Mengtafel advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #31
    Hoi,

    Ik sluit me ff aan bij de post van Whitefarmer op
    blz. 2.
    Ik gebruik ook sinds enkele jaren een XR 20 van Crest,
    die kost dan wel 5 x jouw €500,=, maar als je die
    tegelijk beluistert naast bijvoorbeeld een A&H,...........

    Naast hetgeen jij nodig hebt, geeft deze tafel je veel
    extra's meer, echter niet de 5 auxes die je zoekt.

    John heeft het over aux 1 en 2 als IEM pare,
    zelf gebruik ik deze als stereo return van m'n SP (FX).
    Je hebt dan 4 auxes over.

    Maar er zitten ook nog 4 groepen op de tafel, die elk
    - naast een eigen ingang - ook een eigen output heeft.
    Hier kun je dus evt. ook gebruik van maken, net als van evt.
    de mono out.

    A&H heb ik al afgekraakt?

    De XR 20 t.o.v. de GB2 plaatsen is ook best leuk, ik denk zelf
    dat de XR 20 kwa klank het wint. De GB2 (24) wint het wel in het
    bedieningsgemak, maar ja, de XR 20 is 19", de GB2 iets van 2 x 19"?

    grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #32
      @Nescio01: De GB2 12/2 is 19" breed en komt qua functies wel aardig in de buurt, alleen geen 4 subgroepen, en hij mist 2 stereokanaaltjes. Het voordeel is wel dat de aansluitingen zitten waar je ze wil, boven, achter of onder, terwijl ze bij de Crest (volgens mij) vast zitten aan de onderkant, verbeterpuntje dus:




      Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4516

        #33
        ik vind de crest tussen tafellaken en servet.

        in dat budget zou ik echt wel voor digitaal gaan.
        Voor een band zoals de vragensteller is een wizzard al best luxe en ruim in de jas.

        Een 1604VLZ mackie koop je nieuw voor 700euro... dat is echt prima spul.

        Crest/budget zou ik eerder aan microfoons en speakers besteden met een mackie erbij zodat ik een gebalanceerde set overhoud.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #34
          Originally posted by djspeakertje
          @Nescio01: De GB2 12/2 is 19" breed
          Daan
          Tnx voor de nadere info Daan.
          Ik ging ff van de 24 uit, sorry.

          grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • revos
            • Sep 2010
            • 20

            #35
            De Presonus is besteld, bedankt voor alle input.

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              #36
              Ga je ons op de hoogte houden? Ik ben wel benieuwd!
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              • J.C. Productions
                • Nov 2010
                • 26

                #37
                Originally posted by frederic
                Niet overdrijven hé Mac.
                De digitale tafeltjes die nu op de markt zijn, worden toch wel eenvoudig om te bedienen hoor.
                Zeker die Presonus Studiolive. Daar heb zelfs ik geen handleiding voor nodig. Die werkt even eenvoudig als een analoge tafel.

                Ja, dat klopt inderdaad..

                Met de Studiolive 16-4-2 heb je 6 auxgroepen en 2 FX Bakken, 4 subgroepen en 16 kanalen die koppelbaar zijn + 2 aux ins
                Met de Studiolive 24-4-2 heb je 10 auxgroepen en 2 FXBakken 4 subgroepen en 24 kanalen die koppelbaar zijn, + 2 aux ins
                Hartelijke groet,
                Joeri
                Technicus
                JC Techniek Groep

                Comment

                • revos
                  • Sep 2010
                  • 20

                  #38
                  Originally posted by djspeakertje
                  Ga je ons op de hoogte houden? Ik ben wel benieuwd!
                  Het is wel al weer even geleden maar dan toch
                  Heb de Presonus nu dus al geruime tijd in gebruik en ben er erg tevreden over. Ondanks jarenlange ervaring met analoge tafels had ik redelijk snel door hoe het werkte. Véél meer mogelijk en veel minder randapparatuur nodig. En de totale geluidskwaliteit is echt héél veel beter geworden.

                  Ben wel enorm aan het emmeren geweest om de software aan het werk te krijgen. Veel gedoe met niet stabiele drivers (eigenlijk nog steeds wel). Het feit dat de Presonus alleen met firewire aansluitingen werkt vind ik wel een groot nadeel. Er worden eigenlijk geen laptops meer daarmee geleverd. Ik heb een prachtige Vaio Z maar daar zit usb 3 op dus dat werkt niet. Verder dus erg tevreden. Ik ben nu bezig om de opnames die ik maak met Capture af te mixen. Dat is dus weer een verhaal apart en daar heb ik ook een apart topic over geplaatst.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #39
                    Je zal met de verkeerde firewirekaart aan het werk zijn.
                    Ik heb geen enkel probleem met mijn mac + ipad en om op te nemen.

                    Comment

                    • revos
                      • Sep 2010
                      • 20

                      #40
                      Originally posted by frederic
                      Je zal met de verkeerde firewirekaart aan het werk zijn.
                      Dat zou kunnen, maar ik heb niet zoveel keus, die kaart zit ingebouwd in de laptop

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #41
                        Heb je geen PCI express slot?

                        Comment

                        • revos
                          • Sep 2010
                          • 20

                          #42
                          Originally posted by frederic
                          Heb je geen PCI express slot?
                          nee, wel usb 3.0 maar daar werkt Presonus niet mee.

                          Comment

                          Working...