Stroomkabel rol

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
    praktijk: ..totdat er iemand een volgspot bij opknoopt..LOL
    Hahaha, da's erg onwaarschijnlijk dat iemand dat voor elkaar krijgt zonder dat ik het in de gaten heb, haspel leg ik meestal in de deksel van de mixer en die staat voor de mixer.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Originally posted by MusicXtra
      Een grotere kabeldiameter zal niet heel veel helpen, de warmte ontwikkeling zal slechts weinig minder zijn.
      Overigens gebruik ik zelf regelmatig een haspel die niet helemaal afgerold is maar dan zit er slechts een mengtafel en een laptop op aangesloten.
      Ehm, het algemeen idee achter vergroting van de kabeldiameter is dat de weerstand per verdubbeling van de Opp halveert (1/Rtot=1/R1+1/R2). Lengte van kabel in combinatie met lagere weerstand heeft lagere temperatuurontwikkeling tot gevolg, ook als je de kabel op een haspel hebt zitten.

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

lieverts,

Het probleem is de prima warmteisolatie die de rubber kabel heeft.
        Op de rol isoleert hij zichzelf.
        Minder weerstand = minder warmte ontwikkeling, dus het duurt ff iets langer voordattie uitfikt.

Maar uitfikken doettie uiteindelijk.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by speakertech
          Maarehh.... die werken toch niet op stroom?

Speakertech
          mijn lul werkt ook niet op stroom, en die rol ik ook altijd lekker warm op..

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Wat ben ik blij dat de kniptang is uitgevonden.
            Ben toch niet de enige die kan kiezen uit kabels van 2-5-10-15-20 meter en haspels max.30 meter.
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
              mijn lul werkt ook niet op stroom, en die rol ik ook altijd lekker warm op..
              Och ja , overdrijven is ook een kunst
              Wel een beetje off topic, net als die kat.
              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Stappenplan verschillende kabellengten.

Rol van hondert meter bestellen, stel pluggen, een stel lege kabelhaspels en uiteraard wat tin.

1. Je knipt een aantal verschillende gewenste lengtes af.
                2. Je gaat aan de uiteindeneen stukje kabel strippen.
                3. Je soldeert de kabel vast aan de plug.
                4. Stap 3 herhalen tot alle uiteinden een plug bevatten.
                5. Je rolt netjes je kabel op je haspel.
                6. Je herhaalt stap 5 tot je alle kabels netjes op een haspel hebt zitten.

Weet je niet welke draad aan welk deel van de plug moet, blijf er dan vanaf en laat het een professional doen.
                Liever een paar tientjes meer kwijt dan al je apparatuur naar de maan.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by hardstyle
                  6. Je herhaalt stap 5 tot je alle kabels netjes op een haspel hebt zitten.
                  Dat heb je vast zelf nooit gedaan. En is ook een heel slecht plan.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

Stappenplan verschillende kabellengten.

Rol van hondert meter bestellen, stel pluggen, een stel lege kabelhaspels en uiteraard wat tin.
                    Ik ben van mening dat tin NIKS te zoeken heeft in de schroefverbingen van 230V-kabels (en 400V trouwens ook niet).
                    En dat het in dit topic over XLR-kabels gaat kunnen we uitsluiten , want die mag je wél opgerold op een haspel laten zitten bij gebruik...

Rob.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Weet je niet welke draad aan welk deel van de plug moet, blijf er dan vanaf en laat het een professional doen.
                      Als je werkelijk de uiteinden soldeert, dan adviseer ik je omdat voor je eigen spullen ook te doen. Want als je zelf professional bent, dan zou je moeten weten dat vertinde draden onder een schroef verbinding een slechte zaak zijn... Tin is namelijk dermate zacht dat na verloop van tijd de verbinding loskomt, warm wordt door de grotere overgangsweerstand en zal uitfikken.

Ik vraag me wel eens af dat na al die jaren dat nu het wago patent verlopen is, er nog steeds geen netstekkers met veercontacten leverbaar zijn.
                      Last edited by DJ Antoon; 19-12-10, 18:41.

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Haspels? Als het niet nodig is dan sla ik dat graag over.

100m 220v of krachtkabel kan je prima in een case oprollen (en gedeeltelijk in een case laten als je niet alle lengte nodig hebt). Uiteindelijk neemt het niet eens veel extra ruimte in beslag. Op deze manier kan je ook een hele loom maken met meerdere kabels (multi, retourmulti, aes, utp, dmx...) die in een case past.
                        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Originally posted by frederic
                          [FONT=Verdana]Kent iemand een kabelrol die opgerold mag blijven, zonder dat hij warm wordt? Want ik vind dat nogal ambetant dat je een kabel van 30m volledig moet uitrollen op kleine locaties...[/FONT]
                          Als je deze Einstein tegenkomt, nomineer hem dan per direct voor de Nobelprijs voor Natuurkunde!

Natuurkunde is niet selectief, haspel dus altijd afrollen...of zoals anderen al aangeven: gebruik de juiste kabellengtes voor de juiste toepassingen!

Comment

• BJD
                            • Oct 2007
                            • 771

Kan iemand mij dan vertellen waarom ik haspels tegenkom waar keurig op staat wat de maximale opgerolde en maximale afgerolde belasting mag zijn?
                            (Vaak ±1000w opgerold / ±3600w afgerold)

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Een simpele voeding en wat outboard of euh..en discosetje met een computertje, schijfje...1 kw? lijkt me makkelijk.
                              En dan wordt in het voorbeeld hierboven de maximale belasting al aangetikt.
                              Daarom dus afrollen, wel fijn dat je zelf het antwoord al geeft BJD.

ps Mac, 2cm oprollen, hoe doe je dat?

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by ralph

ps Mac, 2cm oprollen, hoe doe je dat?
                                dat weet jij als de beste...

LOL

Comment

Working...