie geen XLR uit heeft.
                          Ja dat is voor mij wel een reden om hem niet te kopen. Weet iemand anders nog een externe geluidskaart met gebalanceerd uit. (mag ook jack zijn)

En ja, ik weet dat ik er 4 trafo's achter kan zetten of een 4-voudige DI, maar ik wil gewoon gebalanceerde uitgangen en verder geen kastjes en geprut eromheen.

(vandaar de mooie oplossing van 2x arx, had ik zo bedacht, maar ja...)

Comment

• Lynx
                            • Nov 2010
                            • 94

Wat is er op tegen om niet gebalanceerd je tafel in te gaan?

Ik neem aan dat je laptop naast je mixer staat. Die korte afstand maakt toch niet veel uit?

Anders de MBox 2 Pro van Digidesign. Deze heeft volgens mij jack uitgangen.

Comment

• freek
                              • Aug 2008
                              • 238

Originally posted by Lynx
                              Wat is er op tegen om niet gebalanceerd je tafel in te gaan?

Ik neem aan dat je laptop naast je mixer staat.
                              Ai, dat is het probleem met aannamen, de kans dat je er af en toe naast zit is zo groot...

Als mijn laptop altijd naast de mengtafel zou staan is dit idd geen probleem, maar dat staat hij dus niet.....

Comment

Working...