Smaart-live werkt niet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Smaart-live werkt niet

Beste mede forumleden,

Ik heb een probleem met smaart-live.
    Ik krijg het systeem niet meer aan. Ik kan het programma normaal openen maar krijg geen ingangssignaal te zien, wat volgens mij ook de reden zal zijn dat ik de meting niet aan kan zetten.

Nu had ik het idee dat dit werd veroorzaakt doordat het ingangssignaal niet aankomt maar als ik Cubase gebruik heb ik gewoon signaal.
    De generator stuurt wel signaal uit.

Ik gebruik overigens een focusrite saffire USB6 audiointerface.

Als ik beide installeer op een andere PC functioneert het wel dus ik vermoed een probleem met mijn klapjap. Iemand een idee??
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Wat voor labtop heb je ?
    Ik had vorige maand ook problemen die driver gerelateerd waren . De asio driver zorgde voor een harde ratel . Momentueel werkt het weer maar dan op wdm drivers .
    Ik neem aan dat je al het options menu/ wave in-out hebt gehad en de juiste settings hebt geladen .

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Timo,

Heb volgens mij alle instellingen gecontroleerd, zal het voor de zekerheid nog eens checken.
      Ik gebruik een HP6120 notebook.

Tot voor kort werkte het goed, alleen had ik toen een Tascam US122 interface.
      Ik moest toen bijna elke keer als ik deze wilde gebruiken de drivers opnieuw installeren.
      Dit zie ik bij de Focusrite ook weer terugkomen.

Ik verwacht derhalve een probleem of instellingsfout in mijn klapjap.
      Last edited by jans; 09-11-10, 18:22. Reason: aanvulling

Comment

• TimoB
        • Oct 2008
        • 38

Hier een andere Timo B

Heb je vast al gedaan, maar voor de zekerheid: Heb je bij Audio I/O de input device goed staan? Maak je hier gebruik van de ASIO-drivers?

Ik kreeg heel toevallig eergisteren mijn Smaart ook niet aan de praat, kreeg ook geen input. Na een halve dag kwam ik erachter dat mijn USB-kabel rot is...
        Last edited by TimoB; 09-11-10, 21:13.

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Heb de gehele set-up op een andere PC getest en dit werkte perfect.
          Zover ik weet staan alle parameters goed, ik sta voor een raadsel.

Comment

• TimoB
            • Oct 2008
            • 38

Welk besturingssysteem gebruik je (op beide pc's)?

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Heb je bij systeem eigenschappen/hardware/stuurprogramma's handtekening verificatie uitstaan ?

Verder kan het zijn dat bij eigenschappen voor geluiden bij het instaleren van de driver een vinkje verkeerd staat . Bij het specificeren van de driver voor je geluidskaart krijg je de optie om windows compatible drivers te zoeken (vinkje) . Als die aanstaat zoekt windows alleen naar drivers die handtekening verificatie hebben of bij windows ingebakken zitten en bestaat de rest van de wereld niet meer voor je computer .
              Dit is vooral leuk met asio drivers

Als je hem echt niet geinstalleerd krijgt zul je terug moeten naar de winkel waar je hem hebt gekocht of de importeur . Die zullen dit dan moeten oplossen . In mijn geval heeft mijn labtop 2 weken bij de importeur gestaan . De asio driver ging het echt niet doen maar via de wdm driver lukte het uit eindelijk wel . Ik moet het alleen nog checken in combinatie met SIM (even kijken hoeveel latency het systeem heeft en een +/- calibratie om een idee te krijgen wat voor level ik draai) .

Ik heb toen idd ook een herstel punt geprobeerd . Het probleem was dat windows kon kiezen uit een aantal drivers voor mijn geluidskaart van vorige instalatie pogingen van mijn kant . Je kon een driver toe wijzen maar na opnieuw op starten pakte windows elke keer de verkeerde driver met een harde ratel als gevolg (dit was een van de conclusies van de importeur).
              Een uitgefikte video kaart later (was ouderdom) en pogingen op een nieuw aangeschafte 2de hands labtop was ik het zat en heb gevraagd of de importeur ernaar wou kijken .
              Last edited by Timo Beckman; 10-11-10, 00:02.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Als het eerder op diezelfde klapjap werkte kun je systeemherstel proberen.
                Ken het probleem alleen ben ik toen zoveel aan het prutsen geweest dat ik echt niet meer weet wat nou eigenlijk de oorzaak was.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

Originally posted by jans
                  Timo,

Tot voor kort werkte het goed, alleen had ik toen een Tascam US122 interface.
                  Ik moest toen bijna elke keer als ik deze wilde gebruiken de drivers opnieuw installeren.
                  Dit zie ik bij de Focusrite ook weer terugkomen.

