Yamaha LS9 / M7CL sync. vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

Yamaha LS9 / M7CL sync. vraag

Hallo,

Wellicht is deze vraag al eens voorbij gekomen op dit forum, maar kon het niet vinden via de zoekfunctie, dus vandaar deze post.

Ik heb LS9 gelinkt aan m'n laptop.
    Nu wil ik een scene / showfile maken op m'n laptop ter voorbereiding en deze synchroniseren met de LS9.

Maar hoe kan ik mijn gemaakte scene / showfile syncen met de tafel zonder dat ik al bestaande scenes in de tafel overschrijf / wis?

Ik wil dus dat de al reeds gemaakte scenes die al in de tafel staan behouden en mijn eigen gemaakte scene op de laptop overbrengen naar de tafel.

Verbinding gaat via crosscable en werkt al.
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by Stage-Q
    Hallo,

Wellicht is deze vraag al eens voorbij gekomen op dit forum, maar kon het niet vinden via de zoekfunctie, dus vandaar deze post.

Ik heb LS9 gelinkt aan m'n laptop.
    Nu wil ik een scene / showfile maken op m'n laptop ter voorbereiding en deze synchroniseren met de LS9.

Maar hoe kan ik mijn gemaakte scene / showfile syncen met de tafel zonder dat ik al bestaande scenes in de tafel overschrijf / wis?

Ik wil dus dat de al reeds gemaakte scenes die al in de tafel staan behouden en mijn eigen gemaakte scene op de laptop overbrengen naar de tafel.

Verbinding gaat via crosscable en werkt al.
    Ha 2 mogelijkheden.

Ofwel je bewaard de scene op de tafel.
    De veiligere methode: je synct de Ls9 met PC en bewaard dit op computer.
    Den sync je de andere instellingen van PC met de LS9. Nadien verplaats je terug de originele file.

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

Hoi,

Let goed op met deze actie, want je bent alles kwijt voor dat je het weet. (ervaring...)

Laad eerst de inhoud van de LS9 in de pc/laptop, en zet de file veilig weg zodat je altijd nog terug kan.
      Maak een kopie van die file en open deze in Editor.
      Maak de nieuwe scene in editor of de LS9 (hij hangt er nu toch aan), en store deze op een lege scene plaats in het master menu.
      In de kopie staat nu de nieuwe scene bijgeschreven, en kan je het hele nieuwe bestand terug in de LS 9 laden en bewaren.

Let ook op met het downloaden van de nieuwe versie van Editor: bepaalde bestanden kan je niet rechtstreeks overal gebruiken waar je het gewend bent.
      VB: scenes die gemaakt zijn in de oude versie kan je niet rechtstreeks oproepen in het scene menu van de nieuwe.
      Je moet de scene dan eerst openen in editor, bewaren in het scene menu, en dan uitvoeren naar console bestand.
      Dat nieuwe bestand kan je dan wel openen in het nieuwe scene menu en eventueel bijzetten in bestaande scene bestanden.

Dit lijkt mij de veiligste manier.

Griets,
      Pino
      Last edited by Pino; 24-10-10, 10:00.
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Er is hier precies een echo op dit forum

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Een backup maken gaat ook prima rechstreeks op een USB stick. Zit je niet te klooien met Studio Manager software versies.

Wat ik ook wel eens heb gedaan om 1 scene in de tafel te krijgen zonder het hele scene geheugen te wissen. Op een M7cl heb ik wel eens de tafel in de user mode gezet (standaard staat ie in admin mode). Je kan de user 'verbieden' dat ie het geheugen wist. Je kan dan 1 scene oproepen van USB stick. Waarschijnlijk kan dit ook wel op een LS9 (maar 100% zeker weet ik dat niet).
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• joe
            • Jan 2003
            • 446

Wat ik ook wel eens heb gedaan om 1 scene in de tafel te krijgen zonder het hele scene geheugen te wissen. Op een M7cl heb ik wel eens de tafel in de user mode gezet (standaard staat ie in admin mode). Je kan de user 'verbieden' dat ie het geheugen wist. Je kan dan 1 scene oproepen van USB stick. Waarschijnlijk kan dit ook wel op een LS9 (maar 100% zeker weet ik dat niet).
            jep, dit kan ook op een LS9

Comment

• Stage-Q
              • Sep 2007
              • 389

bedankt frederiq / pino,

komende week inderdaad even een backup op m'n laptop zetten. Lijkt me dan toch ook de snelste / veiligste oplossing.

jammer dat er geen officiele manier is om gewoon puur een scene in je tafel te importeren.

Thnx,
              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• joe
                • Jan 2003
                • 446

[FONT=Verdana]
                jammer dat er geen officiele manier is om gewoon puur een scene in je tafel te importeren.
                [/FONT]

[FONT=Verdana]huh....Volgens mij heb je de reactie van cobi niet goed gelezen!?[/FONT]
                [FONT=Verdana]Als je een user key aanmaakt kan je kiezen wat zijn rechten zijn, je kunt er voor kiezen dat hij niet de gehele scene lijst mag overschrijven, maar nog wel 1 scene mag inladen via usb.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Je mag dan alleen even geen admin zijn natuurlijk eff inloggen op die net aangemaakte user.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Dit kan op zowel de m7cl als de LS9[/FONT]

[FONT=Verdana]Zeker als je het voor het eerst doet, altijd even een backup maken op een usb.[/FONT]

[FONT=Calibri]Suc6[/FONT]

Comment

Working...