USB galvanische isolator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by DJ Antoon
    Goed dat je zo helder bent, een beetje verleidend om op deze manier het usb2.0 te noemen.
    Zou het wel genoeg zijn voor een midi controller met 2x stereo ingebouwde geluidskaarten?
    Volgens mij maken die geluidskaarten niet veel gebruik van de snelheid van USB2. Zo gek veel bandbreedte gaat er ook niet heen en weer, met bijvoorbeeld een video-adapter is dat wat anders.

Voor veel DJ's gaan die ARX trouwens niet veel helpen: Dan moet je nog altijd vanaf XLR terug naar tulp verlopen om je mixer in te komen, en de meeste DJ-software vindt het tegenwoordig niet meer zo fijn als je met twee losse stereo-kaarten probeert te draaien in plaats van een enkele 4- of 8-kanaals geluidskaart.

Als je nu na de DJ-mixer besluit nóg een DI te knallen met ground-lift, baat het niet, dan schaadt het ook niet toch?
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by Stoney3K
      Volgens mij maken die geluidskaarten niet veel gebruik van de snelheid van USB2. Zo gek veel bandbreedte gaat er ook niet heen en weer, met bijvoorbeeld een video-adapter is dat wat anders.

Voor veel DJ's gaan die ARX trouwens niet veel helpen: Dan moet je nog altijd vanaf XLR terug naar tulp verlopen om je mixer in te komen, en de meeste DJ-software vindt het tegenwoordig niet meer zo fijn als je met twee losse stereo-kaarten probeert te draaien in plaats van een enkele 4- of 8-kanaals geluidskaart.

Als je nu na de DJ-mixer besluit nóg een DI te knallen met ground-lift, baat het niet, dan schaadt het ook niet toch?
      helaas helpt het 9 nan de 10x niet om de d.i's na de dj mixer te gooien
      de brommende audio rommel uit laptop is al in de dj mixer geprik die de brom staat te versterken. dis er moeten trafo's tussen computer en dj mixer.

in mijn geval: ik heb een macbook met een lexicon omega geluidskaart voor smaart metingen enz , leverde altijd brom op.
      als ik de voeding uit mijn macbook haalde was het probleem weg.
      oplossing; ongeaarde stekker aan mijn macbook adapter gezet.

deze oplossing werkt bij 99 van de 100 laptops daarom hem ik altijd een paar korte 220v kabeltjes met aardlift in mijn kist zitten.

dit moet je trouwens NOOIT bij andere apperaten zoals eindtrappen doen!

laptops hebben externe voeding en zijn van kunststof dus NO WAY dat jij van de laptop 220v op je flikker kan krijgen.
      wat dus wel kan gebeuren als je bij een einddtrap de aarde loshaald.

deze oplossing scheel wel lekker een paar d.I's
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

nog een keer:
        als het zo boeiend is... gebruik een ethernet naar glasvezelsetje.
        Kost geen reet.
        lekker belangrijk!

Comment

Working...