Snap er niks van.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reenee
    • May 2010
    • 9

Snap er niks van.....

Hallo allemaal,

Ik doe al 3 jaar geluid van Mams Zangtheater. 7 dames die ongeveer 4 keer per maand optreden in tehuizen, instellingen en op bijv. verjaardagen. Zij werken met een klein budget.
    Een paar weken geleden heb ik 7 draadloze systemen mogen aanschaffen.
    Gekozen is voor Shure SLX met U 87 Mike. Prima systeem. Maar.... de mixer waar ik mee werk is een eenvoudige MX 12/6 van Yamaha met interne effecten.
    Wat ik wel lekker vind aan deze mixer zijn de groepen. De dames zingen afwisselend solo en samen in 1 nummer.
    Een minpunt aan de mixer is het het feit dat er geen kanaal signaal indicator
    aanwezig is.En de dames willen nog wel eens wisselen van plek Ik ben aan het zoeken naar een andere mixer die dat wel heeft maar ook groepen heeft en interen effecten... Meer dan 8 kanalen is niet eens nodig....
    Hebben jullie nog ideen??? Bijgevoegd een plaatje van het rack... hierop zijn ook
    reacties welkom...

Alvast bedankt.. Reenee

Yfrog Image : yfrog.com/63mamsrekvoorj
    Laatst gewijzigd door Reenee; 02-05-10 om 22:56.rrr

Beste Mensen zie bovenstaande... daarom een vraag.
    Regelmatig horen wij (en ik) ploppen/knallen tijdens de optredens.
    Niet bij elk optreden...
    De speakers die we gebruiken zijn actieve JBL Speakers en de 15 inch uitvoering gebruiken we als monitor.....

Enig idee mensen????????
    Hoor/lees het graag.
    Namens mij en 7 dames...

René
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Kans is groot dat je in oversturing gaat. Verder kan ik niet meer zeggen dan dat je de limieten van je materiaal moet kennen. Is het niet doenbaar zo? Dan ben je toe aan een andere mixer.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ergens een XLR die slecht contact maakt. Dat is meestal de oorzaak van de geluiden die jij beschrijft.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by MusicXtra
        Ergens een XLR die slecht contact maakt. Dat is meestal de oorzaak van de geluiden die jij beschrijft.
        meestal als gevolg van defecte contactjes op phantoomgevoede opnemers en hun bekabeling...

Comment

• J.C. Productions
          • Nov 2010
          • 26

Beste René,

Misschien kan het dat de XLR- preamps of de pluggen van de kabels niet goed contact kunnen maken.
          Anders kan et liggen aan de Phantoomvoeding knop, die mogelijk slecht contact maakt.
          Welke mengtafel zou je willen hebben?
          Moet et er eentje zijn met subgroepen?
          Hoeveel kanalen heb je nodig?
          Allen & Heath heeft hele goede Analoge mengtafels voor bands,koren enzov.
          Ikzelf heb ervaring met de A&H GL2200, GL3300 & Mwz 3 16:2

Er zijn verschillende series van de Mixwizard serie van A&H.
          Dit is de A&H WZ3 12-2
          ALLEN & HEATH :: WORLD CLASS MIXERS
          Dit is de A&H WZ3 14-4-2
          ALLEN & HEATH :: WORLD CLASS MIXERS
          Dit is de A&H WZ3 16:2

Bij de 1ste en 3de versie zit een ingebouwde effectprossecor, 6 Auxgroepen,
          Bij de 2de versie niet, maar die heeft weer 4 subgroepen en 2 stereokanalen, 6 auxgroepen, 2 Matrixgroepen & Talkback.

Wil je perse een Ingebouwde effectprossecor of is een losse van 1HE in een Effectenrackje ook mogelijk?

Succes..!!
          Ik hoop je hier verder mee te helpen.!!
          Hartelijke groet,
          Joeri
          Technicus
          JC Techniek Groep

Comment

• Reenee
            • May 2010
            • 9

Reactie's

Beste mensen Hartelijk dank voor de reactie's. Wat betreft de opmerkingen over phantom... dat gebruiken we niet. Zou het kunnen zijn door de actieve speakers die we gebruiken???

Reenee

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Check je signaal kabels of koop betere, dit 'klinkt' naar slechte kabels..

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Ergens is een XLR kabel brak, kabelbreukje, halflos contactje...

De enige manier om er achter te komen welke het is, is systematisch zoeken.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

Hoi Reenee,

Als je je topic een duidelijkere naam meegeeft zullen er ws. meer mensen reageren. Een naam als 'ploppen/knallen met zendmics' dekt veel beter de lading van het onderwerp.

Hoewel de hudige titel ook wel nieuwsgierig maakt natuurlijk! Maar ja, hoe noem je het volgende topic dan als je ergens anders problemen mee/vragen over hebt?

Groeten, @lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Laatst had ik geholpen met een open podium, hier hoorde je ook bij niet alle artiesten een plopje.
                    Waar dit wel zo was, lag het aan de ademhaling, dit kan het 'ploppen' veroorzaken.

Wat betreft dat eerste, zoals anderen al in dit topic aangaven, systematisch langsgaan van de kabels.

Comment

• martindecrock
                      • Dec 2008
                      • 36

Beste,probeer te lokaliseren vanwaar het ploppen komt.
                      Onlangs had ik iets gelijkaardigs. Wij hebben een 10 tal Shure UC 4 in de losse verhuur. Tijdens de voorbereiding van één setje bleek een ontvanger sporadisch te ploppen. Dit was ook zichtbaar op op de AF display, niet op RF en group/channel display. Verwisselen van zender, daarna ontvanger en dit alles op dezelfde frekwentie resulteerde in zelfde probleem. Andere frekwentie
                      genomen, steeds zelfde probleem. Daarna voedingsadaptor vervangen en probleem opgelost. Het lijkt onbegrijpelijk, maar de voeding was de oorzaak. Deze is nog niet nagezien daar die dichtgelijmd is.
                      U weet nooit.

Martin Decrock

Comment

• Reenee
                        • May 2010
                        • 9

plopt tie wel of niet...

Beste Lex... Antw: Snap er niks van deel 2.
                        Dank voor je reactie....

Geachte mensen,

IK ga zeker zoeken in de voeding na de drukte want op dit moment hebben we
                        12 klussen per week.
                        De afgelopen keren had ik m'n dynacord set mee ( doe ik altijd als we meer dan 100 om Sinterklaar gillende kinderen als publiek hebben) en geen rare "plop/elektrische geluiden" gewoon gaan met een lekker stak geluid
                        Toeval of toch een slechte combi met de 2 actieve JBL's???

Reenee

en fijn dat er zoveel mensen meedenken

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Waar heb jij die nwe shures gekocht ?

Er zijn een hoop immitatie's in omgang. ( ontvangers origineel en koppen namaak )

Wil niet zeggen dat je nu neppers hebt maar het zou kunnen. Zeker als je via Ebay of andere internet aanbieders koopt.

We dachten eerst dat het de instelling van de kop was ( je kan de DB aanpassen van de gevoeligheid wordt er in gepraat kun je de kokp wat gevoeliger zetten en wordt er geschreeuwt door de kop kun je de gevoeligheid om laag zetten.

Klant van mij had er ook last van en opgestuurt naar Shure waar bleek dat het imitatiekoppen waren.

Nu nieuwe originele gekocht en nergens last van.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Reenee
                            • May 2010
                            • 9

Hele echte

Hee Rolandino, Het zijn heelee echte shure's

Comment

Working...