Waarop low-cut

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RickU09
    • May 2009
    • 28

Waarop low-cut

Beste mensen,

Ik heb nog een vraagje, ik heb een behringer crossover Super-X Pro CX2310 voor mijn glijbanen actief te filteren. Nu is de lowcut van deze crossover 25Hz

Ik heb gehoord dat het beter is om een beetje hoger te zitten 35-40Hz

Is het raadzaam toch te zorgen voor een lowcut van 35-40 ipv 25?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

25 Hz is inderdaad wel erg laag, je loopt kans dat de conus erg grote uitslagen maakt wat vermogen vreet en je speaker onnodig belast. In het geval van glijbanen kun je zelf wel op 45 Hz een low-cut zetten, daaronder geven ze toch niets weer.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RickU09
      • May 2009
      • 28

Originally posted by MusicXtra
      25 Hz is inderdaad wel erg laag, je loopt kans dat de conus erg grote uitslagen maakt wat vermogen vreet en je speaker onnodig belast. In het geval van glijbanen kun je zelf wel op 45 Hz een low-cut zetten, daaronder geven ze toch niets weer.
      Ok, is het een goede optie de crossover dan in mono-functie te gebruiken en dan 1e cross op 40-45 en de 2e dan op +-150? En dan een kabeltje van 1x XLR naar 2x XLR solderen.
      Of kan ik het beter op een andere manier oplossen?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Zou kunnen maar als je toch door wilt met die Berhinger zou ik gewoon kijken of je conussen niet al te grote uitslagen maken en het dan gewoon laten zoals het is. Een en ander hangt ook af van het versterker vermogen en welke toepassing je de set voor gebruikt. Beste optie is die Berhinger vervangen door een apparaat waar wel een instelbaar low-cut filter in zit.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RickU09
          • May 2009
          • 28

Originally posted by MusicXtra
          Zou kunnen maar als je toch door wilt met die Berhinger zou ik gewoon kijken of je conussen niet al te grote uitslagen maken en het dan gewoon laten zoals het is. Een en ander hangt ook af van het versterker vermogen en welke toepassing je de set voor gebruikt. Beste optie is die Berhinger vervangen door een apparaat waar wel een instelbaar low-cut filter in zit.
          De behringer vervangen zal een duurder grapje worden.
          Ik gebruik normaal mijn actieve sets en niet deze glijbanen.
          Met carnaval worden de glijbanen gebruikt voor het aanvullen dan een DAP Soundmate 3. Omdat een (jongeren)groep wat meer laag wilde hebben als vorige jaren.
          De set wordt aangedreven door een InterM 2000watt, maar er kan ook een AAcraaft 1200watt voor worden gehangen. Mijn voorkeur gaat naar de wat zwaardere 2000Watter omdat de 1200craaft op een andere wagen ligt met 4 Bose 802's op een klein agregaatje. De andere wagen een 30kva.
          Last edited by RickU09; 19-11-10, 12:49.

Comment

Working...