Fame van HK Audio?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Fane is vooral bekend vanwege de studio series en de colossus woofers. Dit zijn echt, al een jaar of 30, kwaliteits producten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Originally posted by MacGyverSounds
      Jij hebt helemaal gelijk ! Fane was dat merk..

Korsakov-Light, denk ik..
      FANE is reeds jaren weer opweg door de overname van de luidspreker fabriek door Warfdale, en worden dus weer componenten gemaakt!!

TurboSound heeft jaren FANE in hun kasten gehad, of misschien nog steeds, en zo zijn er wel meer Engelse luidspreker fabrikanten..

Er is eind jaren 80 ook een 24 inch FANE Colossus geweest, ik heb deze zelf gehad, kon niet echt veel vermogen hebben maar ging wel erg laag met veel druk.

FANE, wie kent ze niet die 12 inch midrange met die toeters erin!!! Fullrange werden ze veel gebruikt!!! Hahaha!!
      Last edited by salsa; 06-01-11, 22:37.
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Turboke
        • Oct 2006
        • 463

Turbosound heeft ook met eminence gewerkt en misschien nog wel, ook wel heel veel met precision device en denk zelfs in de laatste reeks kasten dat ze met B&C werken.
        Natuurlijk wel in de grotere systemen met allemaal oem speakers dus voor hun gemaakt door deze fabrikanten.

Comment

• Lynx
          • Nov 2010
          • 94

Originally posted by dexter
          Weet je zeker dat je geen Eminence speakers bedoelt, hiermee werken ze al sinds jaar en dag en over het algemeen geen B&C bij HK.
          Hmmz Dan heb ik tijdens het bezoek teveel duits bier gedronken denk ik

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by salsa
            FANE is reeds jaren weer opweg door de overname van de luidspreker fabriek door Warfdale, en worden dus weer componenten gemaakt!!

TurboSound heeft jaren FANE in hun kasten gehad, of misschien nog steeds, en zo zijn er wel meer Engelse luidspreker fabrikanten..

Er is eind jaren 80 ook een 24 inch FANE Colossus geweest, ik heb deze zelf gehad, kon niet echt veel vermogen hebben maar ging wel erg laag met veel druk.

FANE, wie kent ze niet die 12 inch midrange met die toeters erin!!! Fullrange werden ze veel gebruikt!!! Hahaha!!

Als je de Fane classic disco speakers kent..... ben je al best oud

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

waren die "servaas music" speakers van Nico niet ook bij fane vandaan? begin jaren 80
              lekker belangrijk!

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Dat was een classic Disco speaker met 3 piezo tweeters erboven toch ??

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Hansound
                  Als je de Fane classic disco speakers kent..... ben je al best oud
                  Haha, leeftijd is ook maar een getal.
                  Heb mijn drive-inn boxen destijds gebouwd met de Fane disco 100 erin met zo'n aluminium dome, kastjes van spaanplaat met flight-case profiel afgewerkt. Dingen hangen nu bij iemand in de werkplaats waar ze de muziek terwijl u werkt nog dagelijks weergeven. Een levensduur van 30 jaar is toch wel een teken dat de kwaliteit best goed is.
                  Die 24" Colossus hebben ze maar heel kort gemaakt, de conus scheurde heel snel kapot.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Klopt geheel, de conussen waren van die wapperende papieren dingen die snel begonnen te scheuren door hun eigen resonantie.
                    Dikkere conussen resulteerde in verbrande spreekspoelen..Te zwaar!!

Die FANE Classic Disco waren perfect in een JBL 4512 mid kast!!
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Originally posted by MusicXtra
                      Haha, leeftijd is ook maar een getal.
                      Heb mijn drive-inn boxen destijds gebouwd met de Fane disco 100 erin met zo'n aluminium dome, kastjes van spaanplaat met flight-case profiel afgewerkt. Dingen hangen nu bij iemand in de werkplaats waar ze de muziek terwijl u werkt nog dagelijks weergeven. Een levensduur van 30 jaar is toch wel een teken dat de kwaliteit best goed is.
                      Die 24" Colossus hebben ze maar heel kort gemaakt, de conus scheurde heel snel kapot.
                      Hebben we al een PA museum ??

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Daar hoor ik toch echt nog niet thuis hoor.

Comment

• EVfreak
                          • Jan 2006
                          • 146

Haa! Dat was nog eens iets! Mijn MT2 zou er mischien ook nog in passen

Comment

• UCS
                            • Jun 2013
                            • 1

Originally posted by 4AC
                            WAAR zag je dit dan staan?

Voor zover ik het weet is Fame een eigen merk van Musicstore, net als The Box van Thomann. Ik kan me niet voorstellen dat HK zich op zeer verborgen wijze zou bemoeien met Fame. Voor die doelgroep hebben ze ten slotte al PowerWorks (!). En bij PowerWorks wordt trots vermeld dat ze een dochterbedrijf van HK zijn...
                            De producten van de megastore lijken echter wel enorm veel op sommige HK producten, zoals dat wel vaker voorkomt bij copycats. Vergist je bron zich hier niet in? Zo van 'het lijkt erop, dus het zal wel samen met hun ontwikkeld zijn'?

Mvg,

Teun
                            Net aangemeld op dit forum, na een zoekopdracht naar Fame subs, vandaar dat ik na lange tijd reageer op dit onderwerp.
                            Fame is idd een merk van MusicStore, maar het gaat volgens mij om zgn. OEM-producten, m.a.w. ze kopen een hoeveelheid apparatuur in bij een leverancier of fabrikant en laten daar hun eigen naam op zetten. Dat heeft tot gevolg dat de afbeelding op hun site qua lay out niet altijd klopt met de lay out van het te verkopen product. Wel de specificaties etc natuurlijk! Zo zijn de Mk I subs van Music Store m.i. identiek aan die van American Audio. Ik heb onlangs de Fame sub18A MK II (18", 800 Watt RMS) geprobeerd en dat viel bepaald niet tegen, zeker als je ziet wat ze nu kosten!
                            Last edited by UCS; 15-06-13, 16:07.

Comment

Working...