@Mesadude: +1
Maar eigenlijk is de vraag hoe jij dat dan doet......

Maar eigenlijk is de vraag hoe jij dat dan doet......
Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.

... het festival maar weer als voorbeeld
...
... Beetje buiten proportie aanval als je het mij vraagt...
. Zoiets gaat ALTIJD in goed overleg en ik heb er nog NOOIT problemen mee gehad/ gekregen. Ik doe dat niet om mijn ego te strelen, soms is het gewoon nodig. Meestal zijn dit kleinere theaters of poppodia en het is gelukkig steeds minder vaak nodig.
.
.
Doe vervolgens weer een aantal metingen en kijk of de creatieve ideen geholpen hebben.
Ook hier doe ik weer iets met een sm58. Met wat creativiteit kan je soms best lage tonen bereiken en anders lukt dat wel behulp van ruis of een toongerator. Als ook dit werkt maak ik een fase-meting van de L of R PA en sla deze in de software op. Vervolgens pas ik de delay van de subs aan zodat rond de crossover het qua fase een beetje overeen komt met de LR PA. Afhankelijk van de plaatsing en configuratie lukt dit volledig, of maar een beetje. Natuurkunde 

Wij vinden een beetje gedreun in het laag niet erg. Dan dreunt het op laag volume al een beetje op de hele tellen. Krijg je de dames en heren makkelijker op de dansvloer. Nou dan gaan de jazzacts voor tijdens het dinee al huilen....
Wij vinden een beetje gedreun in het laag niet erg. Dan dreunt het op laag volume al een beetje op de hele tellen. Krijg je de dames en heren makkelijker op de dansvloer. Nou dan gaan de jazzacts voor tijdens het dinee al huilen....
).
... Beetje buiten proportie aanval als je het mij vraagt...
.
. 

).
Comment