Mengtafel nullen, of niet ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

Originally posted by BJD
    Trouwens best een geniaal project, als je een tafel met de engine los of in het stageblock hebt ook best haalbaar. Hoef je alleen L/R mix en AFL/PFL te streamen.
    Dat is wel een goed plan! Ik mix voortaan vanuit huis. Relaxed een biertje erbij, kat op schoot en geen mensen die vragen of ik weet wat elk knopje doet.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Met de huidige technieken van 3D projectie zou het toch mogelijk moeten zijn de drummer in een aparte ruimte te plaatsen en hem dan compleet met drumstel op het podium te projecteren.
      Heb je veel minder problemen met te hard podiumgeluid.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

als we alle muzikanten nou eens thuis via Ethernet/Internet/VPN lieten spelen...

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

Originally posted by MacGyverSounds
          als we alle muzikanten nou eens thuis via Ethernet/Internet/VPN lieten spelen...
          als iedereen dan ook nog een hoofdtelefoon opzet en een livestream volgt zijn 100 db regeltjes overbodig

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by MusicXtra
            In de mengtafel zit slechts een 220 V kabel en twee CAT 5 kabels dus zoveel valt er niet te controleren.
            Ah, dus jij werkt niet meer met XLR kabels uit je mics ?
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by berolios
              Dat het nullen van een tafel ook het terugsteken van alle randapparatuur in de oorspronkelijke setting behelst lijkt me logisch maar wat het met de XLRen in het stageblock te maken heeft is mij toch echt niet duidelijk.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Dat is hier verder niet de discussie. De Roland heeft een digisnake via UTP CAT5 dus niks aan de tafel zijde om terug te steken/patchen. Als jij een klus afbreekt gaan XLR kabels van de mics toch ook gewoon uit je stageslof terug de kist in?

(Download voor de grap even de handleiding van een Roland M400 en lees deze eens door, mijn gevoel zegt dat jij iets teveel denkt in harting/spinner aan de tafel zijde namelijk )
                Last edited by vasco; 03-02-11, 17:31.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

het begint op elkaar vliegen afvangen te lijken
                  lekker belangrijk!

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

WTF gaat het over?

Originally posted by vasco
                    [...] (Download voor de grap even de handleiding van een Roland M400 en lees deze eens door, mijn gevoel zegt dat jij iets teveel denkt in harting/spinner aan de tafel zijde namelijk )
                    Mijn gevoel zegt me dat jij mij niet kent en wat beter moet lezen...
                    Met een reageren op een post wordt niet gesnapt klaarblijkelijk.

Dat je met je opticore, ethernet, MADI en whatever fijn een bericht van je tafel krijgt als de configuratie niet klopt snapt mijn achterwerk ook wel...

Maar het grootste deel van de tafels die op de weg zitten hebben gewoon nog altijd XLR-en aan de control-interface hangen. Obviously de analoge, maar ook veel gebruikte digitale desks als SC48, M7CL, etc, etc...

En daar wordt soms ook in gerommeld (ondergetekende doet daar soms ook aan mee, om wat voor reden dan ook), waardoor ik zeg:
                    [...] alle connectors op de juiste plek (terug) in de tafel steken (!!) [...]
                    Het is niet het einde van de wereld als dat een keer niet gebeurd, maar het zou niet de eerste keer zijn dat kanalen omgedraaid zitten, of er simpelweg uit liggen. Daarom zeg ik: dat hoort bij nullen... that's all...

En dat is niet met de recall-knop op te lossen...

En nu als de sodemieter het over iets anders hebben nondedju !
                    Last edited by berolios; 03-02-11, 18:08.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Die was mij ook ontgaan hoor.

Comment

• john-xr3i
                        • May 2009
                        • 93

nee hij heeft CAD5 kabels

marja,
                        bij de vaste band blijft alles staan, bij een andere tafel word alles genuld.
                        (analoog)

m.v.g. john
                        echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
                        vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Sorry, inderdaad ontgaan.
                          Maar het grootste deel van de tafels die op de weg zitten hebben gewoon nog altijd XLR-en aan de control-interface hangen. Obviously de analoge, maar ook veel gebruikte digitale desks als SC48, M7CL, etc, etc...
                          Ben ik zeker met je eens maar MusicXtra en ik hadden het heel duidelijk niet over een analoge snake met XLR-en terwijl jij de indruk gaf de discussie hoog te houden hierover.

Ik ken je inderdaad niet persoonlijk en daarmee weet ik ook niet hoever jou kennis reikt. Je gaf de indruk niet te begrijpen waar wij het over hadden vandaar een verwijzing naar de handleiding, niks persoonlijks verder.

Comment

Working...