DBX 231 of behringer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geerolfski
    • Oct 2010
    • 2

DBX 231 of behringer?

Hallo,

ik wou even jullie mening vragen.
    Ik ben op zoek naar equalizers (4 kanalen) En had hierbij m'n oog op de DBX 231 laten vallen.
    Maar nu had ik graag eens geweten of jullie een equalizer met feedbackdestroyer van Behringer aanraden, of vind je dat ik e DBX 231 moet gebruiken en zelf de feedback wegnemen?
    Andere voorstellen zijn ook welkom.

mvg,
    Jelle Geerolf
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Alleen al op levensduur zou ik kiezen voor dbx, Behringer is niet echt 'Road-proof' en zal je snel in de steek laten.
    Zo'n feedback destroyer is leuk maar niet echt accuraad, beter om er een degelijk meet systeem naast te hebben waarbij je de frequenties beter zichtbaar hebt en sneller kan aanpassen.

Neem de dbx!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Originally posted by geerolfski
      Hallo,

Ik ben op zoek naar equalizers (4 kanalen) En had hierbij m'n oog op de DBX 231 laten vallen.
      Maar nu had ik graag eens geweten of jullie een equalizer met feedbackdestroyer van Behringer aanraden, of vind je dat ik e DBX 231 moet gebruiken en zelf de feedback wegnemen?
      Andere voorstellen zijn ook welkom.

mvg,
      Jelle Geerolf
      Ik heb hier nog zo'n behringer liggen, standaard met dubbel ruis!

Gebruik de zoek functie eens en je zult spijt hebben van je vraag.

Mvg

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

De Behringers geven teveel faseproblemen, doet vaak evenveel ellende als goeds. De DBXen zijn een stuk beter. Vertrouw voor het bestrijden van feedback niet alleen op het wegtrekken van feedbackfrequenties op een grafische EQ. Goed geplaatste en op klank gebrachte monitors en mics van een goede kwaliteit en beheersing van podiumvolume en in mindere mate zaalvolume zijn veel belangrijker! Net zoals muzikanten die niet teveel en niet te weinig herrie maken, maar dat heb je als tech maar tot op zekere hoogte in de hand.
        Last edited by sparky; 10-10-10, 23:26.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Tja als je de keuze hebt tussen DBX en Behringer is de keuze rap gemaakt.

Ik heb ooit een Behringer EQ igebruikt met ledjes die de feedbackfrequenties laten oplichten op de schuivers. Naast de hoge graad van ruis moest ik eerst de master naar beneden duwen vooralleer een schuiver van de EQ naar beneden te trekken. Anders was er een bromconcert te horen.
          Last edited by moderator; 11-10-10, 07:55. Reason: leuk joh

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 649

Ik heb zelf al jaren de DEQ-1024 van behringer en moet zeggen dat ik daar niet ontevreden over ben en dat het apparaat een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Verder een limiter welke redelijk werkt (niet echt heel softknee) en af en toe hoorbaar is, feedback destroyer ( let op werkt alleen beneden 96,0 Khz samplerate ) welke ook gelijk als spectrum analyse werkt en de probleem frequentie aangeeft door een ledje van de schuif op te laten lichten. Pinknoise generator welke per db's is op te stappen. Ik vind het voor drive in gebruik een heel makkelijk apparaat dat doet wat je ervan verwacht. De feedback eliminator blinkt niet echt uit in werking, maar ben ook van mening dat het slechts "een laatste redmiddel" is. Juiste microfoon, goede plaatsing en tuning van monitoren vind ik persoonlijk belangrijker.

En ja, de ruis van Behringer, inderdaad Behringer lijkt er een beetje patent op te hebben, echter als je op "oorlogssterkte" speelt, hoeveel hoor je hier nog van terug??????

De dbx-231 heb ik niet echt ervaring mee.
            Misschien een alternatief; BSS FCS960 heb in het verleden mee gewerkt en vond dat echt een goed ding... qua klank, bediening etc. en helemaal als je soms de tweedehands prijzen ziet hiervan.
            Last edited by HR Soundproductions; 11-10-10, 08:57.

Comment

• muppet
              • May 2009
              • 94

Originally posted by HR Soundproductions
              Ik heb zelf al jaren de DEQ-1024 van behringer en moet zeggen dat ik daar niet ontevreden over ben en dat het apparaat een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft.
              Tja... prijs/kwaliteit van dat Behringer-spul is niet onaardig, maar ja...
              ...die eeuwige ruis hé...

En om dit nou te compenseren door je installatie af te regelen op standje oorlog? Lijkt me niet de mooiste oplossing.
              Levert namelijk dubbele ruis op: Zowel uit je systeem (ruis gaat in standje oorlog gewoon factor x mee), als die in je eigen oren en in die van de slachtoffers (luisteraars vind ik dan een beetje een groot woord)

Originally posted by geerolfski
              Hallo,

Volgens mij is die 2 kanalen?

Heb geen ervaring met de 231, maar wel met de 2231. Voor de doeleinden waar wij hem voor gebruiken (vaste installatie in kerk) is hij meer dan prima!
              En zonder ruis :-)

Succes in ieder geval!
              Sound should sound like it should sound...

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 649

Originally posted by muppet
                Tja... prijs/kwaliteit van dat Behringer-spul is niet onaardig, maar ja...
                ...die eeuwige ruis hé...

En om dit nou te compenseren door je installatie af te regelen op standje oorlog? Lijkt me niet de mooiste oplossing.
                Levert namelijk dubbele ruis op: Zowel uit je systeem (ruis gaat in standje oorlog gewoon factor x mee), als die in je eigen oren en in die van de slachtoffers (luisteraars vind ik dan een beetje een groot woord)

Succes in ieder geval!
                Vergis je niet in ruis, je stelling klopt voor versterking van de ruis, MAAR:

De mate waarin dicht op elkaar liggende harmonischen nog afzonderlijk worden gehoord, dus de kwaliteit van de frequentieanalyse, heet de ‘frequentieselectiviteit’ van het gehoor. Men gebruikt in dit verband ook wel de term ‘oplossend vermogen’ (voor frequentie in dit geval).

Verder speelt maskering hierin ook nog een belangrijke rol, tenslotte wordt er een complex aan frequenties gelijktijdig weergegeven.

Hetgeen, kort-door-de-bocht betekent dat je veel minder in staat bent om deze ruis waar te nemen omdat ons gehoor hier niet oneindig toe in staat is, tenslotte neemt het oplossend vermogen van ons gehoor af als de SPL's hoger worden.
                Last edited by HR Soundproductions; 14-10-10, 13:04.

Comment

Working...