Bose L1 Model 2 systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Op een ander Nederlands forum wordt de L1 en de Compact de hoogte ingeprezen.
    Ze willen niks anders meer
    Enfin , hier in mijn omgeving zijn er toch aardig wat muzikanten die ermee werken.
    Waarom ??? is mij een raadsel.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Begin deze week was er nog een muzikant in het magazijn die zo'n systeem had gekocht na een demo te hebben gekregen. Toen hij het thuis echter opstelde en gebruikte voelde hij zich bedrogen en voelde alsof hij 6000 euro had weggesmeten. Hij miste namelijk een volle klank.

De paaltjes geven weinig weer onder de 3 a 4khz, echt mooie mid komt daar gewoon niet uit. De "subjes" geven helemaal geen sub weer, maar eerder het laaggebied tussen 100 en 400hz. Gezien die dingen op de grond staan gaat daar in een zaaltje ook weinig van over blijven.

Dan heb je nog het meegeleverde mixertje, daar zit een compressor ingebouwd die je geluid enorm kut maakt, zit processing in die je geluid nog eens kutter maakt en eigenlijk kan je niet eens echt je geluid regelen. We hebben dat bakje er tussenuit gehaald, er een simpel mackie mixertje tussen gehangen en het klonk meteen al beter.

Die persoon wou het eigenlijk als personal monitor gebruiken, maar toen we hem "onze" systemen lieten horen, was het voor hem heel duidelijk; het Bose systeem moet terug verkocht.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

"Onze systemen"

Welke?
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

Originally posted by djspeakertje
          "Onze systemen"

Welke?
          niet-Bose-systemen zijn fantastisch

Grappig dat er op dit moment ook een ander topic actief is over het niet-processen van je signaal
          als je bij de brom zit...

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Pas geleden spraak versterkt met zo'n setje, klonk verdacht vel als 402'tjes Moet er niet aan denken daar muziek overheen te versterken.....
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

zangzuiltjes hebben altijd al erg goed gewerkt voor spraak.
              Dat is met de "innovatie" van bose....een set zangzuiltjes van 4000euro echt niet anders geworden. Alleen wat prijziger.
              lekker belangrijk!

Comment

• Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

Ik ken wel een paar muzikanten die zo'n systeem hebben.
                ze gebruiken het in hele kleine theaterzaaltjes, en in hele kleine kroegjes, en daarvoor schijnt het goed te werken.
                ik heb ook weleens staan mixen terwijl er zo'n ding op de buhne stond en dat het mij opviel dat het geluid ontzettend ver droeg.
                het zal wel aan de situatie liggen, ik kan me voorstellen dat het soms helemaal niet werkt, maar nogmaals, ik ken weinig negatieve verhalen over dit systeem.

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Raar, ik heb namelijk de ervaring dat het geluid in een kleine kroeg na pakweg 5 meter al serieus wegvalt en heel anders klinkt.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Hangt er helemaal vanaf hoe de opstelling is (hoogte, harde muur erachter) en hoe druk het in de kroeg is.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...