Ohm br-8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rici
    • Jul 2007
    • 8

Ohm br-8

Hallo,
    Mijn Ohm br-8 is kapot.Nu is mijn vraag of er ook een electrovoice of dynacord in kan.Aangezien er geen dealer meer te vinden is.
    De laatste keer heb ik er namelijk een maandje of vier op moeten wachten.
    Toen was de andere kant kapot.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Hallo,

Het is niet te adviseren om zomaar een willekeurige woofer in een willekeurige kast te steken. Het is sterk afhankelijk van de eigenschappen van de woofer of deze zich goed zal gedragen in een bepaalde kast. Je zult dus OF de originele woofer moeten zien te vinden OF een oem woofer die past in je kast (en dat moet je berekenen). Soms is het zo dat een fabrikant een OEM product gebruikt in hun kast, maar daar moet je geluk mee hebben en de fabrikant zal zelf NOOIT vrijgeven welke dit is. Het levert hun namelijk veel meer centjes op als je het bij hun besteld en het stickertje van hun zelf erop zit. Logisch ook. Bij dit hele verhaal zou ik overigens wel erg voorzichtig zijn, soms lijkt een OEM woofer namelijk heel erg op het origineel... en dan is het maar de vraag of de fabrikant geen kleine, niet voor het oog zichtbare, wijzigingen heeft aangebracht.

In de zoektocht naar een vervangend origineel zijn dealers of importeurs meestal de meest geschikte plek. De importeur van Ohm voor Nederland zit in België: Benelux Hifi Corner Bvba Ik zou het dan ook zeker daar eens proberen.

Wat ik echter veel interessanter vind: hoe krijg je die woofer steeds weer kapot?!
    Ohm is niet bepaalt het minste merk, maar dat achterwege gelaten; gebruik je een cross-over? Of misschien heb je wel overdreven EQ-werk op de kasten losgelaten? Teveel vermogen voor de kastjes? Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Ik zou toch zeker proberen de oorzaak te vinden, anders kun je de volgende keer wéér een woofertje bestellen.

Mvg,

Teun

Ps. Productlink voor de liefhebbers.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

ik kwam met google alhier:

HOLLAND

OHM Loudspeakers

Benelux Hifi Corner Bvba
      Paalstraat 128
      2900 Schoten
      Belgium

Tel: +32 3 6583470
      Fax: +32 3 6850949

e-mail: vandevelde@hificorner.be
      www.hificorner.be

grtz

btw: zijn wel speakers van € 1000,= stuk, hoort dan idd wel een
      respectabele speaker in ja.
      Last edited by NesCio01; 02-11-10, 21:04. Reason: zie net dat Teun dat al poste, sorry Teun
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

@ Hierboven:
        Euh.... volgens mij is dat exact de link die ik al eerder noemde in mijn post.
        Klein foutje van jouw kant, kan gebeuren. En ach, zo word het voor de TS alleen maar benadrukt dat hij/zij daar moet wezen.

Mvg,

Teun

Edit: volgens de prijslijst van 2010 is dit een speaker van ongeveer 795 euro (ex vrijwel alles) per stuk. Dan kom je inderdaad al gauw uit op een mille.
        Last edited by 4AC; 02-11-10, 23:34.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

En reconen?
          bv bij WELKOM op de website van Total Speaker Repair
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by 4AC
            @ Hierboven:
            Euh.... volgens mij is dat exact de link die ik al eerder noemde in mijn post.
            Mvg,

Teun
            Ik had het later al gezien, Teun en ook verwerkt in
            de wijzigingsvoetnoot, sorry.

(kVind die NL-vlag toch wel sierlijk......)
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• rici
              • Jul 2007
              • 8

Dankjewel voor de reacties.
              En Teun.......even over het kapotkrijgen van de speakers.
              Ze zitten gewoon thuis aangesloten met een Dynacord powermate 1000 mk1.
              Voorheen met een pm 600.Dus aan het oververmogen ligt het niet.
              Ze zijn dan ook gewoon doormidden gescheurd en worden helemaal broos.
              Als je de speaker vast pakt en je knijpt er een beetje in brokkelt ie gewoon af???????

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by rici
                Dankjewel voor de reacties.
                En Teun.......even over het kapotkrijgen van de speakers.
                Ze zitten gewoon thuis aangesloten met een Dynacord powermate 1000 mk1.
                Voorheen met een pm 600.Dus aan het oververmogen ligt het niet.
                Ze zijn dan ook gewoon doormidden gescheurd en worden helemaal broos.
                Als je de speaker vast pakt en je knijpt er een beetje in brokkelt ie gewoon af???????
                Foamrand zeker?
                Kun je goed vervangen hoor! Is een goede site over Repareer uw speakers met nieuwe foamranden van Audiofriends.

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• rici
                  • Jul 2007
                  • 8

Ik heb ze opengehaald en het ziet er indersaad naar uit dat het de foamranden zijn.Iemand toevallig in de buurt van Kerkdriel die dat kan herstellen??

Comment

Working...