Ik verwacht derhalve een probleem of instellingsfout in mijn klapjap.
                  Dit duidt heel erg op handtekening verificatie . Dit heb ik op al mijn Dell labtop gehad .

Comment

• jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

Originally posted by jans
                    Beste mede forumleden,

Ik heb een probleem met smaart-live.
                    Ik krijg het systeem niet meer aan. Ik kan het programma normaal openen maar krijg geen ingangssignaal te zien, wat volgens mij ook de reden zal zijn dat ik de meting niet aan kan zetten.

Nu had ik het idee dat dit werd veroorzaakt doordat het ingangssignaal niet aankomt maar als ik Cubase gebruik heb ik gewoon signaal.
                    De generator stuurt wel signaal uit.

Ik gebruik overigens een focusrite saffire USB6 audiointerface.

Als ik beide installeer op een andere PC functioneert het wel dus ik vermoed een probleem met mijn klapjap. Iemand een idee??
                    start>uitvoeren>regedit
                    HKLM>software>sia soft. En dan even het mapje sia soft verwijderen.

Comment

• gertgeluid
                      • Dec 2006
                      • 520

Originally posted by jadjong
                      start>uitvoeren>regedit
                      Ha, nog een HP TX2 gebruiker! Kunnen we daar niet een keer een batch voor schrijven?

Comment

• jadjong
                        • Oct 2003
                        • 654

start>uitvoeren>regedit
                        Kleine wijziging, je moet HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SIA hebben.
                        Originally posted by gertgeluid
                        Ha, nog een HP TX2 gebruiker! Kunnen we daar niet een keer een batch voor schrijven?
                        Ligt in uw mailbox, misschien wel in de spamfolder want het attachment is een .reg bestand.

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

Originally posted by Timo Beckman
                          Heb je bij systeem eigenschappen/hardware/stuurprogramma's handtekening verificatie uitstaan ?

Verder kan het zijn dat bij eigenschappen voor geluiden bij het instaleren van de driver een vinkje verkeerd staat . Bij het specificeren van de driver voor je geluidskaart krijg je de optie om windows compatible drivers te zoeken (vinkje) . Als die aanstaat zoekt windows alleen naar drivers die handtekening verificatie hebben of bij windows ingebakken zitten en bestaat de rest van de wereld niet meer voor je computer .
                          Dit is vooral leuk met asio drivers

Als je hem echt niet geinstalleerd krijgt zul je terug moeten naar de winkel waar je hem hebt gekocht of de importeur . Die zullen dit dan moeten oplossen . In mijn geval heeft mijn labtop 2 weken bij de importeur gestaan . De asio driver ging het echt niet doen maar via de wdm driver lukte het uit eindelijk wel . Ik moet het alleen nog checken in combinatie met SIM (even kijken hoeveel latency het systeem heeft en een +/- calibratie om een idee te krijgen wat voor level ik draai) .

Ik heb toen idd ook een herstel punt geprobeerd . Het probleem was dat windows kon kiezen uit een aantal drivers voor mijn geluidskaart van vorige instalatie pogingen van mijn kant . Je kon een driver toe wijzen maar na opnieuw op starten pakte windows elke keer de verkeerde driver met een harde ratel als gevolg (dit was een van de conclusies van de importeur).
                          Een uitgefikte video kaart later (was ouderdom) en pogingen op een nieuw aangeschafte 2de hands labtop was ik het zat en heb gevraagd of de importeur ernaar wou kijken .
                          Installeren is het probleem niet.
                          Als ik de interface in combinatie met Cubase gebruik werkt alles naar behoren.

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Originally posted by TimoB
                            Welk besturingssysteem gebruik je (op beide pc's)?
                            De klapjap werkt met XP en de PC met Windows7.

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

Kleine wijziging, je moet HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SIA hebben.

Ligt in uw mailbox, misschien wel in de spamfolder want het attachment is een .reg bestand.
                              Zojuist het bestand verwijderd, maar helaas krijg het nog niet aan de praat.
                              Vanavond eens verder prutsen.

Comment

Working...