Female kabeldeel voor Sennheiser 3.5mm Plug

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magico
    • Aug 2009
    • 21

Female kabeldeel voor Sennheiser 3.5mm Plug

Hallo,

Om een verloopje te maken van mini-xlr naar de borgbare Sennheiser 3.5mm plugjes ben ik zoek naar een 3.5mm female kabeldeel. Uiteraard ook geschikt voor de schroefborging.
    Reden : ik gebruik een AudioTechnica PRO35 op een EW172 G3. Bij de mic is ook een adapter geleverd (mocht ik de zender niet gebruiken) waar je direct een microfoonkabel op aan kan sluiten.
    Deze adapter is voorzien van mini-xlr

Alvast bedankt !
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Je stelt de vraag alsof je in een winkel staat....
    Volgens mij moet je eens googlen op Conrad.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Magico
      • Aug 2009
      • 21

Ik zie even niet wat er mis is met mijn vraagstelling. Als ik een dergelijke vraag stel mag je er vanuit gaan dat ik alle gebruikelijke bronnen geprobeerd heb.
      Conrad vind ik overigens nou niet echt bepaald een serieuze firma en heeft dit soort zaken zeker niet.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Niet echt een kabeldeel, maar met krimpkous / hotglue kom je ver:
        even zoeken op conrad naar "KLB 4"

(linkje maken werkt blijkbaar niet als de link te lang is.....)

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

Nou.... dan zou je misschien eens van dat hoge paard af moeten stappen , en toch eens bij conrad gaan kijken

http://tinyurl.com/32w6xgm

Bestnr.: 738872 - 89
          Nummer fabrikant:
          1522 01
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• Magico
            • Aug 2009
            • 21

Heeft niks met een hoog paard te maken. Wel met het feit dat ook ondergetekende nooit te oud is om te leren.
            Hartelijk dank voor de link

Comment

• jakobjan
              • Jul 2002
              • 599

Dus Conrad is zo gek nog niet
              Jakob-Jan
              Lightjockey Beta tester
              Freelance Licht tekkie

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by Magico
                Hallo,

Om een verloopje te maken van mini-xlr naar de borgbare Sennheiser 3.5mm plugjes ben ik zoek naar een 3.5mm female kabeldeel. Uiteraard ook geschikt voor de schroefborging.
                Reden : ik gebruik een AudioTechnica PRO35 op een EW172 G3. Bij de mic is ook een adapter geleverd (mocht ik de zender niet gebruiken) waar je direct een microfoonkabel op aan kan sluiten.

Alvast bedankt !
                Als ik het goed begrijp heb je de originele TA3F connector aan de micro vervangen door een lockbare 3,5mm jack voor de Sennheiser zender.
                Om een kabeltje te maken, zodat je weer terug kunt naar je voedingsadapter, ga je denk ik een klein chassisdeeltje nodig hebben, met krimpkous. Een andere oplossing is door de micro weer te voorzien van de originele TA3F miniXLR. Vervolgens maak je dan een kabeltje met een contra mini XLR (male) en aan de andere zijde dan je Sennheiser plug.
                De mini XLR´s hebben een vergrendeling en schieten dus niet los. Je hebt dan in elk geval pluggen nodig, die meer gangbaar zijn dan een contra 3,5mm met de juiste schroefdraad voor de Sennheiserplug.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Ze zijn knettergestoord bij Conrad, ze noemen het een BELKOPPELING.
                  Dat ga je dus niet vinden als je op minijack zoekt. Ze hebben echter wel het ding dat je zoekt, dus maar gauw gaan bestellen denk ik.

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by Carl
                    Ze zijn knettergestoord bij Conrad, ze noemen het een BELKOPPELING.
                    Dat ga je dus niet vinden als je op minijack zoekt. Ze hebben echter wel het ding dat je zoekt, dus maar gauw gaan bestellen denk ik.
                    Als ik de afbeelding van Conrad zie, gaat dat niet werken denk ik. Sennheiser gebruikt de dunne schroefdraad van het chassisdeel
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1086

Mijn ervaring is dat de ring waarmee je de plug op de beltpack van Sennheiser vergrendelt in de weg gaat zitten als je hem op een female minijack wilt aansluiten. Ik heb de keus gemaakt de ring met een dremel weg te slijpen omdat ik geen female delen kon vinden die ermee compatible zijn. Mocht iemand hiervoor een andere (liefst minder destructieve) oplossing weten dan ben ik zeer benieuwd.

Gr, @lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by @lex
                        Mijn ervaring is dat de ring waarmee je de plug op de beltpack van Sennheiser vergrendelt in de weg gaat zitten als je hem op een female minijack wilt aansluiten. Ik heb de keus gemaakt de ring met een dremel weg te slijpen omdat ik geen female delen kon vinden die ermee compatible zijn. Mocht iemand hiervoor een andere (liefst minder destructieve) oplossing weten dan ben ik zeer benieuwd.

Gr, @lex
                        Zoals al eerder aangegeven in dit topic, gaat het waarschijnlijk alleen met een los chassisdeeltje. Om daar dan weer wat moois van te maken zal wel hobbyistenwerk worden.

Speakertech

Comment

• @lex
                          • Jul 2006
                          • 1086

Originally posted by speakertech
                          Zoals al eerder aangegeven in dit topic, gaat het waarschijnlijk alleen met een los chassisdeeltje. Om daar dan weer wat moois van te maken zal wel hobbyistenwerk worden.

Speakertech
                          Precies: 'waarschijnlijk'. Maar voor die hele kleine kans dat het wel bestaat (en wellicht onder een nog minder voor de handliggende benaming) houd ik mij warm aanbevolen!

Ik denk dat een mooi badje van epoxyhars de oplossing is. Gegoten in een Omhulsel van een XLR kan het best een degelijk resultaat opleveren, maar handig is anders en Hans ook!

@lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

Originally posted by Magico
                            Hallo,

Alvast bedankt !
                            De steker die je zoekt staat in de catalogus van Monacor (Konitech) Het modelnummer is PG-313JG.
                            De steker die op de Sennheiser past hebben ze ook PG-323PG. Die heb ikzelf onlangs besteld.
                            De twee stekers die ik hier noem, kun je dus aan elkaar schroeven.
                            In de nieuwe catalogus 2011, pag 288.
                            linkje: http://www.monacor-ost.com/catalogue...143&SubKtg=567

Speakertech
                            Last edited by speakertech; 05-10-10, 16:22.

Comment

• rdreiers
                              • Nov 2009
                              • 407

Heeft switchkraft hem niet?

Ik heb daar eens de male versie gehaald en ik dacht dat ze de female ook hebben.

Comment

Working...