DJ microfoon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bram De Magere
    • Aug 2010
    • 7

DJ microfoon?

Hallo vrienden!
    Ik ben op zoek naar een draadloze microfoon voor mijn mobiele dj-installatie.
    Het aanbod micro's is zo groot dat ik niet weet waar ik moet beginnen zoeken.
    De microfoon zou een bereik van >30m en een levensduur van minstens 5u moeten hebben (liefst met AA batterijen).
    Ik had deze alvast gevonden op het net:

Is dit iets? Of kent iemand nog merken of types?

Groetjes!
    Bram
    Last edited by moderator; 29-11-10, 18:48.
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Ach......

AKG WMS40PSTRANS, Wireless set, SR 40 single receiver + SO 40 transmitter

Is een beter optie, kan je zelf een kwalitatief goede shure 58 of sennheiser draadlaas mee maken.

En het voordeel, je besteld hem hier, daar waar je wel de info vandaan wil trekken maar geen spullen wil kopen !!!!

Anders had je wel naar duitsland gebeld voor info, of de google gebruikt voor online onderzoeken naar de draadloze systemen.

your light !

Comment

• Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

ik hoop dat je het over deze hebt? (iets met concurrentie)

AKG WMS 40 PRO Zang, draadloos, handheld met ontvanger

ik heb hier de Dual van, ze bevallen me heel goed.
      maar om nou te zeggen dat dit de perfecte dj mic is...

ik heb dan veel liever een (bekabelde) SM58
      BACK ON TRACK DJ

Comment

• Bram De Magere
        • Aug 2010
        • 7

Ik heb zelf een Pioneer microfoon met kabel gehad, maar na een paar feestjes had een persoon hem laten vallen door achter de kabel te blijven hangen.
        Met als gevolg, kapot! Daarom dus geen kabel meer...
        En voor de duidelijkheid, er hoeft niet echt mee gezongen te worden.
        Het is meer voor speeches, shows of aankondigingen.

Maar die zender waarover jullie het hebben, waarom kan ik daar beter een aparte micro bij kopen? Want een set met zender + mic is veel goedkoper...
        Antwoorden graag... Alvast bedankt voor de info

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

gelukkig kan er aan een draadloze niet zoveel kapot als je em laat vallen

beter een goeie sm58 kopen, die kunnen tegen een stootje en klinken goed...
          (ik snap je motivatie niet helemaal...Voor die 3 meter die je achter je meubel heen en weer wandeld is draadloos een beetje overdreven niet??)

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Als je ooit wat spek op de ribben wilt hebben doe je er beter aan degelijke spullen te kopen. Zo'n goedkope draadloze mic. zal je slechts ergernis opleveren met als gevolg dat je na korte tijd nog een keer geld uit gaat geven aan een good old SM58. Die overigens niet stuk is als je hem een keer laat vallen, in het bier stopt, ermee gooit, hem als hamer gebruikt, per ongeluk in de tuin begraaft, meeneemt onder de douche of andere dingen ermee doet waar andere microfoons niet tegen kunnen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

voor een DJ is een microfoon toch snel ok? het is voor spraak en een stukje van de familie tussendoor. Daarvoor is een PG shure zat.

Een al te richtingsgevoelige microfoon is voor de stukjes niet handig. En gezien het verbruik is de energiezuinigheid niet al te belangrijk.

Achter de booth gewoon een mic aan een draadje of op een zwanenhals.
              lekker belangrijk!

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1086

Ik snap het draadloos wel voor de 'stukjes' op bruiloften. Dan wil je inderdaad geen SM58 aan een kabel aanbieden, maar iets wat wat flexibeler is.

Maar om nou draadloos te willen zodat je niet meer over het snoer struikelt... Dat gaat een beetje ver. Dan zou ik toch voor een SM58 aan een kabel gaan.

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Misschien handig om verder te gaan in dit topic?

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Originally posted by Back on Track
                    ik hoop dat je het over deze hebt? (iets met concurrentie)

AKG WMS 40 PRO Zang, draadloos, handheld met ontvanger

ik heb hier de Dual van, ze bevallen me heel goed.
                    maar om nou te zeggen dat dit de perfecte dj mic is...

ik heb dan veel liever een (bekabelde) SM58

Nee, omdat de kwaliteit van de microfoon wat te wensen over laat en de clip on dus te gebruiken is met een SM 58, of ieder ander deugdelijk klinkende microfoon.

Maar was wel dezelfde als gevraagd door forum starter !!!
                    your light !

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Hoi Bram,

gfi wat je ermee wilt doen en wat je budget is.
                      De sm58 is je al div. x aangeraden, voor als het alleen voor
                      jezelf als DJ is. Een E 845 of E 9(3)45 van Sennheiser is hiervoor
                      een redelijk - bedraad - alternatief.

Wil je een mike kunnen meegeven aan je publiek, besef dan dat deze dan
                      wel eens pal voor je speakers uit kan komen, dit geeft bij de
                      budget mikes vaak feedback (ook bij budget speakers!).

Ik adviseer je graag eens te kijken bij Sennheiser.
                      Voor €1000,= koop je een degelijke en betrouwbare
                      wireless 5935/5945.

Lees wel ff het topic over de frequentieverkoop!

grtz
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

Als de ts al komt met een simpele draadloze mic zal hij geen budget hebben voor de draadloze mics die jij aandraagt.

Daarbij zal de ts ook eerder tevreden zijn met een cheap draadloos ding waar jij pas tevreden bent bij de duurdere Sennheisers.

Zelf net een set Sennheiser EW met 865 koppen ingerolen voor een LD Systems set, omdat het zonde is van de Sennheisers om ze te laten gebruiken door lallende bruiloftgasten (zie andere genoemde topic)
                        Vitality Show

Comment

• Tom06
                          • Aug 2009
                          • 161

Ik zou inderdaad voor een draadgebonden mic gaan.
                          Draadloos kan namelijk ook kapot...

Originally posted by MusicXtra
                          een good old SM58. Die overigens niet stuk is als je hem een keer laat vallen, in het bier stopt, ermee gooit, hem als hamer gebruikt, per ongeluk in de tuin begraaft, meeneemt onder de douche of andere dingen ermee doet waar andere microfoons niet tegen kunnen.
                          Haha, komt dit uit een onderzoeks filmpje over de sm58??
                          Ik vond het een kei goed onderzoek
                          Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Bram De Magere
                            • Aug 2010
                            • 7

Bedankt allemaal voor de reacties.
                            Ik ben nog wat verder op zoek gegaan, en heb het merk sennheiser (was me al bekend vanwege hun headphones) opgezocht.
                            Ik heb een Sennheiser PF-35 gevonden, leek me iets degelijker...

Die SM58 waar iedereen het over heeft lijkt me inderdaad een degelijk en mooi ding, maar het zit zo...

Samen met mijn discobar doe ik ook shows.
                            En omdat ik bij sommige acts wat moet rondlopen en in het publiek moet duiken, zit ik altijd in de knoei met die verdomde kabel.

Dus vraag ik, is deze sennheiser een goede zet, het is puur voor spraak, niet voor zang.

Comment

Working...