Vervangspeaker JBL2226H

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RickU09
    • May 2009
    • 28

Ik heb nog even wat rondgekeken over het internet en toen kwam ik deze amerikaanse website tegen. JBL 2226H, 8 ohm Complete drop-in recone kit - Sound Speaker Repair

Hier kan ik voor +-125,- Euro een recone set (drop in) bestellen.
    Deze zal ik dan zelf erin moeten plakken maar zo te zien moet dat met een beetje geduld wel te doen zijn.

Is dit een goede oplossing? Krijg ik geen problemen met invoeren of iets dergelijks?

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Zelf reconen is te doen maar moet wel precies gebeuren.

Heb genoeg klanten gehad die dachten het zelf te kunnen maar kwamen bedrogen uit.

Reconen is zeker voordeliger alleen kost het tijd.

Een nwe speaker kopen is sneller en helaas duurder.
      Last edited by moderator; 23-11-10, 06:40.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• RickU09
        • May 2009
        • 28

Originally posted by Rolandino
        Zelf reconen is te doen maar moet wel precies gebeuren.

Heb genoeg klanten gehad die dachten het zelf te kunnen maar kwamen bedrogen uit.

Reconen is zeker voordeliger alleen kost het tijd.

Een nwe speaker kopen is sneller en helaas duurder.

Maar krijg ik geen problemen met invoeren? Ik heb gehoord dat het kan zijn dat het paketje eruit wordt gepikt en dan geen lijm erbij krijgt ofzo? En dat je dan nog eens invoerrechten moet betalen?

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Daar heb ik geen antwoord op heb geen verstand van zendingen vanuit buitenland ! Maar het zou kunnen dat er wel kosten bijkomen en dat er mss geen lijm wordt bij geleverd.

Als je iets eerder had gereageerd had je de andere 2 regeltjes kunnen lezen die zijn weggehaald waarin ik schreef dat ik geen namen noem hier op dit forum.
          Last edited by Rolandino; 23-11-10, 12:06.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Had niet goed gelezen
            Last edited by MusicXtra; 23-11-10, 12:05. Reason: zinloze opmerking
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Wegens veiligheidsredenen zal de leverancier vanuit de US geen lijm leveren in de recone kit.
              Dit is geen probleem, immers zijn er in NL genoeg goede lijmen te vinden.

Dit heeft niets te maken met Invoerrechten.

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• RickU09
                • May 2009
                • 28

Beste mensen bedankt voor alle hulp, ik heb de stofkap eraf gehaald en papiertjes aan de binnekant langs de voicecoil gedaan en een paar keer van warm naar koud gebracht de luidspreker(eventuele hulp werken materiaal). Dat +-2 dagen. Daarna speaker op de kop gemonteerd. Maar bij hogere volumes is er nog steeds sprake van aanlopen. Voor tijdens de carnaval op een wagen niet storend, daarna zal er toch gereconed moeten worden.

Dan heb ik nog steeds 3 keuzes.

1. Zelf doen , drop in setje vanuit vs kost me 125,-
                2. Laten doen recone set in de buurt bij muziekwinkel 205,-
                3. Laten doen audioverhuurbedrijf kost me 280,-

Zelf twijfel ik tussen 1 en 2

En even ter aanvulling, ik heb de versterker nu op paralell geschakeld. De crossover op 3 weg.
                Cross 1 = 50hz Cross 2=130?? dacht ik.
                Maar nu is het probleem, alleen van het linkerkanaal heb ik nu signaal over de amps.
                (Ik ga geen dure A&H op de wagen leggen die wel een mono output heeft)

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by RickU09
                  Voor tijdens de carnaval op een wagen niet storend, daarna zal er toch gereconed moeten worden.

Dan heb ik nog steeds 3 keuzes.

1. Zelf doen , drop in setje vanuit vs kost me 125,-
                  2. Laten doen recone set in de buurt bij muziekwinkel 205,-
                  3. Laten doen audioverhuurbedrijf kost me 280,-

Zelf twijfel ik tussen 1 en 2
                  Een aanlopende speaker staat op het punt kapot te gaan, doordat de spreekspoel aanloopt tegen de magneet schuurt de isolatie door met mogelijk kortsluiting tot gevolg. De kans is dus groot dat halverwege de speaker ermee kapt met ook nog eens een grote kans dat de versterker er ook tussenuit knijpt.
                  Gezien de vraagstelling zou ik je optie twee of drie aanraden.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...