Fame van HK Audio?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

Fame van HK Audio?

Hallo,

Ik zag laatst ergens staan dat Fame (het eigen merk van Music Store Pro.) een sub merk is van HK Audio...
    Weet iemand of dit waar is?

MVG,

Jurre Zijlstra
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

WAAR zag je dit dan staan?

Voor zover ik het weet is Fame een eigen merk van Musicstore, net als The Box van Thomann. Ik kan me niet voorstellen dat HK zich op zeer verborgen wijze zou bemoeien met Fame. Voor die doelgroep hebben ze ten slotte al PowerWorks (!). En bij PowerWorks wordt trots vermeld dat ze een dochterbedrijf van HK zijn...
    De producten van de megastore lijken echter wel enorm veel op sommige HK producten, zoals dat wel vaker voorkomt bij copycats. Vergist je bron zich hier niet in? Zo van 'het lijkt erop, dus het zal wel samen met hun ontwikkeld zijn'?

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jurrikka
      • Jun 2009
      • 96

Ik zag het op dit forum staan...

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Zou je dan ook even de moeite willen doen om het proberen op te zoeken?

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• STINO
          • Feb 2004
          • 93

Ik denk dat hij het hier over heeft:

http://www.licht-geluid.nl/forum/new...rvaring-2.html
          Skyline forever

Comment

• jurrikka
            • Jun 2009
            • 96

Originally posted by Forceful
            Fame is een Sub merk van het wel bekende HK audio ik heb ze zefl ook
            heb er een QSC GX5 achter levert mooi 2 keer 500 watt rms 1 op 1 aangestuurd
            klapt goed natuurlijk niet te vergelijken maar een goed sub merk met een snufje HK audio er in
            Dat is em...

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Ik ben benieuwd naar een reactie van Forceful, met uitleg over waarop hij zijn oordeel baseert.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Fame is al jaren een net-niet-zo-erg-gerenommerd merk, dat ondertussen ook wel aan de Chinezen zal zijn verkocht.
                Ik ken het nog uit de 70er jaren, toen we onze eerste dikso-boxen in mekaar spijkerden (schroeven was toen nog te duur..)

Comment

• Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

Bedoel je Fame of Fane ?
                  van Fane hebben we in een niet al te ver verleden ook nog 2 kasten gehad... Fame wordt verkocht als huismerk van Musicstore... van speakers tot microfoontjes.. Zou best kunnen dat ze een dealtje hebben met HK voor het produceren van die kasten. Er worden wel meer huismerken gemaakt door 'gerenommeerde' merken.
                  Vitality Show

Comment

• timedriver
                    • Sep 2010
                    • 144

Wanneer je JB Systems Vibe en Fame MT serie met elkaar vergelijkt zie je een heleboel overeenkomstigheden.

De kast is identiek, de vermogens zijn gelijk etc. Of ze gelijk klinken, geen idee...maar het zegt mij wel, dat Fame producten gewoon in China worden besteld, al dan niet met Pro Zomax componenten, zoals de JB Systems Vibes.

De andere kasten uit de Fame series zien er ook uit als 13 in een dozijn chinese makelij...iemand die mij wil wijsmaken dat het uit de fabriek van HK komt, heeft aan mij een zware dobber...
                    I am a Timedriver!

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Waarom zou HK geen fabriek in china kunnen hebben... of hun goedkopere lijnen bij dezelfde chinese fabriek inkopen ;p
                      Vitality Show

Comment

• Lynx
                        • Nov 2010
                        • 94

HK bouwt alles zelf in Duitsland (ben er vorig jaar nog geweest ). De meeste componenten komen zelfs niet eens uit China. Ze maken wel veel gebruik van B&C speakers.

Mindprint is wel een onderdel van HK.
                        Verder zijn de gitaarversterkers van Hughes & Kettner uiteraard wel van HK (waar zou die naam HK vandaan komen )

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by Roeltej
                          Bedoel je Fame of Fane ?
                          van Fane hebben we in een niet al te ver verleden ook nog 2 kasten gehad... Fame wordt verkocht als huismerk van Musicstore... van speakers tot microfoontjes.. Zou best kunnen dat ze een dealtje hebben met HK voor het produceren van die kasten. Er worden wel meer huismerken gemaakt door 'gerenommeerde' merken.
                          Jij hebt helemaal gelijk ! Fane was dat merk..

Korsakov-Light, denk ik..

Comment

• dexter
                            • Jul 2005
                            • 433

[QUOTE=Lynx;552540][De meeste componenten komen zelfs niet eens uit China. Ze maken wel veel gebruik van B&C speakers.
                            [QUOTE]

Weet je zeker dat je geen Eminence speakers bedoelt, hiermee werken ze al sinds jaar en dag en over het algemeen geen B&C bij HK.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by MacGyverSounds
                              Fane was dat merk..
                              Fane is hardstikke engels, ook wat betreft produktie. Vroeger was het vaak wat budget, maar sinds de overstap van een precision devices ontwerper is daar wel het een en ander veranderd. De speakers worden ook in allerlei merken / produkten gebruikt.

Comment

Working...