Geluidsisoltatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gogie66
    • Jan 2011
    • 3

Geluidsisoltatie

Hey,

Ik ben een drummer en sinds kort mag ik van de buren niet meer drummen, dus nu zou ik mijn kamer willen isoleren.

Het probleem is wel dat ik niet zo een groot budget heb daarvoor, dus wat is een vrij goedkope oplossing ?
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Oefenpads...
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• gogie66
      • Jan 2011
      • 3

dat heb ik maar is rommel...
      Ik speel nu ook in een band en we zouden in die kamer willen oefenen

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

satéstokjes...

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

Je buren worden nu al gek, laat staan als je met een band daar binnen gaat staan.
          Bij isoleren komt veel bij kijken, de vloer, plafond, wanden, deur (ook de kieren enzo dus) moeten geïsoleerd worden en nog moet je ventilatie hebben (anders val je naar een poosje neer als je opgesloten in zo'n hok zit)
          Wat is je budget eigenlijk voor dat grapje?
          Het meest idiaal is natuurlijk een ondergrondse bunker of gewoon verhuizen naar een huis buitenaf.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Ga maar flink sparen dan
            Ik weet uit ervaring dat als je je kamer echt soundproof wil hebben je toch moet rekenen op zo'n 10.000 euro
            Dan heb je wel een complete doos in doos constructie, waardoor je kamertje mischien wel weer te klein is geworden...
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• gogie66
              • Jan 2011
              • 3

het moet niet compleet geluidsdicht zijn , grotendeels is ook goed

ze moeten het gewoon zachter horen

Dempt glaswol of van die mousse platen goed ??

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Awww, alsjeblieft, hou op, bij de gedachte krijg ik al weer kriebelige, jeukende gedachten(heb er ervaring mee, met isoleren van een hok in de carnavalswagen, voor de warmte tijdens de optocht).
                Gebruik dan dit spul: Polyester Schuim, noppen 20mm, plaat. 200x100cm, per plaat
                En even voor de duidelijkheid, speakerschuim dus niet gebruiken ea, dat laat alleen maar geluid door

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Koop wat optoplastieken voor je buren, dat is in alle gevallen goedkoper...

Zoals al gesuggereerd wordt: dit ga je niet voor elkaar krijgen zonder erg veel kosten.
                  Informeer eens bij het lokale jongerencentrum of muziekschool, meestal hebben die wel oefenruimtes voor bandjes of simpelweg ruimte over op bepaalde tijdstippen.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

En dan heb je een hoop geld uitgegeven voor de isolatie, komen de buren zeggen dat het nog steeds te erg is. Zit je met een mooi gedempt hok waar je niets aan hebt.
                    Zoek een oefenkot in de buurt, die huur je voor een paar tientjes per avond dus met een complete band kost je dat de kop echt niet.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Ik heb voor mijn drummende zoon een drumcabine gebouwd.
                      Deze heeft 11cm. dikke dubbele wanden, gevuld met steenwol.
                      Alle naden zijn voorzien van twee strips zwelband, hij staat geheel op rubber, vrij van de muren en buitenom nog voorzien van losse noppenplaten.
                      De buren worden nu niet meer horendol van hem, maar je hoort het nog wel duidelijk. De demping is absoluut niet slecht, maar hij mag na 20:00u. niet meer drummen, als je begrijpt wat ik bedoel.......

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Wat je ook doet, in zijn algemeenheid, aan geluidsisolatie; je zult het altijd blijven horen.

Je hebt (in hoofdlijn) twee soorten geluid m.b.t. akoestiek;[LIST][*]isolatie tegen luchtgeluiden (verhindert doorgang van de geluiden die zich voortplanten in de lucht zoals stemgeluid, muziek, ...)[*]contactgeluidsisolatie (verhindert doorgang van de geluiden die zich voortplanten in de structuur of materialen)[/LIST]Waarbij het luchtgeluid ook nog eens uit een spectrum bestaat van verschillende frequenties. Dit is juist wat het complex maakt om het geluid te "isoleren"en waardoor je verschillende maatregelen moet treffen om het spectrum in zijn totaliteit te kunnen dempen. Hoe dan ook, het blijft dempen en je zult nooit complete isolatie van het geluid bereiken. Je buren zullen hier dus altijd hinder van ondervinden.
                        Voor contactgeluid geldt min of meer hetzelfde, ieder dempend materiaal is maar in staat om een procentuele hoeveelheid van het originele contactgeluid te dempen, dus ook hier zal weer transmissie plaats vinden.

Het enige (goede) alternatief hiervoor is echt een oefenruimte, ondanks dat misschien het antwoord is dat je niet direct zal willen horen.
                        Last edited by HR Soundproductions; 12-01-11, 08:59.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

eerste stap die snel en goedkoop is:
                          Ritsel ergens een plaat hout en zet die plaat op oude tennisballen.
                          Dat doe je door om de 50 cm er een aantal groot diameter gaten in te boren waar de ballen in vast komen te zitten.

gat diameter dus +/- 0,5 x diam. bal..

scheelt contactgeluid.

Verder is isolatie een duurdere grap dan transport+huur van een oefenruimte met drumstel.
                          Ik heb bv in den haag nog een drumrepeteervoorziening gebouwd in het HPC.
                          Daar huur je voor 5 euro een uur een oefenhok+drumstel....
                          Als scholier kun je vaak einde van de middag tegen gereduceert tarief in oefenruimtes een half uur huren. Enz.

Zodra buren klagen ben je te laat. Dan is het gedult op. En bij geluidsoverlast staat muziek als onredelijk
                          De NSG probeert geluidshinder in Nederland zoveel mogelijk tegen te gaan

Geluidsoverlast kan gezondheid en woongenot schaden. Daarom staan er regels en normen voor geluid in de wet. Bijvoorbeeld voor verkeer, luchthavens, evenementen en het spoor.

bij veel contracten voor huurwoningen kun je uiteindelijk eruit gezet worden als je door blijft drummen!
                          Last edited by showband; 12-01-11, 09:24.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Stefan-w
                            • May 2010
                            • 92

Koop dan voor het geld dat je voor het isoleren over hebt een Electronische Roland! Heb ik ook gedaan bevalt mij prima, kun je in ieder geval elke dag thuis oefenen

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by MusicXtra
                              Zoek een oefenkot in de buurt, die huur je voor een paar tientjes per avond dus met een complete band kost je dat de kop echt niet.
                              En voor de kosten van een goede (doos in doos) isolatie een ruimte huren kunnen jullie als band daar best een aantal jaar mee voorruit.

Ik gebruik thuis voor het oefenen net als Stefan een Elektronische Roland met gaasvellen, is verrassend echt drummen, ga het eens zelf proberen in een muziekhandel. Ook dit drumstel is stukken goedkoper in aanschaf dan isoleren.

Comment

Working...