QSC MX2000 probleem uitgang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olafmeis
    • Jan 2009
    • 17

QSC MX2000 probleem uitgang

Hoi Allen,

ik heb vele qsc mx2000 en 3000 eindtrappen. Nooit geen problemen mee. Echter een mx2000 geeft op 1 kanaal zeker 25% minder vermogen. Een eventueel probleem met aansluitkabels, speakers e.d. heb ik al gecontroleerd en is uitgesloten.

Klinkt dit probleem bij iemand bekend in de oren? Is hier een oplossing of bepaalde reparatie voor?

Ik hoor het graag.
    Alvast bedankt voor jullie interesse en reacties.

grt Olaf
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Olaf,

Vorig jaar hier nog 'n MX3000 ter reparatie op de werkbank gehad waar ik me tanden aardig op stukgebeten had, 3-step class H grounded bridge ... kunnen best lastpakjes zijn.
    Wat zou kunnen is dat je amp niet naar de tweede of derde rail doorschakelt, maar zonder te meten is het puur giswerk. Enkel iemand met meetapparatuur en kennis van dit soort electronica (in de volksmond ook wel reparateur genoemd) kan daar iets mee.

Succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• olafmeis
      • Jan 2009
      • 17

Hoi Koen,

bedankt voor je snelle reactie.
      Ik was al bang dat het daar aan zou liggen. Ik heb zelf de apparatuur niet om daar aan te meten. Ik wacht nog ff andere reacties af. Anders breng ik hem wel ergens heen ter reparatie.

bedankt

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Er was ooit een lijn van QSC met
        minder goede flatkabels.
        QSC verving die toen gratis.

kWeet niet of dat hier een rol kan spelen, hoor.

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by Koen van der K
          Ha Olaf,

Vorig jaar hier nog 'n MX3000 ter reparatie op de werkbank gehad waar ik me tanden aardig op stukgebeten had, 3-step class H grounded bridge ... kunnen best lastpakjes zijn.
          Wat zou kunnen is dat je amp niet naar de tweede of derde rail doorschakelt, maar zonder te meten is het puur giswerk. Enkel iemand met meetapparatuur en kennis van dit soort electronica (in de volksmond ook wel reparateur genoemd) kan daar iets mee.

Succes !
          Hoi Koen, een soldeerbout heb je bij dit soort versterkers niet nodig hé. Klein sluitinkie bij een 120 volt voedingslijn en je probes zitten vast gelast.

Speakertech
          (Dat 5 kilowatt beest van vorige week werkt weer perfect.)
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Tja, het blijft oppassen geblazen met dit soort zware amps, daarom raad ik hobbyisten of nieuwsgierigen niet aan om eens vrolijk wat te experimenteren in het binnenwerk maar dat is hier (gelukkig) niet van toepassing. Dit modelletje heeft ook nog 'n fijne sandwich constructie, hopen dat 't kanaal 1 is, die ligt bovenop ;-)

Betreft de MX2000 van TS neem ik aan dat deze eerder in de clip gaat en dat ook aangeeft, of is er ook duidelijke vervorming hoorbaar ?

Groeten !
            Meer is minder, minder is meer

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Ik heb bijna hetzelfde probleem met een EX1600 die ik op mn toppen gebruik.
              Deze geeft soms aan 1 kant minder vermogen en na een tijdje goed gassen is hij er weer helemaal aanwezig, ook wil hij soms een enkele keer een soort van lichte vervorming/ruis geven op dat kanaal.

Misschien zelfde probleem?

Ik heb al een andere input module geprobeerd maar dat helpt niets.
              Last edited by dexter; 03-10-10, 19:23.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Zitten de printplaten van deze serie niet met een soort Molex connectoren aan elkaar gekoppeld?
                Dan zou het wel eens heel goed kunnen dat die slecht contact maken.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

Dat klopt alleen hier lopen de grotere stromen door en de uitgangs signalen niet de kleine input signalen, en ik denk dat in mijn geval het in het input verhaal zit ergens.

Comment

Working...