Overgaan op 2.1?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gewoon Rob
    • Dec 2010
    • 4

Overgaan op 2.1?

Hallo, zoals je kunt zien ben ik nieuw hier, dus ik zal me even voorstellen.

Ik ben Rob, meestal optredend onder de DJ-naam Gewoon Rob. Ik heb een eigen drive-in met een leuke lichtshow e.d.

Op dit moment heb ik 2 american audio speakers, namelijk de DLS-15P.
    Ik mis echter toch een beetje de goede basweergave, dus ik wil misschien overstappen op een 2.1 setje. De volgende setjes heb ik op het oog:
    Dap soundmate 1 en een zelf samengestelde set van 2 behringer B208D plus een B1500D.

Denken jullie dat dit een verbetering is t.o.v. mijn huidige set, en zo ja, voor welke van de door mij aangegeven sets zouden jullie gaan?
    Andere opties zijn ook welkom!
    Last edited by Gewoon Rob; 16-12-10, 16:45.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Beste Rob,

Welkom op het forum!
    Het is niet zo gek dat je iets mist bij deze full-range kasten. En dan niet alleen vanwege de prijs.

Ik zou afraden om één van de voorgestelde setjes te kopen, aangezien je na een tijdje weer wilt uitbreiden en dat is wat minder eenvoudig met een dergelijke set. Ik zou je huidige luidsprekers houden, en hier vervolgens één of twee fatsoenlijke subwoofers bij kopen. Je kunt dan je toppen op een hogere cross-over frequentie zetten zodat deze niet meer full-range spelen en dat de subwoofer alle lage tonen gaat weergeven. De toppen worden hiermee ontlast en klinken daardoor niet alleen beter, maar gaan ook nog eens harder. Buiten dit om heb je een heel breed inzetbaar setje, aangezien je de toppen nog steeds los (full-range) kunt gebruiken. Dit is bij de kleinere toppen van de setjes die je aangeeft niet echt aan te raden.

Nadeel van mijn voorstel is, dat jouw toppen niet van degelijke kwaliteit zijn, om het even subtiel te brengen. Goedkope 15" kasten hebben namelijk het euvel dat deze tekortkomen in het midden-gebied, als je ze gebruikt met subwoofers. Een 12" topkast heeft daar vaak minder last van. Althans, al die goedkope kastjes voldoen vaak aan die vooroordelen. Neem je een a-merk 15" topkast dan kan deze zelfs soms nog een beter mid hebben dan een 12" kast. Dus het gaat lang niet altijd op (!).

Conclusie: koop hier één of twee sub(s) bij, speel nog een tijdje door en vervang dan je toppen voor wat beters... En voor je het weet ben je in de toekomst al veel hogerop de ladder. Punt is trouwens wel dat je voor een goede selfpowered sub wel wat meer moet betalen. Alle waar is naar zijn geld!

Mvg,

Teun

Ps. Je zit hier op een forum van een webshop en daarom wordt het niet erg op prijs gesteld dat je doorlinkt naar concurrenten. Verwijder aub deze links even. Mocht de J&H shop een product niet hebben, verwijs dan door naar de fabrikant.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Gewoon Rob
      • Dec 2010
      • 4

Beste Teun, bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat mijn 2 speakers + nog een goeie sub nogal veel ruimte innemen en samen met mijn andere spullen gaat dat niet passen in de auto enzo. Als ik dus een losse sub koop heb ik er liever kleinere tops bij. Zoals je al aangaf heb ik dan waarschijnlijk ook meer mid..
      Is die behringer sub wel goed?

Ps, ik heb de links veranderd!

Comment

• darco
        • Sep 2009
        • 135

Hey Rob,

als je hier op het forum rondkijkt, zal je merken dat dit soort vragen veel gesteld worden, vooral het newbie gedeelte eens goed doorspitten.

Behringer, American audio en aanverwante zijn zeker niet het favoriete materiaal van de meesten onder ons.

Als je nog geruime tijd bezig wil zijn met geluid, is het aangeraden om te investeren in kwalitatief beter materiaal. Heb in het begin ook de fout gemaakt van goedkoop te kopen en steeds te upgraden. Dit heeft me meer gekost, dan dat ik vanaf het begin zou geinvesteerd hebben in degelijk, maar iets duurder materiaal

Comment

• Gewoon Rob
          • Dec 2010
          • 4

Hey Darco, ik snap je punt.
          Toch ben ik van mening dat een Behringer oid aankopen niet bij voorbaat slecht hoeft te zijn. Sommige mensen hebben geen budget voor bijvoorbeeld HK en zoeken naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. Af en toe is die bij een goedkoop merk veel beter dan bij een duurder, hoewel kwaliteit natuurlijk niet echt een meetbaar begrip is..

Maar ik ben het met je eens dat ik beter mijn eigen speakers kan houden..

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Hoi Rob,

Lees de post van Darco gerust nog eens rustig door.
            Volgens mij staat er ongeveer geschreven dat goedkoop
            op termijn juist duurkoop blijkt.

Originally posted by Gewoon Rob
            Toch ben ik van mening dat een Behringer oid aankopen niet bij voorbaat slecht hoeft te zijn.
            Hierin heb je helemaal gelijk v.w.b. het aankopen..........

Spaar door, koop een goed en degelijk merk en laat je
            complimenteren door je klanten, dat jouw set zo lekker klinkt.

grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• darco
              • Sep 2009
              • 135

@ Rob,

idd., hou voorlopig je eigen speakers, koop een deftige sub en vervang dan later je topkasten als er terug wat financiele ruimte voor is.

En een deftige actieve sub zal je nieuw niet vinden voor enkele honderden euro's. Is je budget beperkt, kijk dan eens rond op de 2dehands sites, ik zie er daar regelmatig voorbij komen. Maar heb wat geduld, dan heb je er nog jaren plezier van.

grtz

Darco

Comment

Working...