EV Microfoon voor sax (live)
Collapse
X
-
We merken dat clip-on bij jazz toch niet alles zijn.
Zeker als ze moeten verlopen, of hun sax neer zetten om over te schakelen naar klarinet.
Ook als ze naar voor komen voor solo's is dat ambetant.
Bovendien vind ik de sound van clip-ons te clean. Het instrument heeft ruimte nodig om zijn sound te bekomen.Comment
-
De RE20/27 is redelijk voor saxen end. maar zou voor het geld wat je kwijt bent voor deze micro toch eerder naar een dpa 4099 neigen . Wat ook goed kan werken is een 4091 (?) op statief maar de 4099 is wat mij betreft een van de beste clip-on mic's die er is en universeel inzetbaar .
Als je echt geen clip-on wilt zou je naar de compact micro's van dpa kunnen kijken maar dan heb je het wel over een prijs die een stuk hoger ligt . (11-1200 euro meen ik) Is dan wel feest om het te mixen mits er niet te veel terug gevraagt wordt via de monitoring .
Ook de Senheisser md421/441(?) kan goed werken maar dan kies ik liever voor een DPAComment
-
Een RE-20 is tegek voor Bariton-sax, vind hem een beetje neuzig voor normaal, maar dat heeft vooral met mijn warme smaak te maken.
Als je het toch over dit soort mics hebt, dan zou ik je van harte een AKG C414 aanbevelen... echt vet voor sax en nog voor veel andere zaken inzetbaar.
Een andere grootmembraam die het checken waard is is de Neumann TLM-103, die vind ik persoonlijk ook heel erg goed op sax, zeker als je een warme sound zoekt.
Ga je voor clipjes, check dan DPA 4099 en Shure Beta 98.
Maar je hebt het over jazz... dan zou ik inderdaad voor mics op statief kiezen en C414's ofwel TLM103's nemen... die ga je ook op andere zaken met veel plezier in kunnen zetten !
Nou, kun je wel weer vooruit he.
Succes ermee !Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Dus dan kun je hem niet voor voor saxen aanschaffen, of wat bedoel je hiermee ?
In een bigband-setting heb ik nooit moeite met grootmembramen op monitors... je moet wel je mics en je wedges goed zetten / leggen natuurlijk
...
Als dit echt een issue is, kun je wellicht toch beter naar clips kijken. DPA 4099... proberen = kopen !Last edited by berolios; 15-12-10, 13:52.Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Gaat het hier dan om een bigband setting? Dan zijn clipjes juist heel handig omdat de saxofonist gewoon opstaat bij zijn solo en dan niet hoeft te klooien met zijn statief. Of gewoon een mooie solistenmicrofoon op statief voor de ritmesectie waar de solerende saxofonist dan heen loopt.
frankvvComment
-
Ik gebruik voor sopraan, tenor en bariton al jaren een AudioTechnica Pro-35 Clip-on microfoon. Prima geluid en ik hoor van verschillende geluidsmensen dat ze weinig tot niets doen om het geheel zo natuurgetrouw te laten klinken.
En nee : ik heb geen AT aandelen :-)
Ik gebruik hem zelf met een Sennheiser EW172 set.Comment

Comment