01V96 aux routing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Jullie hebben helemaal gelijk. Heb eergisteren even een collega gevraagd. Hij vertelde idd dat een aux en bus niet in de input patch terug kan komen. Zonde! Maar verklaart natuurlijk ook weer prijsverschil met DM1000, 02R, DM2000

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• maximaal123
      • Mar 2010
      • 4

Dure monitor anders

Is een O1V96 niet een dure oplossing voor monitoring?

Comment

• rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

Je had voor een gb2r kunnen kiezen.

Met de rommel die je er dan nog naast nodig hebt ben je onder de streep het zelfde kwijt.

Richard

Comment

• EL_Loco
          • Nov 2009
          • 87

Originally posted by rdreiers
          Je had voor een gb2r kunnen kiezen.

Met de rommel die je er dan nog naast nodig hebt ben je onder de streep het zelfde kwijt.

Richard
          Maar dan moet je wel meer rotzooi meeslepen.
          + dat je hierbij evt nog wat automation kan doen, mocht je dat willen

Comment

• rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

Kijk jij snapt hem.

Dat is voor mij ook de reden geweest om 3 jaar geleden al naar digitaal te gaan (01v96)

Comment

• vasco

• Oct 2003
              • 2568

01V96 nieuw kost ongeveer 2500 euro, zit er wel gelijk je randapparatuur in.

Andere optie kan bijvoorbeeld een Allen & Heath WZ12M zijn kost nieuwe ongeveer 1800 euro maar dan komt hier nog een (aardige) duit bij voor de randapparatuur. Heb ik het nog niet over o.a. meer meeslepen, meer ruimte die je nodig hebt en extra werk dat nodig is wat ook geld kost (=tijd).

Verder ligt het natuurlijk ook helemaal aan de wensen van de technicus die het spul moet bedienen als ook welke kwaliteit men wil halen wat de prijs bepaald van de randapparatuur.

Comment

• maximaal123
                • Mar 2010
                • 4

andere digitale mixer

Okay. Maar ik bedoel meer te zeggen dat de Phonic Summit digitaal is en 8 multi outs heeft. Volgens mij een kleine 1000 euro goedkoper...
                Zelf heb ik er nooit mee gewerkt, maar voor monitor zal het al gauw volstaan. Denk ik.

Comment

• RonaldH
                  • Aug 2009
                  • 274

De monitor uitgang is bedoeld als afluistering in de control room.
                  De monitor L/R is niet te patchen, maar alleen te schakelen via de de knop monitor/2TR IN.
                  Wel is er een digitale uitgang 2TR OUT DIGITAL via coax, deze is wel te patchen.
                  Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

Klopt, je moet alleen dan nog iets hebben om deze uitgang om te zetten naar analoog.

Zoals al eerder was aangegeven was de poster slimmer af om te kijken voor een (gebruikte) octopre LE + adda. Moet voor 300 te doen zijn.

Heb je 8 extra vrij toewijsbare uitgangen erbij.

Kun je zelfs stereo in-ears maken als het moet.

Richard

Comment

• Cstreutjes
                      • Sep 2010
                      • 7

Ok. En met die Behringer ADDA8000 kan ik ook 6 ingangen en 2 uitgangen (aux'en) maken? Want het zijn 8 in/uit-gangen toch?

Comment

• RonaldH
                        • Aug 2009
                        • 274

@rdreiers
                        Dat is inderdaad de meest voorkomende configuratie voor uitbreidingen van in en outputs.

@Cstreutjes
                        Met een ADA8000 kun je gelijktijdig 8x input en 8x output toewijzen en gebruiken.
                        Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Carl
                          • Nov 2000
                          • 907

Ik heb ook een 01V96 met ADA8000
                          Je kunt de in- en uitgangen inderdaad zo gebruiken, ik doe er 6 groepen monitors mee. 8 kan ook, maar dan heb je geen auxen meer voor effecten.
                          De uitgangen werken inderdaad goed, de ingangen werken, maar klinkt minder dan de ingangen van de Yamaha, en de gainknop is raar.
                          Eerlijk gezegd heb ik geen idee van de geluidskwaliteit van de uitgangen, maar ik krijg geen klachten over de monitors, integendeel zelfs.
                          Ik wil eigenlijk ook een Octopre, maar nu effe geen geld. Als ik een 2e hands tegenkom voor een goede prijs, koop ik hem.
                          Last edited by Carl; 11-10-10, 21:28.

Comment

• Cstreutjes
                            • Sep 2010
                            • 7

Ok. Maar met de Behringer ADA8000 kun je toch analoge uitgangen crieeren? Of heb ik daarvoor iets anders nodig.

De ADA8000 heeft 8 in/uit gangen die toewijsbaar zijn, of klopt dat niet?

Comment

• rdreiers
                              • Nov 2009
                              • 407

Klopt Je kunt ook met de ada 8000 8 extra in gangen en uitgangen maken.

Je gaat dan naar de output patch en patch't je auxen naar adat 1-8

Nu heb je de acht auxen op de ada 8000 liggen.

Richard

Comment

• Cstreutjes
                                • Sep 2010
                                • 7

Super. Dan moet ik zo'n ding bestellen... Kijken als ik de MY4-AD nog kan inruilen ;-P

Comment

Working...