Probleem met cross over

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pubs
    • Sep 2009
    • 15

Probleem met cross over

Als ik mijn versterker Lem Procon Plus 1500 rechstreeks op mijn baskast omnitronic 1800 en mijn tops JB 15 zet heb ik veel meer vermogen dan wanneer ik de DXO gebruik.
    Ik wil echter de DXO wel gebruiken omdat anders mijn tops over hun nek gaan.
    Kan iemand mij bv de instellingen voor een band gitaar, bas,drums en zang door geven .
    Wij spelen pop rock blues en redelijk stevig.
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Rene
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Deze tekst komt mij wel heel erg bekend voor, waar heb ik die toch eerder gelezen????
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• J.C. Productions
      • Nov 2010
      • 26

Originally posted by Pubs
      Als ik mijn versterker Lem Procon Plus 1500 rechstreeks op mijn baskast omnitronic 1800 en mijn tops JB 15 zet heb ik veel meer vermogen dan wanneer ik de DXO gebruik.
      Ik wil echter de DXO wel gebruiken omdat anders mijn tops over hun nek gaan.
      Kan iemand mij bv de instellingen voor een band gitaar, bas,drums en zang door geven .
      Wij spelen pop rock blues en redelijk stevig.
      Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Rene
      Hey Pubs
      Welke instellingen wil je weten dan?
      De Kanaaleq instelligen?
      Is die DXO een Crossover?

Bij onze band gebruiken we een LEM Plus Crossover/Speakersysteem 2 in 4 uit.

Groep 1 uit is Tops L
      Groep 2 uit is Tops R
      Groep 3 Uit is Sub
      Groep 4 Uit
      Hartelijke groet,
      Joeri
      Technicus
      JC Techniek Groep

Comment

• Pubs
        • Sep 2009
        • 15

Joeri,

de DX024 is zoals op de folder staat een digital loudspeaker management system.

het is ook een crossover maar het moet meer kunnen.
        Ik heb al van alles geprobeerd maar ik snap dit apparaat en de handleiding niet.

er zijn instellingen voor input, output EQ, gain limiters enz.
        Ik hoop dat iemandn dit apparaat gebruikt en mij de instellingen kan door geven.

alvast bedankt voor je reactie
        Rene

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Pubs

het is ook een crossover maar het moet meer kunnen.
          Ik heb al van alles geprobeerd maar ik snap dit apparaat en de handleiding niet.
          Dan mis je toch wel een heel stuk basiskennis, dat wordt dus heel veel lezen op dit forum (zoekfunctie) en de rest van het internet.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• swblom
            • Oct 2008
            • 38

Uit jouw beschrijving meen ik te begrijpen dat je meer volume hebt als je zowel de subs als de toppen het hele frequentiespectrum aanbied. (in plaats van het laag wegfilteren voor de subs)

Dat lijkt me nogal logisch, de toppen krijgen ook veel meer vermogen. Het nadeel hiervan geef je zelf al aan, de toppen kunnen er eigenlijk niet tegen.

Het enige dat je kunt doen is na het onder de knie krijgen van je controller, een optimum zoeken.

Succes!

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

De DX-24 (heb hem zelf ook) handleiding is redelijk geschreven en is via internet goed te vinden. Daarmee moet je, als je het tenminste probeert, het eigelijk wel goed in kunnen stellen.

Voor het kiezen van het soort filter, de flanksteilheid, cross-over punten is het wel wenselijk om engiszins wat basiskennis te hebben. Als je dat zelf niet hebt, misschien iemand vragen je hierbij te helpen??

Je kunt voor een aantal voorgeprogrammeerde instellingen kiezen maar ook is iedere uitgang is vrij te kiezen voor zowel zaken als gain, soort filter, flanksteilheid, cross-over frequentie, delay etc.

Comment

• rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

Gezien de kennis die je van deze materie hebt lijkt me het enigste alternatief om hier eens vriendelijk te vragen of er iemand met wel de juiste kennis eens even wilt kijken waar de pijn zit.

Als je even aan geeft waar je woont kunnen we verder kijken.

Om deze set ingesteld te krijgen zul je meer nodig hebben dan de handleiding van de componenten. Kennis en ervaring telt ook in deze.

Richard

Ik kom helaas op genoeg plaatsen waar het wel hard gaat maar nergens over gaat. Zorg dat je daar niet bij gaat horen.

Comment

Working...