Vergelijk Digico SD9 / Digidesign SC48

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

ja ik heb ook wel eens problemen gehad met d5 en die recordingboys die dus dan gewoon madi aftakten zonder ex clock ...

Het lijkt mij niet raar dat met een ext clock de tafel anders klinkt...
    alle "lopende bandjes"/interne procesjes worden ineens door/vanuit een ander gesyncht wat best invloed kan hebben op image en tijddingen, de eerst op zichzelf staande processen kunnen misschien gaan verschuiven:
    toch ligt het lijkt mij aan het interne ontwerp van de tafel en hoe de clock gedistribueert word in de tafel wat en of het nou invloed heeft....
    heb er zelf niet veel ervaring mee met ext clock moet ik zeggen, heb het een paar keer gedaan vanwege digi inserts (D2) of ext converters (Hedd) en dat waren nou niet speciaal betere concerten ofzo
    knoppen en waarden :)

Comment

• M'Elodie
      • Oct 2006
      • 148

Soundcraft VI 1.

Bruto 15.000 euro. 32 analoge XLR in + 32 analoge XLR uit. Uitbreidbaar met MADI kaart + 32in/32uit stagerack. Totaal 64 inputs.

Denk een zeer interesante keus, zeker gezien de (soms onderschatte) kwaliteit van de gehele VI serie. Deze VI heeft de Studer processor in de tafel ingebouwd.

SC48 is niet uitbreidbaar met MADI of extra stageracks. SD9 heb ik al genoeg over gezegd qua kwaliteit. Denk dat deze Soundcraft zeer interessant is.

Comment

• JohanH
        • Mar 2010
        • 98

En wat kost dan de MADI kaart + Stagerack ?

Originally posted by M'Elodie
        Soundcraft VI 1.

Bruto 15.000 euro. 32 analoge XLR in + 32 analoge XLR uit. Uitbreidbaar met MADI kaart + 32in/32uit stagerack. Totaal 64 inputs.

Denk een zeer interesante keus, zeker gezien de (soms onderschatte) kwaliteit van de gehele VI serie. Deze VI heeft de Studer processor in de tafel ingebouwd.

SC48 is niet uitbreidbaar met MADI of extra stageracks. SD9 heb ik al genoeg over gezegd qua kwaliteit. Denk dat deze Soundcraft zeer interessant is.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Ik denk toch dat de meerprijs voor Digico SD9 / Digidesign SC48 niet op kan tegen die van A&H Ilive. Ook niet klank technisch.

Comment

• M'Elodie
            • Oct 2006
            • 148

Originally posted by JohanH
            En wat kost dan de MADI kaart + Stagerack ?
            madi kaart 600 euro, stagerack 4500 euro. Ondervoorbehoud. Doe het uit mijn hoofd.
            Beste ff checken bij Audio XL (Utrecht)
            Last edited by M'Elodie; 18-10-10, 09:49.

Comment

• M'Elodie
              • Oct 2006
              • 148

Originally posted by frederic
              Ik denk toch dat de meerprijs voor Digico SD9 / Digidesign SC48 niet op kan tegen die van A&H Ilive. Ook niet klank technisch.
              absoluut mee eens. iLive is een prima systeem.
              Als alternatief SC48/SD9 zou ik gaan voor Soundcraft VI 1. Echt een top systeem.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Als ik jouw zin zo lees dan kan ik er dus echt niet uithalen welke tafel er volgens jou beter is.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MusicXtra
                  Als ik jouw zin zo lees dan kan ik er dus echt niet uithalen welke tafel er volgens jou beter is.
                  Welke tafel beter is? Ik ze zijn alle 3 goed. Denk niet dat er nog echt "slechte" digitale tafels zijn. Je kunt dus enkel spreken over de prijs kwaliteit. Het zal meer met persoonlijke smaak te maken hebben.
                  Alleen zijn ze alle 2 veel te duur + de uitbreidingsmogelijkheden zijn te beperkt, en nog eens duur ook.

Vandaar dat ik er een derde speler bijhaal. De Ilive heeft meer mogelijkheden naar uitbreiding + dat de prijs/ kwaliteit merkelijk beter is.

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Welke tafel beter is? Ik ze zijn alle 3 goed. Denk niet dat er nog echt "slechte" digitale tafels zijn. Je kunt dus enkel spreken over de prijs kwaliteit. Het zal meer met persoonlijke smaak te maken hebben.
                    Alleen zijn ze alle 2 veel te duur + de uitbreidingsmogelijkheden zijn te beperkt, en nog eens duur ook.

Vandaar dat ik er een derde speler bijhaal. De Ilive heeft meer mogelijkheden naar uitbreiding + dat de prijs/ kwaliteit merkelijk beter is.
                    idd, die processor op de buhne is goed verzonnen. Maakt niet uit welke console je er aan hangt. Veel output, veel uitbreidingsmogelijkheden. Het enigste wat ik jammer vind is de R72 controller, daar zitten echt te weinig knoppen op (als die ene rotary stuk is kan je niets meer). Als ze nou een goede 19" console hadden gemaakt was de serie helemaal compleet geweest.

De SC48 lijkt me een super tafel, alleen zou ik geen tafel meer kopen met analoge multi. De SD9 tja, windows....
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Ben nog steeds bezig met de overwegingen.

Wat me eigenlijk wel echt verbaasde is het prijsverschil tussen de twee tafels. De Digico lijkt mede hierdoor de koppositie te gaan overnemen.

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Originally posted by MarkRombouts
                        Ben nog steeds bezig met de overwegingen.

