Ik probeer daar eigenlijk ver vanaf te blijven, het combineren van verschillende kasten is zeker niet perfect o. BR met HL combineren is niet echt ideaal. Deed het vroeger wel (meestal nog met goed resultaat ook) maar tegenwoordig hanteer ik de stelregel "meer van hetzelfde" als gouden regel.
Welke instellingen voor processor???
Collapse
X
-
-
[FONT=Verdana]In ieder geval is het niet de beste keuze de aanbevolen settings van de fabrikant aan je laars te lappen. [/FONT]
[FONT=Verdana]Ik zou dat nooit op eigen houtje aanpassen.[/FONT]
[FONT=Verdana]In het geval van JBL VRX en vertec, weet ik dat er betere settings zijn dan JBL voorziet.
Maar ikzelf zou die niet gaan aanpassen. Of ga naar de hoofdverdeler, en dat hij die settings instelt (tegen betaling op factuur)[/FONT]
[FONT=Verdana]Als het mis gaat, is het zijn fout.[/FONT]Comment
-
Niet altijd . Als je een set de limit in jaagt en er branden speakers op heb je zeer waarschijnlijk geen garantie . Daar wordt je ook voor gewaarschuwd door een aantal fabrikanten .[FONT=Verdana]In ieder geval is het niet de beste keuze de aanbevolen settings van de fabrikant aan je laars te lappen. [/FONT]
[FONT=Verdana]In het geval van JBL VRX en vertec, weet ik dat er betere settings zijn dan JBL voorziet. [/FONT]
[FONT=Verdana]Maar ikzelf zou die niet gaan aanpassen. Of ga naar de hoofdverdeler, en dat hij die settings instelt (tegen betaling op factuur)[/FONT]
[FONT=Verdana]Als het mis gaat, is het zijn fout.[/FONT]Comment
-
Ik ken in ieder geval een bedrijf die speciaal voor de VERTEC hun eigen settings hanteren en inderdaad afwijken.[FONT=Verdana]In ieder geval is het niet de beste keuze de aanbevolen settings van de fabrikant aan je laars te lappen. [/FONT]
[FONT=Verdana]In het geval van JBL VRX en vertec, weet ik dat er betere settings zijn dan JBL voorziet. [/FONT]
[FONT=Verdana]Maar ikzelf zou die niet gaan aanpassen. Of ga naar de hoofdverdeler, en dat hij die settings instelt (tegen betaling op factuur)[/FONT]
[FONT=Verdana]Als het mis gaat, is het zijn fout.[/FONT]
Niet aan je laars lappen is heel verstandig, maar je kan er zeker wel van afwijken (afhankelijk van je doelstellingen).Ik ga er overigens dan van uit dan je weet EN overziet wat je doet EN wat daar de gevolgen van zijn.Comment
-
Ik hoor liever comentaar van anderen . Daar leer je tenminste wat van . Of ze nu gelijk hebben of niet . Je krijgt iig weer een andere zichtswijze en een andere insteek .Ik denk dat het toch heel handig zou zijn, als naslagwerk voor anderen, dat er hier de RELEVANTE settings worden gepost.
[olie op het vuur modus] Begin langzaam het idee te krijgen dat sommigen hier niets durven te posten omdat ze vrezen dat ze verkeerde settings hanteren en vervolgens het commentaar van anderen over uit krijgen gestort

Comment
-
Dit is precies mijn insteek; door er over te praten kun je van elkaar leren...
En als ik fout zit en van mijn ongelijk wordt overtuigd, dan ben ik de laatste die dit zal ontkennen....(voordeel van de leeftijd zullen we maar zeggen
).
Comment
-
[FONT=Verdana]De meeste merken bevelen dit niet aan. Je moet echt wel onbekwaam zijn, als je jou PA continue in de klip jaagt.[/FONT]
[FONT=Verdana]Indien je als PA technicus dit wel doet, getuigd dit niet echt van vakkennis.[/FONT]Comment
-
Audio XL heeft zijn eigen settings.Ik ken in ieder geval een bedrijf die speciaal voor de VERTEC hun eigen settings hanteren en inderdaad afwijken.
Niet aan je laars lappen is heel verstandig, maar je kan er zeker wel van afwijken (afhankelijk van je doelstellingen).Ik ga er overigens dan van uit dan je weet EN overziet wat je doet EN wat daar de gevolgen van zijn.
Je kunt die presets gewoon van hun site downloaden.Comment
-
Aan mij zal het niet liggen . Maar als je sommige gast tech's ziet werken heb ik wel eens het idee dat ze niet echt door hebben waar de peak leds op een tafel voor dienen . En als je er wat van zegt kun je zo af en toe ook nog eens een grote bek verwachten .
Met digi tafels wordt het nog leuker daar de omrekening van het digi domein naar analoog zo af en toe niet door dringt bij sommigen .
Maar goed wttrw .Comment
-
Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Comment
-
mea culpa.Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
-
-
Comment

Comment