versterken van drumstel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ddrummer
    • Jan 2011
    • 3

versterken van drumstel

ik heb ongeveer een halfjaar een roland hd-1 drumstel ik gebruik nu voor het versterken ervan computerboxjes alleen ik vondt het geen mooi geluid dus ik wou wat groters nu heb ik een beetje gekeken naar drum monitors en zo alleen leek het me ook wel leuk om met een vriend met zijn gitaar wat te kunnen spelen dus dacht ik aan een klein pa setje en ik nu een vraag of ik met boxen de Behringer P1020 EUROLIVE kon geruiken heeft iemand hier ervaring mee?? en als powermixer wou ik de Fame PM 1404FX PRO gebruiken hier zijn de links van allebei:Behringer - P1020 EUROLIVE : Luidsprekers en Fame - PM 1404FX PRO 2x300W, 14-Kanal, DSP Effekte : Powermixers
    graag jullie antwoord

mvg

ddrummer
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

Ik heb geen ervaring met die Behringer speakers maar als je een beetje wil jammen moet dat wel met deze set lukken. Alleen verwacht niet dat je een hele stevige bas uit die speakers krijgt... Als je ook eens wil optreden zijn die 10'' speakers net iets te klein... dan zou je minimaal 12'' moeten hebben en het liefst 15''.

MVG,

Jurre Zijlstra

Comment

• Jeroen
      • Aug 2000
      • 1021

Waar wil je het voor gebruiken, is het voor in de garage thuis of wil je in de HmH gaan staan spelen met dat setje.
      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• ddrummer
        • Jan 2011
        • 3

ik wil het gebruiken voor thuis

Comment

• jurrikka
          • Jun 2009
          • 96

Ik denk dat je met die 10'' set wel thuis kunt spelen... Maar zoals ik al zei: Je moet er niet te veel bas uit verwachten...

Comment

• mrVazil
            • Mar 2010
            • 330

als je graag kick wil horen moet je toch iets groter kopen als een 10"...

Comment

• jurrikka
              • Jun 2009
              • 96

Ik denk dat je beter iets van een Fame Soundpack 12 kunt halen ( _SET_ - Fame Soundpack 12 : Luidsprekers )

Ik denk dat je daar meer aan hebt. Een paar kabels enz. erbij en jammen maar. Je kunt dan ook geld besparen op je mixer, omdat daar dan geen versterker meer in hoeft.

Comment

• ddrummer
                • Jan 2011
                • 3

zou je daar ook een klein mengpaneeltje op aan kunnen sluiten???

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Nou heb je een mooi elektronisch drumstel en vervolgens ga je er een paar hele dikke speakers op aansluiten, zo krijg je wederom een hoop herrie.
                  Zou eerder gaan voor een hele goeie headphone, die koop je vanaf ca. 200 Euro en daar krijg je de kickdrum heel lekker door.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mrVazil
                    • Mar 2010
                    • 330

dat kan ik enkel maar bevestigen. Ben zelf in het bezit van een Beyerdynamic DT990 pro, en ben daar heel tevreden van. Vriend van me heeft die eens getest op z'n vdrum en die was ook zeer te spreken over de basweergave

Comment

• RenéE
                      • Oct 2006
                      • 291

En als je 't dan graag heftiger hebt gooi je evt. nog een buttkicker onder je kruk. Je r**t gaat nog altijd minder snel kapot dan je trommelvliezen!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

En de buren hebben er veel minder last van.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Ik ben voor een goede (gesloten) koptelefoon. De beyer is duur maar supermooi. Je kan ook vic firth nemen. Die kan op het toneel nog als monitor dienen.

De goedkoopste wijze om op amateurniveau je electrische potten en pannen te horen is een tweedehands basversterker kopen.

Voor een prikkie koop je een tweedehands peavey TNT, lompe trace elliot oid. (denk aan 200 tot 400 euro)
                          De meeste basversterkers overleven je drumkit ook in de oefenruimte nog goed en zijn in staat nog wat druk op volume te geven. hifi is het niet maar het klinkt behoorlijk bruikbaar voor weinig geld.
                          lekker belangrijk!

Comment

• RayM
                            • Jan 2006
                            • 742

Als hobbydrummer beschik ik over een Roland TD4 kit. Aangeschaft om geluidsoverlast tegen te gaan. Hoewel ik over uitstekende studiomonitoren beschik (ben geluidstechnicus) gebruik ik alleen een hoofdtelefoon, in mijn geval de Sennheiser HD25. Op een zacht volume is je geluid al zeer dynamisch. Je hoort ook het tikken van je drumstokken op de pads niet. Om dit te bereiken met luidsprekers zul je in ieder geval ook een sub moeten hebben. En je hebt toch zo'n kit om geen overlast te veroorzaken.

Ik speel ook wel eens met een gitarist en/of toetsenist samen, allemaal op de koptelefoon. Op een 4 voudige koptelefoonversterker die weer aan een mengtafel hangt. Iedereen bepaalt zijn eigen volume en je bent niemand tot last.
                            Heerlijk die stilte

Comment

Working...