Wat me eigenlijk wel echt verbaasde is het prijsverschil tussen de twee tafels. De Digico lijkt mede hierdoor de koppositie te gaan overnemen.
                        Heb je een 'tussenstand van zaken'? Heb je buiten de SC48 en de SD8 nog andere tafels gecheckt?

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Ik ben de afgelopen tijd beide tafels een aantal keren tegengekomen. Waren meestal geen bijzonder ingewikkelde klussen, maar toch.

Beide tafels bevallen me eigenlijk wel qua bediening en gebruiksgemak. Hierbij vindt ik de Digidesign ietjes prettiger in het gebruik.
                          Geluidskwaliteit is bij allebei ook zeker prima te noemen.

Verder heeft de Digidesign theoretisch misschien iets meer kanalen, maar als je creatief bent kun je op de Digico ook voldoende kanalen creeëren voor mijn doeleinden, hier twijfel ik nog een beetje over de winnaar.

De multi van de SD9 is natuurlijk een erg groot voordeel, dat spreekt voor zich.

De SC48 heeft als voordeel voor mij dat ik ook erg makkelijk opnames kan maken via de firewire interface en Protools. (ik heb tevens vernomen dat ze bezig zijn met het uitbreiden van het aantal kanalen ivm Protools 9). Op de SD9 is er natuurlijk de Madi optie om op te nemen, maar deze is voor mij niet zo makkelijk in te vullen, aangezien ik beschik over een Imac en daar zijn nog geen Madi opties voor.

Daarnaast is er nog een aanzienlijk prijsverschil in het voordeel van de digico.

Al met al een lastige dus.........

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Ik ben de afgelopen tijd beide tafels een aantal keren tegengekomen. Waren meestal geen bijzonder ingewikkelde klussen, maar toch.

Beide tafels bevallen me eigenlijk wel qua bediening en gebruiksgemak. Hierbij vindt ik de Digidesign ietjes prettiger in het gebruik.
                            Geluidskwaliteit is bij allebei ook zeker prima te noemen.

Verder heeft de Digidesign theoretisch misschien iets meer kanalen, maar als je creatief bent kun je op de Digico ook voldoende kanalen creeëren voor mijn doeleinden, hier twijfel ik nog een beetje over de winnaar.

De multi van de SD9 is natuurlijk een erg groot voordeel, dat spreekt voor zich.

De SC48 heeft als voordeel voor mij dat ik ook erg makkelijk opnames kan maken via de firewire interface en Protools. (ik heb tevens vernomen dat ze bezig zijn met het uitbreiden van het aantal kanalen ivm Protools 9). Op de SD9 is er natuurlijk de Madi optie om op te nemen, maar deze is voor mij niet zo makkelijk in te vullen, aangezien ik beschik over een Imac en daar zijn nog geen Madi opties voor.

Daarnaast is er nog een aanzienlijk prijsverschil in het voordeel van de digico.

Al met al een lastige dus.........
                            Verder nog wel wat gezocht naar andere mogelijkheden, maar daar nog niet echt iets bijzonders bij gevonden. De Ilive lijkt misschien nog interessant, maar daarover hoor ik nogal wisselende verhalen, qua snelheid van reageren.

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

Verder nog wel wat gezocht naar andere mogelijkheden, maar daar nog niet echt iets bijzonders bij gevonden. De Ilive lijkt misschien nog interessant, maar daarover hoor ik nogal wisselende verhalen, qua snelheid van reageren.
                              Een ilive checken naast een digico dat is niet moeilijk. Effe tm bellen.

Ik blijf het hele ilive platform erg slim vinden. Heb er zelf ook over gedacht, maar ik wou een 19" tafeltje (zodat ik ook spraak en tapesetje kan doen met de tafel met mijn eigen auto voor het transport). De 19" tafel van A&H vind ik het enigste nadeel van de ilive serie waardoor ik uiteindelijk voor een M380 van Roland heb gekozen.

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Hoi Mark,

voor die (live) opnames, sleep je daar altijd een (desktop) iMac voor mee? Ik gebruik zelf in combinatie met de SD9 een Macbook Pro met de RME MADIface en dat werkt uitstekend!

Ik heb de SD9 destijds enkel met de A&H Ilive vergeleken. Qua geluidskwaliteit zijn ze beiden goed, de ingebouwde effecten van de Ilive zijn prijzenswaardig! De (interne) headroom van de Digico is daarentegen weer véél groter dan van de Ilive. (600dB voor de Digico vs 40dB voor de Ilive) Intern iets laten oversturen in de Digico is dus eigenlijk niet mogelijk, bij de A&H kan dat wel, maar dan moet het ook wel heel gek gaan.

De beslissing om voor de Digico te kiezen was voor ons puur vanwege het (super) gebruiksgemak van de Digico. Persoonlijk vind ik de Ilive zeer onoverzichtelijk en niet snel toegankelijk.
                                De Digico werkt veel meer als een analoge mengtafel (op je scherm zie je gewoon mooi overzichtelijk je 'analoge' channelstrips en ook de overige functies vind je op de plek waar ze op een analoge tafel ook zouden zitten.

Ik heb nu meerdere gasttechnici gehad die op onze SD9 hebben gemixt, waarvan sommige voorheen niet bekend waren met digitale tafels. Ik heb niet meer dan 10 minuten nodig om ze goed wegwijs te maken op de tafel. Dat is op de Ilive gewoon niet mogelijk (zeker niet als je totaal niet bekend bent met digitale tafels). Achteraf overigens altijd complimenten gehoord over het fijne bedieningsgemak van de SD9.

Zeker iets om eens over na te gaan denken en zelf proberen uit te vinden.

Groeten Hugo
                                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...